No One POV
Kring~Kring~
Jam loceng di dorm BTS berbunyi..
Jin org first yg bngun dulu. Dia pergi mengejutkan rakan2 yg masih dibuai mimpi...
Selepas semua sdh siap memakai skool uniform baru, diorng turun bwh untk breakfast.Krik...krik(bunyi cengkerik)
Situasi di meja mkn sunyi. JHope,V, Jimin n Jungkook sling brpndngan. Mereka hanya mengangkat bahu. JHope yg disebelah Jin menyiku Jin.
Jin fhm ape maksud JHope.. Dia melepaskan keluhan.."Dh2 la tu.. Rapmon.. Suga... benda dh berlalu jgn nk ingt balik la.." - Jin.JHope,V,Jimin n Jungkook melihat ke arh Rapmon dn Suga. Suga meletakkan sudu dn garfu dn berlalu pergi.. begitu juga dgn rapmon.
"Huh"- keluh mereka ber5..Flashback~
Waktu di skolah lama BTS...Skolah A.R.M.Y High School, skolah yg trdapt di pinggir hutan...
Skolah yg trkenal dgn pergaduhan antara namja n yeoja.. x pernah lngsung berbaik...Pada suatu hari... di kelas A3S-3...
Ketika pelajar pompuan ngan lelaki sdg gaduh dtg guru kelas...
"Okay class.. Don't fight.. We have 2 new student... Please come inside and introduce yourself.."- kata Cikgu lee hi yg mrupakan cikgu b.i.
"Annyeong.. My name is Kim Jina.. you can call me Jina..."-gadis berambut panjang aras bahu, pendek sedikit dan comel perkenalkn diri.
"Annyeong.. My name is Choi AeHyun.. you can call me AeHyun or Ae"-gadis berambut panjang lurus curly di bawh aras dada, tinggi dan cantik perkenalkan diri pula..
"Welcome Jina dn Ae.."- sapa plajar perempuan SAHAJA. selepas cikgu keluar tiba2 ...
"Plup"
Smua didlm kelas terkedu. Rupa2nya Rapmon tlh baling pie yg entah dtg darimana ke arah AeHyun.. pelajar2 lelaki ketawa terbahak2...yg perempuan pula ada yg pergi ke arah AeHyun untk bersihkan pie di mukanye.. ade juga yg balas dendam dgn membaling buku,pemadm..
'Ae sabar.. jgn dtg blik kau punye perangai lama.. Kau dh janji dgn Lena, kawal perangai setan kau tu..'-kata AeHyun dlm hati lalu melepaskan keluhan pnjng...
"Annyeong.. saya pen. kelas disini..MinJu.."- Minju hulur tgn untuk bersalam dgn Jina dn AeHyun slepas dia mengelap muka AeHyun yg kotor itu. Meraka berdua sambut salam..
"Hoo~ hai saya pen.kelas disini.."-ejek V yg tgh berlakon tntg adegan tadi dgn Jimin.. plajar lelaki smua gelak.. Jimin menyambut salam V..
"Oh, hai saya AeHyun.. sedap pie tadi. Thanks"-smbung Jimin dgn membuat suara perempuan.. "Hahaha.."-pelajar lelaki ketawa dh x ingat dunia.. ade yg guling2.. AeHyun mengetap bibir dan mengenggam penumbuk menahan marah.. Jina disebelahnya mengusap2 blakang AeHyun supaya tenang.. Baru dia dn Jina tahu perasaan seseorg kalau diejek.. dulu dia dn Jina pun camtu juga..mereka berdua duduk di tempat masing2.. "Hoho~ ade org tu dh tukar jantina ke...."- kata Halla yg memang terkenal dgn mulut lasernye. Plajar pompuan pula yg ketawa x ingat dunia.. "Hoi!! Kau pahal?!! Aq x cari pasal ngan kau pon kan...!!"- marah Jimin.. "Kau tu la yg pahal!!! MinJu ngan Ae x cari pasal pon ngan kau!!! Kau yg start dulu..."- Yuna //smirk//. Mcm biase berlakulah lawan mulut antara BTS n The Ark.Waktu rehat....
"Ae, Jina jom rehat ngan kitorng"- ajak YuJin. Mereka berdua mangangguk."Wei korng gi la kantin dulu. Aq nk gi tnds jap"- Jina.Selepas Jina melepaskn hajatnye die nk gi kantin. Tapi, die tersesat. "Eh? Aq kat mane ni. Asal mcm seram je tmpt ni.." kata Jina lalu mlihat sekeliling. Tiada plajar atau guru lngsung yg lalu dikawasan itu. Tiba2 dia terdengar bunyi bola dibam. Seperti ada org main.
Dia buka salah satu pintu disitu. Dia terkejut kerana ade sorng lelaki rambut kemerahan dn tinggi sikit dari dia sdg bermain basketball.
'Eh? Nape dia main basket kat sini. Bkn court basket kat luar ke. Hmm.. Ni mesti court lama..'- teka Jina. Dia malas nk ambil tahu tntg tu trus dia kluar. Tetapi di tersilap langkah. Dia tepijak tali kasutnye sendiri mnybbkan dia terjatuh dan kakinye terkena kayu di situ.
"Ahh!!Appo!!"-jerit Jina. Dia segera menutup mulut kerana takut didengari lelaki itu. Tetapi, its too late.Suga POV
Aq sdg bermain basket. Sjk pagi tadi aq x msuk kelas sbb... haihh mcm biasa lah... mesti la bertekak ngan yeoja2 tu.. Tiba2 "Ahh!!Appo!!".
Aq terkejut beruk. Trus aq pndng kepunyaan suara itu.Dup..Dap..Dup..Dap
'Knape..nape jantung aq rase lain.. Nape jntung aq rase mcm laju je. Mcm baru lps lari...'-dlm hati Suga.
'Sapa yeoja ni..hmm..klau ikut gayanye mcm budk baru.. yela klau budk lama dh lama dh aq ditengking ponteng kelas la apela...'-bebel Suga sesorng. Aq trus menghampirinye. Buat gaya cool.
"Ehem!! Kau sapa!!??"- tanya kasar aq. Jina terkejut. Kelam kabut dia berdiri. Suga yg melihatnya rase mahu ketawa melihat Jina. "S..so..sorry. Saya plajar baru disini. Saya nk gi kantin tapi tersesat."- Jina gagap. Dia hanya memandng ke bwh. Suga trnmpk luka di lutut kiri Jina luka. Mungkin sbb jatuh tadi. "Sini. Aq nk rwt luka kt lutut kau tu."- Suga caring. 'Eh, pahal aq tetiba je nk tolng dia ni.. Ishh... pelik la aq hari ni...'-Suga dlm hati. "Jina hanya mengangguk. Jina duduk di kerusi yg Suga sediakan. Waktu Suga rwt Jina, Jina hanya memerhatinye sahaja.
'Comel juga dia ni'- Jina dlm hati. "Pahal kau pndng aq camtu.. Aq tau la aq comel"- Suga tenang.. Jina terus blushing.. Suga terus memandng Jina. 'Uishh... pipi dia klau merah comel la.. blushing la tu..'-Suga.
"Ani.. Saya tngk awk sebab awk ni.... pelik.."-kata Jina smbil tngk muka Suga. Suga mengambil kerusi dn duduk di sebelah Jina. "Apa yg peliknya."-tanya Suga. "Sbb.. waktu saya masuk kelas tadi kan... budk pompuan ngan laki tgh gaduh... smpai kwn sya kena bling ngan pie..."- terang Jina. "Kau kelas apa?"- tanya Suga lagi. "Hmmm... xsilap saya kelas A3S-3 kot..."- Jina cuba untuk mengigatinya dgn mmbuat muka berkerut..Suga ketawa kecil.. "Nape awk ketawa"-Jina.. "Kau comel buat muka berkerut tadi.."- Suga ketawa kecil lagi. Jina blushing. "Hmmm... Btw, jeunun Min Suga imnida.. pangil Suga... ketua kelas kau...."-kata Suga. "Saya Jina... Kim Jina.. tpi knapa awk xde dlm kelas tadi..ponteng ehh!!??- kata Jina.. "Mlas nk gaduh ngan yeoja.."-pendek Suga jwb. "Awk grup BTS ke?"-tnya Jina hati2. Suga memndng Jina. Dia dekat kn muka di ngan Jina. Jina terkedu.10 cm...
5cm....
2cm.....
Suga smirk. "Nape kau tutup mata"-tnya Suga. Muka diorng dekat je..
Jina membuka mata. Muka Suga betul2 dekat ngan dia. Jina segera menolak Suga. "S..sa...sya pegi dulu.."-Jina segera bngn. Tiba2 dia rasa ade org peluk dia dari blakang. Suga peluk dia!! "Jgn pegi.. tmn la aq kat sini."-Suga. Jina terkaku.. Dia mula menangis.. Suga terkejut. Dia terus dudukkan Jina.. "weiihh.. sori la... aq main2 je tdi.."- Suga rasa bersalah. "Ayt awk..tdi.. ingatkn saya pade seseorng.. yg istimewa bagi sya.."- teresak2 Jina. Suga mengelap air mata Jina. "A...aq.. akn tolong kau.."-Suga. Jina memndng Suga pelik. "Awk nk tolng ape..?"-tnya Jina. "Biar aq jadi.. org istimewa untuk kau.. aq nk rwt hati kau...Aq x snggup tngok kau nangis.. sebenarnya, waktu kau msuk gelanggang ni tadi... aq dh mula suka kat kau... Saranghae.."-Suga memgng tngn Jina. Jina terkejut dgn pengakuan Suga. "Sudikah kau jadi gf aq?"- Suga menunggu jwpn Jina. Jina masih terkaku. Suga yg melihatnya trus memeluk Jina. Jina terkejut skali lagi. Akhir nya dia mngguk. Suga memeluknya lebih erat. Jina membalas pelukan itu.Bersambung....
Camne.. best x.. pendek je part ni... tpi part Jina dn Suga ni bukn plakon utama... ni cuma flashback je.... nnti kan chapter yg sterusnya...
YOU ARE READING
The Ice Princess
Fiksi PenggemarMy first fanfic... Elena Jung seorng yg pandai,cantik,garang, dn boleh dikatakn queenka di Shield Academy High School. Digelar president oleh plajar2 dn guru2. Memng terkenl dgn sifat 'hati beku'nya itu. Dingin dgn lelaki. Ketua grup Black Pearl yg...