İstemiyorum

68 13 30
                                    

Merhaba

Bugün sorumluluk üzerine konuşmak istiyorum. Hayır sene sonu yapılan sorumluluk sınavlarından bahsetmiyorum, sorumluluktan bahsediyorum.

Sorumluluklarının bilincinde olan kişilerin övülmediğini göremezsiniz çünkü sorumluluklarının bilincinde olmak gerçekten takdir edilesi bir şey. Ama bu sefer sorumsuzlardan bahsedeceğim çünkü artık dayanamıyorum.

Bazıları sırf "istemediği" için sorumluluklarını yerine getirmiyor. Ödev yapmak, bulunduğun odayı temizlemek ya da yaklaşan bir sınava hazırlanmak gibi.

Tamam yapmayabilirler, kendi tercihleri. Sonunda zararı onlara dokunacak sonuçta, öyle değil mi?

Ama bahsettiğim kişiler aileleri tarafından bir kursa yazdırılıp üstüne tonlarca para harcanıp yine de ders çalışmayanlar. Bunlar hem kendine, hem de ailelerine zarar veriyor.

Bizim sınıfta kızın biri vardı okuldan sonra üniversite sınavına hazırlık için kursa giderdi ama kursta ya uyurmuş ya da sadece kitap okurmuş. Hayatımda böyle israf görmedim. İsraf haramdır diye demiyorum, boşa harcamak, özellikle de başkasının parasını boşa harcamak çok mantıksız bir harekettir diye diyorum. Bir de bunları yapmasının açıklaması "İstemiyordum" olunca sinirim çok bozuluyor.

Bir de şöyle diyenler var. Çalışsaydım kesin 100 alırdım, zekiyim ama çalışmak istemiyorum vs.

Zekiysen neden çalışmıyorsun. Hayır istemiyor olmanı geçerli bir sebep saymıyorum. Madem 100 alabilirdin neden çalışmadın?  Aziz Sancar, "Çoğu insan zekaya inanır, ben inanmıyorum, bizi birbirimizden ayıran emektir, ben çalışmaya inanıyorum" diyor mesela. Bence başarının %70'i çalışma, %30'u zekadır yani başarının çoğu çalışmaya dayanıyor.

Çalışma derken disiplinli düzenli bir çalışmadan bahsetmiyorum. Bazıları böyle başarılı oluyor olabilir ama spontane çalışıp da başarılı olabilir. Bu tamamen kişiden kişiye değişir. 

Neyse bugünlük bu kadar.

Bahsetmemi istediğiniz bir konu varsa buraya yazabilirsiniz

Okuduğunuz için teşekkür ederim, kendi düşüncelerinizi belirtirseniz çok mutlu olurum

Hoşça kalın, kendinize iyi bakın 🙌🏻💜

My OpinionsHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin