FIR||MEL - BAB 3🚫

12K 383 5
                                    


FIRSHAD memandang tajam wajah Khair yang baru membuka pintu rumah. Dia berpeluk tubuh melihat rambut Khair yang kusut masai.

"Serius ah Khair? Setengah jam aku tunggu kau buka pintu. Kau beromen siang hari ke apa?" Khair sengih. "Macam la kau tak kenal aku macam mana.."

"Anak kedua kau masih ada dalam perut tau? Nak terberanak dah si Haellyn tu. Sempat lagi kau mencucuk tanam?" Khair sengih nakal.

"Bodo." Gumam Firshad lalu masuk kedalam rumah Khair. Dia menghenyak punggung diatas sofa.

"Macam mana semalam? Kau dah jumpa penyangak tu?" Firshad merehatkan kepala di sofa. Dia memejam mata erat. "Hmm. Macam biasa. Dia masih lagi berleluasa dalam tu. Aku masih tak nampak pergerakan dia tapi aku pasti dia ada rancangan untuk hancurkan team kau. Kena behave jela."

Khair mengangguk. Firshad mencelik matanya dan duduk dengan tegak. "Weh Khair aku nak tanya.."

"Wot?"

"Amelia sepupu Haellyn tu.. kaki kelab ke?" Khair hanya terkedip-kedip. Lah sudah.

"Kau tanya aku pasal perempuan lain apahal? Dalam kepala aku ada Haellyn je.." Firshad menjeling tajam.

Khair ketawa terbahak-bahak. Amboi. Lepas jadi bapak ni asyik ketawa saja. Kalau dulu kemain ada emas dalam mulut.

"Mana aku tahu bro. Dia sepupu Haellyn, bukan sepupu aku.." Firshad mengangguk. "Mana la tahu Haellyn cerita tentang sepupu dia pada kau."

Khair menjungkit bahu. "Entah. Aku tak ambil tahu sangat. Apahal kau tanya?"

"Aku terjumpa dia semalam di kelab. Tapi aku taknak la judge dia terlalu awal.."

Khair mengangguk saja. "Mungkin dia ada kerja? Dia kan model. Mungkin dia jumpa rakan bisnes dia di sana?"

Firshad berkerut. "Kejadahnya. Dah tak ada tempat lain ke nak berjumpa pun?"

Khair mengecilkan mata memerhati Firshad. "Kau kenapa ni Fir.. Kau.. jatuh cinta pada dia ke apa?"

Terbeliak mata Firshad. "Wuishh. Simpang 44 la kalau aku cintakan dia! Dia tu diva. Suka cari pasal dengan aku pula tu. Err taknak la aku." Firshad menunjukkan riak menyampah.

Khair ketawa. "Kau jangan.. Haritu macam tu la perasaan aku bila Haellyn asyik menggoda aku. Setiap hari aku cakap aku taknak. Pada akhirnya kau tengok la sekarang. Nak masuk anak dua dah.."

Firshad mendengus. Tahulah bahagia. Cukup-ckup la beritahu tu kan?

Khair menepuk bahu Firshad. "Lagipun apa salahnya kan kalau kau dengan dia? Kau pun rapat semacam je dengan dia. Boleh dikatakan hari-hari berjumpa sebab nak jumpa Icha. Dia single.. Kau pun single. Apa salahnya?"

Firshad menggeleng. Itu tak mungkin. Dia tidak faham perasaannya namun dia tahu perasaan ini bukan perasaan cinta.

"Uncle Cat!!" Icha berlari-lari anak ke arah Firshad dan memeluk erat badan Firshad. Firshad tersengih. "Ichaaaa. Rindu uncle Cat?"

Icha mendongak dan mengangguk comel. "Hm! Icha windu uncle Cat. Cetiap mace Icha windu uncle Cat! Icha cayangg uncle Cat.." Icha menyodok kepalanya ke dada Firshad. Tergelak Firshad dibuatnya.

Khair menjeling tajam. Ceh. Kalau uncle Cat dia ada terus lupakan aku.. Time malam pandai pula cari ketiak aku sebelum tidur. Sama spesies dengan mama dia..

"Uncle Cat.. Mana aunty Mel? Kenapa tak datang dengan aunty Mel hari ni?" Firshad terkedip-kedip. "Huh?"

Khair gelak. "Haa kan aku dah cakap.. Kau dengan Mel tu rapat. Icha pun dah nampak tau.."

Firshad menggeleng. "Tu sebab kami selalu bertembung kalau jumpa Icha. Bukan sebab rapat. Ah takde takde. Kau punya fikiran tu memang kolot la Khair."

Khair menggeleng. Taknak mengaku pula dia..

*:・゚*:・゚✧

AMELIA berdecit apabila melihat lelaki semalam berada di tempat kerjanya. "Kau nak apa lagi ni?"

Lelaki itu atau dipanggil Amri tersenyum sinis. "Layan aku malam ni." Amelia membulatkan matanya.

"Kau ingat aku pelacur ke Amri?" Amri tersenyum.

"Bukan ke? Muka kau pun stok-stok pelacur.." Amelia mengetap bibirnya.

"Aku taknak! Kau tak faham bahasa ke?! Aku dah lama tak buat kerja jijik tu! Aku dah bertaubat!"

Amri tergelak. "Bertaubat?" Dia melihat pakaian Amelia dari atas hingga bawah.

"Pakaian kau masih sama. Celah mananya bertaubat?"

Amelia mengeluh. "Bertaubat tu banyak cabangnya. Bukannya hari ini bertaubat, esok terus pakai tutup litup. Aku bertaubat perlahan-lahan supaya aku boleh terima keadaan aku yang baru. Dan berdasarkan pakaian aku, kau tak ingat ke yang aku ni model? Jadi, agak susah untuk aku ubah pakaian aku!"

Amri gelak. "Nampak sangat munafik tu. Kau rasa kan.. apa perasaan boyfriend kau yang semalam tu kalau dia tahu kau dah tiada dara? Dia kecewa tak agaknya eh?" Amelia terkaku. Firshad.. Kalau Firshad tahu macam mana?

Macam mana dengan.. perasaannya? Macam mana kalau Firshad kecewa dan marah akan dia? Boleh ke dia terima jika orang yang dia cinta bencikan dia?

Amri tergelak melihat wajah pucat Amelia.

"Taknak kan? So.. layan aku. Malam ni. Shall we?" Amelia mencerlung tajam wajah Amri. Dia mengeluh.

Kenapa hidup aku macam ni?

TBC🤍
Vote and comment❤️

FIRSHAD : POISON LOVE [EBOOK]Where stories live. Discover now