2 • 27

2.7K 98 22
                                    

Pagi yang dimulakan dengan terdengarnya hiruk pikuk suasana kota yang masing-masing terkejar-kejar untuk pergi ke tempat kerja mereka. Begitu jugalah Mr Kenneth, walaupun boleh sahaja dia datang ke pejabat pada bila-bila masa namun dia memilih untuk datang pd awal pagi sama seperti pekerjanya yang lain.

Jam baru menunjukkan pkul 8:30pagi dimana Mr Kenneth sudah tiba di syarikatnya lebih awal dari yang lain. Sudah menjadi kebiasaan untuk Razi dan Saiful seperti biasa akan mengiringi kemana sahaja bossnya itu pergi.

Namun, tanpa ada angin juga ribut,
Dushhhhhhh !!!!!!!!
Sebuah tumbukan keras hinggap ke muka Saiful dan membuatkan dirinya hampir terjatuh.

"Kau memang bangs*tttt broo!!!!

"wo wowwww apa ni bro tiba2 serang kawan aku.??"Razi cuba untuk menenangkan keadaan.

"uishhhh!! pahlawan Emy sudah mariii.....!
"apaa yg adik manja kau tuu dah mengadu ??Ucap Saiful dengan nada yang sedikit angkuh.

Mus cepat menarik baju kemeja Saiful lalu beberapa kali hinggap lagi tumbukan ke mukanya sehingga membuat Saiful rebah ke lantai.Terlihat ada darah yang mulai keluar dari bibirnya akibat ditumbuk oleh Mus.

"boss bosss!! bendaa boleh buat bincang boss!!"Razi menarik Mus untuk meleraikan perseteruan diantara Mus dan Saiful.

Dalam pada masa sama Mr Kenneth yang masih berada disitu agak terkejut dengan secara tiba2 seorang lelaki beruniform askar menyerang bodyguardnya

"heyyy heyyy !!! siaapaa you nii???
"baik you pergi sblum saya call polis!!"Marah Mr Kenneth yang masih bingung dengan perseteruan mereka.

"kalau boss nak tahu, dia ni laa abang kepada anak manja boss yang murahan tu...!!!"Saiful bangkit lalu berdiri kembali sambil mngesat darah dibibirnya.

Sementara itu Razi masih mengunci gerakan Mus supaya dia tidak bertindak lebih jauh lagi..

"apaa maksud you Saiful??"Tanya Mr Kenneth.

"Lepaskan akuu !!Bod*hhh!!!"Mus berjaya melepaskan diri daripada cengkaman Razi dan menuju ke arah Saiful kembali lalu dengan pntas di tolak oleh Saiful.

Sementara itu dalam kekecohan yang berlaku di pintu lobby syarikat Mr Kenneth itu, muncul sebuah kereta RangeRover berwarna hitam tiba di situ.
Yaaa. Itu adalah kenderaan milik Emy, Razi dan Mr Kenneth memandang ke arah kenderaan itu.
Pantas Emy turun lalu menuju ke arah mereka semua.

"Enoughh !!!"
"jangn nak bersikap macam budak2 lah korang berdua niiii!!!"Emy memandang tajam kearah Saiful mahupun Mus.
"Tak tahu malu kee nak bergaduh dpn public macamnii ??!!!"

Sementara itu, Mr Kenneth mahupun Razi terkejut melihat wajah Emy pada saat itu.

"kenapa ni Emy..?
"muka you..? What happen??...."Tanya Mr Kenneth
Bertalu-talu soalan yang keluar dari mulut bos nyaa itu.

"semua ni disebabkan baruaaa nii !!!!!"
"sebab dia ni curang dengan Emy !!!!!"Secara tiba-tiba berang Saiful sambil menunjukkan jarinya kearah Razi.

"akuu buat apaa pulak??
"kau jngn main tuduh kalau xde buktii bro..!!"Razi mulai buka bicara untuk mempertahan dirinya.

"Sebab gamba2 niii si bangs*t nii sesuka hati pukul adik akuu!!" Sambut Mus sebaik sahaja Razi mematikan kata-katanya.

Mus melemparkan beberapa keping gambar ke arah dada Razi sambil melihat kepingan gambar itu. Terlihat ada beberapa gambar dia dan Emy saat mereka di Langkawi baru2 ini. Serentak itu membuat Razi terpinga-pinga dengan apa yang baru sahaja dia lihat.

Tentera Kurang Belaian Si Isteri (Vol.2)Where stories live. Discover now