Mijn Kat Jerommeke

71 5 4
                                    

Pov jerommeke
Ik lig in onze tuin te relaxen. De tuin van mij en Boelie. Dit is mijn paradijs. Ik hoor de Achterdeur opengaan en vermoeid doe ik mijn ogen open. De grote tweebenen. Ik zie dat de middelste tweebeen naar me toe loopt en meteen begin ik te spinnen. Een warme hand kroelt me. Dit is pas leven. Na een tijdje stopt de tweebeen en loopt weer naar binnen. Treurig kijk ik haar na. Waarom stopt ze nou? De grootste tweebeen loopt nu naar me toe. Ze kroelt me en gooit me van haar ligstoel af. Even overweeg ik boos te zijn maar dat kan ik niet. Niet tegen zulke aardige mensen. Nouja bijna altijd aardig dan. Met grote passen loop ik naar het gras en ga languit liggen. Het is veel te heet om je in te spannen. Plotseling voel ik dat er naar me gekeken wordt en zogenaamd nietsvermoedend doe ik mijn ogen open. Een jonge wit-rode kater staat over me heen gebogen. In een vlugge beweging kom ik lachend onder hem uit. "Je moet nog steeds meer leren" miauw ik. "Laat een kat nooit ruimte hebben om te ontsnappen!" hij kijkt me beteuterd aan. "Niet erg Doerak! Je leert het wel! Maar nu mag jij kiezen wat we gaan doen." Zijn ogen beginnen te twinkelen. "Laten we kikkers vangen!" zegt hij blij. Ik laat een lachje ontsnappen. "Doerak, alleen kikkers weet je nog. Want..." "Want alle andere dieren dan kikkers en insecten hebben ons niets misdaan. " maakt hij mijn zin af." Je leert het al! En wat hebben kikkers en insecten ons misdaan? "" De kikkers houden onze baasjes wakker en de insecten zien er spooky uit. " vervolgd Doerak zuchtend." Kunnen we nu gaan?! "" Ja" antwoord ik lachend en samen racen we naar het slootje.
-
Hallo lezers!
Ik hoop dat jullie dit boek leuk vinden! Als jullie een kat hebben of kennen zou ik ook vanuit hun ogen kunnen schrijven. Je hoeft het alleen in de reacties te zetten!
Byee
Xxxx me

Een Kijkje In Het Leven Van Een KatWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu