11~ Wordt het echt teveel

227 10 4
                                    

"Hey Koen het is oké, doe maar rustig." "Ik wil niet meer Frank het moet stoppen." "Wat?" "De stemmen." Het word allemaal te veel. "Het is oké, wil je praten?" "Niet nu." "Wil je dan morgen met mij praten en misschien is het beter als je dan ook eens met een psycholoog gaat praten." "Oké." "Blijf maar even beneden en zeg het zeker als de stemmen terug zijn." "Oké." Ik ga op de bank zitten. Ik voel mijn ogen zwaar worden en laat ze dichtvallen.

Ik loop naar de kamers beneden. Iedereen ging naar zijn kamer en van beneden kwam luid gelach. "Alles oké hier?" "Ja hoor" Robbie blijft maar lachen. "Is goed maak het niet te laat ik ga om tien uur naar huis." "Oké." Ze schieten weer in de lach. Ik laat ze gewoon en loop naar boven. "Hey Raoul al zin in morgen?" "Ja." "Ga maar optijd naar bed ik vertrek om tien uur als er iets is je weet het." Ik loop door naar milo. "Milo?" "Badkamer." "Mag ik binnengekomen?" "Ja." "Hoe gaat het?" "Goed beetje moe dus ga slapen." "Goed ik ga om tien uur naar huis." Als ik weer naar beneden loop ligt Koen te slapen. Ik til hem naar boven en leg hem in zijn bed. Zelf ga ik nog even op de bank zitten en ga dan naar huis. Er is niemand nog naar beneden gekomen buiten Robbie hij kwam snacks halen voor de film. Dus het zal wel in orde zijn. Hoop ik.

Ik loop naar Matthy zijn kamer. Ik klop. "Kom maar." "Hey, ik kwam even kijken of het oké was." "Goed."  "Ik wil even praten, uhm heeft jou eerste begeleider iets gezegd over mij?" "Ja, maar hoe ik je nu ken geloof ik het niet ik heb het nooit echt geloofd." "En wat zei hij?" "Uhm ik weet niet of ik dat moet zeggen ik wil niet dat je beledigd word." "Zeg maar gewoon." "Uhm oké. Hij zei dat je een nietsnut was dat, je iedereen pijn doet, niet vriendelijk, alles kapot maken en het beter was dat ik geen buddy zou krijgen." "Oké, hij zei het toch al altijd zo tegen mij dus ik had het wel verwacht." "Ow, oké" "Is het oké als ik je een bijnaam geef?" "Ja doe maar de meeste bijnaam die gebruikt word voor mij is matt maar je mag ook iets anders zeggen." "Matt is echt een leuke, eigelijk moeten voor iedereen eentje afspreken." "Ja dat is echt een goed idee." "Ik heb echt zin in morgen." "Ja ik ook wel." Ik verveel me dus wil ik van het bed springen. Maar ik blijf haken in de dekens en val half op de grond. We beginnen allebij te lachen. Na vijf minuten komt Frank binnen. "Alles oké hier?" "Ja hoor" ik blijf maar lachen. "Is goed maak het niet te laat ik ga om tien uur naar huis." "Oké." We schieten weer in de lach. Frank loopt de kamer uit. Het is hier echt chill. Na dat we zijn uitgelachen vraagt Matthy.  "Wil je misschien met mij een film kijken?" "Tuurlijk kies er maar één, ik  zal gaan kijken voor snacks." Ik loop naar de woonkamer en passeer Frank. "Alles oké?" "Ja ik kom een paar snacks halen voor de film die Matt en ik gaan kijken." "Oké veel plezier." Ik loop naar de kast voor chips en cola en loop naar de kamer eerst zeg ik nog iets tegen Frank. "Tot morgen Frank." "Tot morgen Robbie slaapwel." "Slaapwel." Ik loop terug naar Matt en hij heeft al een film gekozen. De minions. We zijn al een tijdje aan het kijken wanneer ik merk dat Matt tegen mij aan in slaap is gevallen. Ik besluit om te blijven liggen. Na een tijdje val ik ook in slaap.

Ik hoor gesnik van de kamer hiernaast komen. Het is 1 uur s'nachts dus officieel ben ik 14. Maar goed, ik loop naar Koen zijn kamer. Het geluid word steeds harder. Ik klop. "Hey Koen mag ik binnenkomen?" "J-j-ja." Ik loop direct naar binnen. "Gaat het?" "N-nee." "Wordt maar rustig, moet ik Frank bellen." "J-ja m-maar hij moet niet komen." "Oké." Ik bel Frank. "Hey Raoul wat is er?" "Koen is aan het wenen hij wou je gewoon even horen je hoeft niet te komen." "Oké, geef hem maar." "Frank." "Ja koentje alles oké?" "Nee weer stemmen." "Moet ik echt niet even komen?" "Nee." Hij begint weer te wenen. "Koen of je het nu wilt of niet ik kom naar jullie." "Nee Frank het hoeft echt niet." "Jawel het is mijn taak om voor jullie te zorgen dus ik kom nu." " Tot straks Frank." "Tot straks Raoul, probeer hem nog vijf minuutjes rustig te houden ik kom zo snel mogelijk." "Toppie."

"Frank, je word gebeld." Jona is zo schattig met zijn slaperige stem. Ik neem mijn gsm op. "Hey Raoul wat is er?" "Koen is aan het wenen hij wou je gewoon even horen je hoeft niet te komen." "Oké, geef hem maar." "Frank." "Ja koentje alles oké?" "Nee weer stemmen." "Moet ik echt niet even komen?" "Nee." Hij begint weer te wenen. "Koen of je het nu wilt of niet ik kom naar jullie." "Nee Frank het hoeft echt niet." "Jawel het is mijn taak om voor jullie te zorgen dus ik kom nu." " Tot straks Frank." "Tot straks Raoul, probeer hem nog vijf minuutjes rustig te houden ik kom zo snel mogelijk." "Toppie." Ik kleed mij snel aan en rij naar de jongen. Als ik binnen ben trek ik een sprintje naar Koen zijn kamer. "Hey Koen, doe maar rustig" Hij blijft maar wenen. Ik ga naast hem zitten en neem hem in mijn armen. "Het is oké huil het er maar uit. Raoul echt heel erg bedankt ga maar slapen 14 jarige." "Oké, als er iets is roep mij maar." "Is goed slaapwel." "Slaapwel." Na tien minuten hoor ik Koen niet meer snikken. "Koen we gaan er iets aan doen, het is oké ik blijf bij jou tot je slaapt en bel mij als je wakker word ook als is dat om drie uur s'nachts." "Oké." "Ga maar slapen." "Slaapwel." Hij gaat slapen na een kwartiertje slaapt hij. Ik sta recht en passeer nog even aan alle kamers. Raoul slaapt ook al weer. Milo ligt helemaal in een bolletje met zijn deken. Als ik de kamer van Matthy open doe zie ik iets wat ik al had kunnen weten. Matthy en Robbie liggen schattig tegen elkaar aan. Ik maak een foto en loop weg. Ik loop nog snel naar boven om te kijken of Koen nog slaapt. Gelukkig slaapt hij nog. Nu hopen dat hij verder slaapt.

Het is zes uur 's ochtends als ik weer word gebeld door Koen. "Hey alles oké?" "Ja maar ik moest bellen als ik wakker was." "Ja het is goed dat je belt ik kom eraan." "Bedankt."

Ik heb net Frank gebeld. Ik kleed mij aan en loop naar beneden. Ik ga gewoon op de bank zitten. Na vijf minuutjes loopt Frank de kamer binnen. "Hey Koen." "Hey Frank." "Ik ga een afspraak maken bij een psycholoog maar wil jij naar ergens gaan of liever hier?" "Liever hier." "Das goed." "Frank?" "Ja jongen." "Ik ben bang." "Waarom, dat is niet nodig je bent hier veilig." "Dat het niet helpt die psycholoog en uhm." "Zeg maar ik ga je niet als minder zien." "Ik uhm ik ben bang voor de jongens hun reactie." Hij trekt me in een knuffel. "Dat is helemaal niet nodig, je bent hier om beter te worden en als ze commentaar hebben zeg je het tegen mij of iemand anders en dan komen er sancties." "Bedankt Frank, mag ik mij gaan douchen." "Tuurlijk neem je tijd doe misschienwel een beetje zacht dat de rest kan verder slapen." "Oké zal ik doen." Ik loop rustig naar boven. Ik pak alles wat ik nodig heb en ga douchen.

Koen is even gaan douchen. Ik kijk voor een psycholoog aan huis en ik maak een afspraak. Om half zeven komt Robbie binnen. "O hey Frank." Zijn ogen zijn rood. Hij heeft dus waarschijnlijk gehuild "Hey alles oké?" "Ja ik mis gewoon mijn ouders." "Je mag ze straks anders even bellen als je wilt." "Ja ga ik doen." "Kom hier." Ik geef hem een knuffel. Hij reageerd normaal dus dat is ook een goed teken. "Goede morgen." Het is zeven uur. Robbie is weer in slaap gevallen naast me op de bank. "Shhhh." Ik wijs naar Robbie "ow sorry." Fluisterd hij. Hij komt naast mij op de bank zitten. "Goeie morgen milo, goed geslapen?" "Ja hoor." "Dat is goed." Dat is zeker goed want dat betekent dat hij Koen niet heeft gehoord vanacht." Het is nu twintig over acht. Ik hoor gerommel van boven komen. Koen is al weer beneden dus dat betekent dat het Raoul is. Robbie ligt op de bank nog te slapen maar ik ga hem wakker maken en dan ga ik hem naar Matthy sturen die slaapt nog. "Robbie wordt je wakker?" "Hm." "Ga jij Matthy halen ik hoorde een douch dus Raoul is wakker." "Ja is goed." We hebben geluk dat Raoul vanacht nog even heeft wakker gelegen. Daardoor heeft hij nu uitgeslapen.

Ik ga Matt halen. "Matt kom je Raoul is wakker en komt bijna beneden." "Hm, Robbie Ik wil niet." "Matt komaan voor Raoul beneden is." "Ja ik kom." Hij kleed hem om en loopt mee naar de woonkamer." "Hey Matthy goed geslapen." Frank heeft het echt aan iedereen gevraagt maar goed. "Ja hoor." Dan horen we iemand van de trap komen. We gaan klaar staan en wachten tot hij beneden komt.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 08 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

 Jeudtehuis //bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu