1~Dossier

511 15 3
                                    

Ik heb net mijn oude groep afgerond. Ze zijn allemaal achttien en kunnen voor zichzelf zorgen. Door het succes krijg ik meteen een nieuwe groep toegewezen. Ik begin  met de dossiers door te lezen. Uit de mail van jeugdzorg.

Beste Frank,
hier de dossiers van jou nieuwe groep ze komen volgendeweek vrijdag 25/08 naar het huis. Veel succes.

Matthyas Maarten Het Lam
Dossier: Matthyas Maarten Het Lam. Hij haat zijn naam en wilt dat hij Matthy wordt genoemt. Niet toegeven! 14 jaar geboren op 29 mei 2009. Heeft drie broertjes Esra, Jesse, Jaïr. Staat een jaar bekent bij jeugdzorg en heeft in 5 gesloten instellingen gezeten. Uit huis geplaatst door een gevaar aan zijn drie broertjes en ouders. Zijn ouders hebben een rechtzaak gestart en verloren doordat Matthyas zijn gevoelens niet in bedwang kan houden. Medisch: kan slecht tegen veranderingen,  zelfbeschadiging, introvert, mensenschuw, agressie aanvallen en kan flauwvallen bij te veel prikkels. Hij moet nog een test doen voor autisme. Gaat vwo 3 sport volgen.

Robbie Van De Graaf
Dossier: Robbie Van De Graaf. 14 jaar geboren op 5 juli 2009. Heeft een zus Debby. Staat drie jaar bekent bij jeugdzorg. In 19 gesloten instellingen gezeten doordat hij kinderen verkracht. Uit huis gezet door te grote zorg voor zijn ouders. Zijn ouders alles voor hun zoon gedaan maar het kon niet anders. Medisch: zware dyslexie, stottert op sommige momenten, adhd, hoogbegaafd op wiskundig vlak en groeiachterstand. Robbie wordt bang als iemand hem aanraakt als we vragen hoe dat komt wordt hij boos. Gaat vwo 3 sport met Nederlandse ondersteuning volgen.

Raoul Joshua De Graaf
Dossier: Raoul Joshua De Graaf. 13 jaar geboren op 27 augustus 2009. Heeft een zus Hanna. Staat vijf jaar bekent bij jeugdzorg. In 32 gesloten instellingen gezeten nergens is genoeg medische kennis. Uit huis door gescheiden ouders en te weinig geld voor de mediche zorgen. Zijn ouders hebben samen besproken voor een rechtzaak maar daar was te weinig geld voor. Medisch: clusterhoofdpijn, zelfbeschadiging, nooit blij en mentaal heel slecht mist zijn familie. Gaat vwo 3 geschiedenis volgen.

Koen Van Heest
Dossier: Koen Van Heest. 14 jaar geboren op 15 juni 2009. Heeft een broer Bram. Staat twee jaren bekend bij jeugdzorg. In 13 gesloten instellingen gezeten. Uit huis gezet door dat zijn vader en moeder heel vaak op zakenreis waren en zijn oma niet genoeg voor Koen kan zorgen. Ouders hebben alles geprobeerd zes rechtzaken maar ze zijn te veel weg van huis. Medisch: anorexia, angststoornissen en moet een test doen voor adhd. Gaat vwo 3 economie volgen.

Milo Ter Regen
Dossier: Milo Ter Regen. 14 jaar geboren op 3 augustus 2009. Heeft een zus Jiska. Staat zes jaar bekend bij jeugdzorg. In 50 gesloten instellingen gezeten. Uit huis gezet door gebruik van drugs en drank. Ouders willen hem nog altijd terug  thuis hebben. Medisch: agressief, luisterd nooit, brutaal en groeit snel. Gaat vwo 3 kunst en cultuur volgen.

Eerlijk ik lees de dossiers alleen maar om een beetje op de hoogte te zijn. Voor de rest vertrouw ik de dossiers niet. De foto's die er bij zitten bekijk ik aandachtig. Hoe raar het ook klinkt ik heb er wel zin in. Zeker nu ik mijn oude groep zo heb mogen afsluiten. Ik maak nog even een paar mails klaar voor de begeleiders van de nieuwe jongens. Met de exacte datum en uur. Iedereen komt op 25 augustus. De 27ste is Raoul jarig dan zijn ze allemaal 14 en is iedereen verjaard. Iedereen komt op een ander uur. Ik beslis die uren dan kan ik kijken met wie ik veel wil bespreken. Het lijstje van wie waneer komt.
1) Matthyas 11:00
2) Raoul 12:30
3) Robbie 14:00
4) Koen 15:30
5) Milo 17:00
Ik heb nog een kleine week om in het huis alles weer te maken zoals in het begin. Nu is er in het huis niets meer afgesloten. Als vertrouwen in de vorige groep. Nu moet het weer in orde want jeugdzorg komt dat controleren. Ik maak een lijstje met wat ik nog moet doen.
- regels afprinten
- messen weg leggen
- temperatuur slot op de douches
- sleutels van de kamerdeur in kantoor leggen
- school bellen
- fietsen regelen
De kamers ga ik gewoon zeggen tegen de jongens kies maar. Morgen begin ik met alle voorbereidingen.

Als je meer informatie wilt kijk naar de beschrijving van het boek.

 Jeudtehuis //bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu