Boelie

30 1 0
                                    

Zwijgend bekijk ik het roodwitte katje terwijl het speelt. Hij ziet er gelukkig uit. Het is te hopen dat hij nooit als hij wordt. Moordend en klaar om iedereen, inclusief zijn baasjes, een mep te geven. Ik draai mijn hoofd en zie mijn broertje, die kennelijk ergens boos over is, met opgezette haren tegenover Boefke staan. Oftewel mijn ex. Een jaar geleden was hij veel aardiger. En slanker. Bleh wat een buik heeft hij. Vroeger gingen we op dinsdag altijd jagen. Dan vingen we samen één vogeltje ofzo. Niet meer. Totdat hij meer wou. Elke dag een stuk of wat beesten. Verschrikkelijk. Alles kan hier wel uitsterven. Maar daar stak ik een stokje voor. Uk maakte het uit en verbood hem om aan onze kant van de straat te jagen. Het bruist aan deze kant van de vogels, omdat ze lijken te begrijpen dat ze hier redelijk veilig zijn. Ik ben nu bijna vegetarisch. Een beest in een paar weken niet meer. Dan jank ik wel om extra brokken. Daar smaak ik iedere maan toch iets anders in. Soms vis, maar meestal vlees. Ik heb meestal geen idee van welk dier maar het is wel lekker. Plotseling wordt mijn aandacht getrokken door een eend met kleintjes. Gek genoeg lijkt ze ons katten niet op te merken. Ze loopt rustig naar de overkant en haar eendjes volgen. Maar plotseling blijft het laatste kuikentje staan. Het beestje heeft de likkebaardende Boefke opgemerkt en staat stokstijf op zijn plaats. Mijn instinct probeert het over te nemen maar ik druk het zalige gevoel om het te doden weg. Net wanneer ik voor het eendje wil gaan staan zodat het niet wordt opgegeten doet mijn broer dat al. Vastberaden staat Jerommeke voor het doodsbange beestje en hij snauwt naar Boefke. Er wordt nog even gebekvecht, maar dan vind ik het genoeg. Zodat alleen Boefke me ziet ga ik achter Jerom staan en kijk Boefke doordringend aan. Schuldig kijkt hij terug en hij draait zich voorzichtig om. Hij heeft nog steeds respect voor me. Hij wil me nog steeds terug. Maar dat gaat niet gebeuren. Nooit meer.
-
Heyyy.
De foto hierboven is dus boelie. En ik ga in het volgende hoofdstuk Doerak plaatsen. Waarschijnlijk duurt Boefke langer want hij ontwijkt me namelijk.... Naja. Ik probeer snel verder te schrijven.
Xxxx me

Een Kijkje In Het Leven Van Een KatWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu