Şimdi ilk olarak sezon finalinden başlayalım. Sezon finali benim için bir hayal kırıklığıydı. Çünkü Marlene tweet'lerinde vs. çitayı çok yükseltmişti. Her neyse bunu yeni bölümle kapattı o ayrı bir konu.
Sezon finalinde Spencer A ile yan yanaydılar. Yüzüne bakıp durdu Spencer. Mona geldi ve A ortadan kayboldu. Orada Spencer gibi zeki bir karakterden bir atak beklemiştim.
Şimdi herkes A'in yani kızları kaçıranın Andrew olduğunu söylüyor. Andrew aranıyor vs. Ama bahsettiğimiz PLL. Bence bigA kesinlikle Andrew değil. belki yardımcı belki A Team'de ama kesinlikle bigA olamaz. Andrew'de bir şeyler olduğu bariz. Kızlar kayboldu, Andrew de kayıplara karıştı. Belki A onu da kaçırdı ya da yardım ediyor. Ama bigA bu kadar kolay açıklanamaz.
Bu bölümde Tanner bir defterdeki yazıyı okudu. Defterdeki yazı şu : https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xat1/v/t1.0-9/s720x720/11329875_922766361113383_5820239213809238110_n.jpg?oh=bfda9827f54da3be641b75ec186713fb&oe=55E89F4B&__gda__=1442533943_4913bbb3ae906f81e9cbd410a5f3a89d
Bunun çevirisini yazıyorum şimdi (Çeviri face grubumuzdan Senay Gomezgillerden adlı kişiye aittir.) :
''Onlar gibi insanlar, Aria gibi uzak, geyik gözlü. ve Spencer gibi, bu kendini beğenmiş her şeyi mükemmel yaptığını sanan, aslında hiç bir şey bilmiyor, bunu biliyoruz. Hanna ve Emily, onlar bu dünyada her şeyin kötü olmasının nedeni. Onlar oyunlar gibiler? İyi, bende öyleyim. Onların çığlıklarını izlemenin, onları birbirlerine döndürmenin hayalini kuruyorum. Bu onlardan nefret etmem değil, etmiyorum. Onlar şeytan değiller. Sadece herkesle bir oyun parçalarıymış gibi oynuyorlar. Bir piyon gibi. Ben bir piyon değilim, ve benimle oynayamazlar.''
Bence bu A'in günlüğü veya A tarafından yazılmış bir yazı. Çünkü Andrew Capbell-Kanıt kutusundan çıktı.Burada görüyoruz ki bir zamanlar kızlar A ile oynamışlar. Onu piyon olarak kullanmışlar. A de benimle oynayamazlar diye defterine yazmış. Bazı fanlar bu el yazısının Mona'ya ait olduğunu söylüyorlar. Charles bunu Mona'ya zorla yazdırmış olabilir. Ya da daha öncesinden Mona ile A iş birliği yaptıkları sırada da yazılmış olabilir. Tanner bunu neden göstermedi? Kimseye söylemedi? Anlamış değilim. O da bir şeyler saklıyor olabilir veya ileriki bölümlerde gösterecektir.
Yeni bölümde kızlar evi yaktılar ve hemen kaçabildiler. Sanki A kaçmalarına izin vermiş gibi olmadı mı? Yıllardır bu oyuncak evi hazırlamış. Dışını elekrikli tellerle sarmış. Sarah(!) görünüre göre yıllardır orada. Her kıza odaları ayrı ayrı döşemiş. Kızların eşyalarını çalmış. Bu kadar kolay mıydı? İstese kapıları kilitletebilirdi. Sonuçta kapılar bile otomatik kapanıyor. Sanki onların çıkmasına izin verdi. Mesela dıştaki kapı kızlar bahçede kaldıkları zaman açılmamıştı. Zorlamışlardı ve açamamışlardı. Ezra-Caleb-Alison geldiler. Ezra ve Caleb biraz zorladı. Anında kızlar dışarı fırladı (!)
Sarah Harvey (!) O kızı ilk başta da Bethany Young olarak düşünmüştüm. Sarah çıkınca şok oldum tabiki. Bethany hakkında mektup-ses kaydı gibi ipuçları çıktı ve bence Bethany karakteri dizide Sarah rolüne göre daha çok dikkat çekti ve daha göz önünde bulunduruluyor. Hanna Bethany'den gelen mektubu okumuşttu. Ses kaydını da dinlemişlerdi. Neden kimse Bethany kim diye merak edip araştırmıyor ki? Sarah'ın orada yıllardır kalmış olduğu görünüyor. Odasındaki duvarda bir sürü çentik vardı. Kaldığı günler ise baya fazla. Eğer orada çoktan kalıyorsa Charles'ın hep yanındaydı demek ve A bizim kızlarla uğraşırken bir yandan da onu mu izliyordu? O uzun sürede A'in aynı Mona'ya yaptığı gibi Bethany'ye de işkence edip onu Sarah olduğuna inandırmış ya da öyle rol yapmasını istemiş olabilir. Bir başka düşüncem ise Sarah ve Bethany aynı kişi olabilir. İkisi de sarışın ve o gece sarı bluz giyiyordu. Belki çift kişilikli belki de Ali'nin Vivian'a dönüştüğü gibi Bethany-Sarah aynı kişinin takma adları da olabilir. Ya da gösterildiği gibi o Sarah'tır :DD Ve ayrıca kız iyi dayanmış. Bizim kızlar 1 ayda o hale geldi.