PART 3 : DINGIN

55 0 0
                                    

" hah sape?" tanya Putri kepada Ara.
" itu laaa" jawab Ara sambil memuncungkan mulutnya lagi.
"oooh... Shah je?" jawab Amie selamba.
"Shah je kau kata." jawab Ara sedikit baran. Mana taknya dia dah cuak sebab Shah ada dekat situ tapi kawan-kawan dia pula buat-buat macam takde apa.
"Alah tak payah lah risau dia tak nampak kita dekat sini pun lah." jawab Amie lagi.

Sebaik sahaja ABC Special mereka sampai sepatutnya mereka teus bergerak ke pantai tetapi disebabkan budak lelaki sedang main game (MOBILE LEGEND) tak memasal yang perempuan kena tunggu.

Tak lama lepas tu, "hii my bocah pou." sapa seseorang dari belakang Ara.
"Ya Allah si kambeng nie perasan juga rupanya." kata Ara perlahan sambil tundukkan kepalanya.
"heh bocah tak payah lah cakap slow-slow aku dengarlah." kata Shah menyakat.

>>>>> sedikit celahan <<<<<<<<
Shah panggil Ara "bocah pou" sebab Ara tu walaupun dah Form 3 ringgit dia tetap sama macam budak sekolah rendah + Ara punya pipi tembam macam pou. Shah pula Ara panggil "kambeng" sebab mulut dia yang macam kambeng ( iaitu bising sama macam kambing asyik mengembekkk)

"banyaknya bocah pou aku ni makan." sakat Shah sambil cucuk pipi Ara guna telefonnya.
"eh apa main pipi orang ni. Tak tahu malu ea." marah Ara.  tapi Shah buat tak endah je sebab Ara memang macam tu.

Tiba-tiba, kawan Ara iaitu Haziq menyampuk.
"eh Ara kau kata nak pergi pantai kan?" tanya Haziq.
"hah korang semua nak pergi pantai ke?" tanya Shah.
"takdelah mana ad...." tak sempat Ara habiskan ayat Amie terus menyampuk "ha'ah tadi Ara ajak pergi pantai nak healing. Minggu depan nak exam an."

"kalau macam tu aku join sekali." cadang Shah.
"hah baguslah tu. Lagi pun pergi pantai kena ada orang dewasa pantau kan." kata Putri sambil menolak-nolak Ara. Serta merta Ara menjeling Putri
"Tapi aku bawak member aku sekali, bolehkan?" tanya Shah.
"Hah boleh sahaja." jawab Syafiq.

Mereka terus bergerak ke pantai. Sampai sahaja dipantai mereka terus duduk di atas jeti batu lama yag ada di tepi pantai itu untuk makan ABC. Angin dipetang hari sangat dingin lagi-lagi bila duduk tepi pantai.

Selepas siap makan ABC Ara dan 3 orang kawan baiknya mengambil gambar di tepi pantai. Ketika Ara hendak mengambil solo tiba-tiba ada seseorang berdiri belakangnya. Siapa lagikan kalau bukan Shah.

"Eh Ara kami nak tangkap gambar view dekat belah sana tau. Spend your time." kata Nur Mereka bertiga terus meninggalkan Ara dan Shah di situ.

Ara acah-acah ambil gambar view pantai padahal dalam hati dah terasa akwardnya. Tiba-tiba, Shah panggil Ara untuk duduk disebelahnya. Ara buat tak endah je dengan kata-kata Shah tu.
Tiba-tiba, "AKUUUU SUUUKAAAA MY BOCAAAHH POUUU!!!" jerit Shah.
Ara yang teperanjat terus berlari ke arah Shah dan memukul Shah guna telefonnya. Mana taknya buat malu muka je.

"hah padan muka kau. Aku suruh duduk sini kau taknakkan." kata Shah sambil gelak.
"Kau ni kan jangan buat benda bukan-bukan boleh tak?" kata Ara sambil menjeling.
"Elleeh sebenarnya dalam hati kau tengah ada 'butterfly' an." kata Shah selamba.
Ara dah tak keruan dah. Mana tidaknya orang yang dia crush selama 2 tahun suka dia balik. Of course lah have butterfly in stomach.

BENCI KAU MR CRUSH Where stories live. Discover now