Merhaba, ilk bölüme hoş geldiniz
Bu kitapta düşüncelerimi anlatıyorum ama asıl amacım kendi düşüncelerimi anlatmak değil, okuyucuların düşüncelerini öğrenmek. Neden mi? Merak ediyorum sadece.
Bölümün adından da görebileceğiniz gibi kıyaslama üzerine bir şeyler yazacağım.
İki insanı kıyaslamak bana mantıksız geliyor, özellikle ders başarısı anlamında. İnsanların hepsi birbirinden farklıdır; mizaç, kapasite, yetiştiği ortam... diye bu liste uzuyor.
Mesela iki elmayı kıyaslayabilirsiniz çünkü sonuçta sadece elmadırlar. Ama insanlar birbirinden farklıdır ve kıyaslanamazlar. Nasıl ki elmayı bir şarkıyla kıyaslayamayacağınız gibi. Çünkü birbirinden tamamıyla farklılar.
Öf ne kötü örnekler veriyorum ama... affedin benden bu kadarı geliyor.
Kimisi öğrenmede yetenekli olup sınavda bir halt yapamaz. Kimisi de sadece sınavlarda iyi puanlar alır ama sonunda iş hayatına gelince zortlar.
Bu yüzden sınavlar bir ölçüt değildir. Özellikle kıyas yapmak için.
"Bak, komşu çocuğu matematikten 100 almış neden sen alamadın?"
Çok duyduğunuz hatta çok şikayet ettiğiniz bir cümle olabilir. Belki de siz bu şekilde örnek gösterilip komşu çocuğunun nefretini çekiyorsunuzdur bilmiyorum.
Bu cümleyi kuran ailelere sesleniyorum: Belki çocuğunuz matematikte iyi değil, ama edebiyatta iyidir mesela. Neden eksik yönlerini eleştirmek yerine iyi yönlerini mükemmelleştirmeye uğraşmıyorsunuz ki? Herkes matematik yapmak zorunda değil, bize tercümanı da lazım, doktoru da lazım, psikoloğu da lazım. Herkes matematikçi olmak zorunda değil. Zaten matematikte bir ilerleme görmüyorum yeni teorem falan bulunmadığı sürece.
Bir de şuna hiç katılmıyorum. Matematik yapamayanlar zeki değildir. Hayır, matematiksel zekalarının olmadığı anlamına gelir. Zekanın birçok çeşidi vardır; sözel zeka, görsel zeka, sosyal zeka...
En çok rahatsız olduğum kişiler kıyaslayan kişiler olduğu için bu konuyu ele almak istedim. Muhtemelen beni takip ediyorsanız bu kitabın bildirimi gelecektir ama diğer bölümlerden de haberdar olmak istiyorsanız kütüphanenize eklemeyi unutmayın
Dediğim gibi bu kitabın amacı okuyucuların görüşlerini almak olduğu için yorum yazmayı unutmayın. Bu konudaki fikirlerinizi öğrenmek istiyorum.
Şimdilik hoşça kalın, kendinize iyi bakın 🙌🏻💜
ŞİMDİ OKUDUĞUN
My Opinions
AléatoireDüşüncelerimi dile getirmek ve düşüncelerinizi dinlemek için yazdığım kitap.