Kitap 1, Bölüm 2

53 5 0
                                    

***2.Kısım***

"Haa."

Koi son olarak çöpü attıktan sonra, nefes alıp sırtını dikleştirdi. Dükkana bir kez daha baktı, işlerin bittiğinden emin oldu ve tüm ışıkları kapattı. Dükkanın kapısını dışarıdan kilitledikten sonra mesaisi artık bitmişti.

Olabildiğince hızlı şekilde bisikletine bindi ve hızla sürmeye başladı. Önceden göz atmıştı, ancak ödevini bitirmesi epey zaman alacak gibi görünüyordu. 'Bütün gece ayakta kalmam gerekebilir,' diye düşündü. Bir an önce eve varmak için daha hızlı pedal çevirmeye başladı. Serin rüzgar kulaklarına doğru esiyordu.

Birkaç ay önce başladığı küçük bir dükkandaki yarı zamanlı işi; kasaya bakmak, ürünleri dizmek ve dükkan kapandığında dükkanı temizleyip çöpleri atmaktı. Çöpleri çıkarıp dükkanı temizlerken harcadığı zaman için para alması gerekiyordu ama dükkanının sahibi bunu görmezden geldi. Koi'nin başka bir iş bulması kolay olmadığı için kendisine söylendiği gibi fazla mesai yapmaktan başka şansı yoktu.

Kapanıştan sonra neredeyse 1 saat daha çalışmıştı, bu yüzden eve dönerken saat çoktan gece yarısını bulmuştu. Ödev yapması ve ders çalışması için fazla vakti kalmamıştı. 

Koi, gerginlikle ayaklarını daha hızlı hareket ettirdi ve gecenin karanlığında bisikletini sürmeye devam etti.

***

Kamyondan karavana dönüştürülen evinin önünde duran Koi, bisikletini yere atıp koşarak içeri girdi. Yıkanır yıkanmaz ödevini yapmak için oturdu ve bilgisayarı açılırken diğer eşyalarını hazırladı. Açılan ekranda ödevin konusunu bir kez daha kontrol ettikten sonra içini çekerek defterini açıp ödevi yapmaya başladı.

Ödevi, önceden belirlenmiş Latin edebiyatı kitaplarından birini okuyup incelemekti. Koi kitabı daha önce okumuştu, bu yüzden tek yapması gereken incelemeyi yazmaktı.

Bir süre boyunca ödevini yapmaya daldı ve zamanın nasıl geçtiğini anlamadı. Ödevi veren öğretmeni Bay Martinez, ödevler konusunda çok katıydı ve son teslim tarihleri kaçırıldığında, kötü ödev yapılmasından daha acımasız davranıyordu.

Koi'nin istediği üniversiteye gidebilmesi için, burs alması kadar yüksek notlar alması da her şeyden önemliydi. Yorgun gözlerini ovuşturup cümleler kurmaya çalıştı.

Dışarıdan gelen kamyonet sesini duyduğunda ödevin tam ortasındaydı. 

'Babam döndü.' Koi şaşkınlıkla çabucak bilgisayar ekranını ve ışığı kapatıp yatağına atladı. Battaniyeyi üzerine çekerken kapı birden açıldı. Babası eski ve sıkışık karavana girdi.

Elleri gerginlikten terlemişti ve kalbi küt küt atıyordu. Koi kıpırdamadan durdu ve gözlerini sımsıkı kapattı. Tüm sinirlerini kulaklarına odaklayıp babasının hareketlerini dinledi. 

Babası yine sarhoş olmuş gibiydi. Anlaşılmayan sözcükler mırıldanarak etrafta dolaşırken bir şeye çarptı ve yüksek bir ses çıkardı. Beklendiği gibi küfür eden babası kısa süre sonra yeniden etrafta dolaşmaya başladı.

Bir kaç dakika sonra, buzdolabının açılma sesi ve cam şişelerin çarpışma sesi duyuldu. Her zaman olduğu gibi buzdolabındaki alkol şişelerini çıkarıyordu.

"Kgh..." Babası garip bir inilti ile sandalyeye oturup birasını içmeye başladı. Gelmeden önce çoktan sarhoş olmuş olmasına rağmen tekrar içiyordu.

Ama bu Koi için çok daha iyi bir şeydi. Bugün onu uyanmaya zorlamayacak ya da hatalarından dolayı ona vurmayacaktı. Birkaç şişe daha içtikten sonra hemen uykuya dalacaktı. Ardından Koi, bilgisayarı tekrar açıp ödevinin kalanını yapabilirdi. Ne olacağı belliydi. Koi, babasının uyuyakalmasını bekledi.

Yala Beni Yalayabilirsen [LMUIYC - BL ÇEVİRİ]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin