KAZANÇ VE İŞ HAYATI

32 2 0
                                    

KAZANÇ VE İŞ HAYATI

Haram Malla Yapılan Ibadet ve Hayır Kabul Olur Mu?
➡Haramda hayır yoktur.Haram ateştir.Haram yiyen ve işleyen kimse kendisini yakmış olur.
➡ Haram malla yapılan ibadet kabul olmaz.
➡Haram mal ile zenginlik olmaz.
➡Bir kimsenin elindeki haram mal zekat nisabına ulaşsa ondan zekat verilmez.
➡Bu mala sahip olmakla kişiye hac farz olmaz.
Malı Helal Yoldan Kazanmadığı için Kurbanı Geçerli olmaz.
❗Çünkü bu mal başkasınındır sahibine iade edilmelidir.
☑Sahibi biliniyorsa Helallik alınıp mal temizlenmelidir.
☑Aksi halde bu mal olduğu gibi fakire verilmelidir.

İslamın Temel Şartlarından Biri'de Rızkını Helalinden Aramak ve Kazancını Hayırlı Bir Şekilde Harcamaktır.
İbadetlerin sıhhat ve kabul şartlarının başında, vücudun helal lokma ile beslenmesi gelmektedir.
Karnına girene dikkat etmeyenlerin, kalbine gelecek bir feyiz yoktur.

Bu mesele çok önemlidir.
Bu konuda Allah Resulü (s.a.v) şu uyarılarda bulunmuştur:
Haramla beslenen bir vücut, cennete değil, cehenneme daha layıktır.

Sizden Biri Ellerini Açıp "Ya Rabbi, Ya Rabbi" diye dua eder, halbuki onun yediği haram, içtiği haram, giydiği haram, gıdası haram'dır. Bu şekilde duası nasıl kabul edilsin?
Kim haram mal toplarda onu sadaka olarak verirse, bundan kendisine bir sevap olmadığı gibi vebali'de ona aittir.
Bir kul; haramdan mal kazanıp ondan sadaka verse, sadakası kabul olmaz, Ondan harcarsa bereketini görmez, Arkadan gelenlere miras bıraksa bu onun ancak azabını arttırır. Şüphesiz Allah Teala Kötülükle kötülüğü temizlemez; Kötülüğü ancak iyilikle temizler.
Hiç şüphesiz pis olan birşey, pis olan diğer şeyi temizlemez.

✖HARAM MAL KAZANAN KIMSE BUNDAN NASIL TÖVBE EDER?✖

Haram yoldan mal kazanan veya eline bir şekilde haram mal geçen kimse, tövbe etmelidir.
Haram kazancın ve işin tövbesi onu terk ile başlar.
Sonra istiğfar eder, yüce Allah'tan Affını ister ve ayrıca şu sırayı takip ederek mesuliyetten kurtulmaya çalışır:
▪Eğer malın sahibi belli ve mal da elde mevcutsa, mal kendisine aynen iade edilir. Ayrica kendisinden helallik istenir.
▪Haram malın sahibi mevcut değil veya bilinmiyorsa ve varisi de yoksa bu mal olduğu gibi elden çıkarılıp sadaka olarak verilir.
▪Veren kimse bununla bir sevap alacağını düşünmemeli, Ancak bu malın günahından kurtulacağını bilmelidir.
▪Sahibi bulunmayan haram bir mal, sadakaların verildiği yerlere dağıtılabilir. Fakirlerin dışında amme menfaatine harcanabilir.
▪Köprü, okul, mescit gibi hayır yollarında kullanılabilir. Böyle bir malı fakire verirken onun haram olduğunu bunun için kendisine verdiğini söylemek gerekmez.Malı veren kimsenin, onun vebalinden kurtulma niyet etmesi yeterlidir.
▪Haksız ve haram yolla elde edilen bir mal, onu bu yollarla elde eden kimse için haramdır.
Fakat asıl sahibine iade imkanı olmadığı için, fakire verildiğinde bu mal, fakir için haram olmaz.
➡Onun için temiz ve helal olup istediği gibi kullanabilir.

Elinde Haram Kazanç Olan Fakir Ondan Yiyebilir Mi?
Haram yoldan mal kazanan veya kendisini haram maldan miras kalan kimse fakir ise malın sahibini bulma ve iade imkanı olmadığı zaman, bu malın ihtiyacı kadar kendisi de kullanabilir, çoluk çocuğuna harcayabilir; ancak bu fakir, zaruri ihtiyaçların üstündeki haram malı elinden çıkarmalı, onu başka fakirlere vermelidir.
Başkasınin kazandığı bir haram mal, fakire verilse, fakir için haram olmaz. Fakir ise onu istediği gibi kullanabilir.
Aile reisi olan erkeğin haram kazancından başka imkanları olmayınca, kadın ve çocuklar yiyebilir. Ihtiyaçlarını harcayabilirler. Fakat haram işten ve kazanctan vazgeçmesi icin koca uyarılır; Vazgeçmiyorsa, aile sorumlu olmaz.
Önceki dönemlerde kadın kocası işe giderken ona rica'da bulunurdu:
☑ "Efendi, biz açlığa dayanırız fakat ateşe dayanamayız. Allah rızası için dikkat et de bize haram kazanç karışmış bir mal getirme!"
⏩ Kadının ve çocukların özel malları olup zengin iseler, kocanin haram malından yemeleri helal olmaz..

İslami Hoş SohbetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin