Είχε ξαπλώσει αλλά δεν μπορούσε να κλείσει μάτι. Την έτρωγαν τα λόγια της Βασιλικής. "Δεν είναι όλα τόσο ιδεατά όσο φαίνονται." Τι εννοούσε; "Σε θαυμάζω Αργυρώ, αλλά στην περίπτωση του Αστέρη ήταν ατύχημα, όχι μια εν ψυχρώ εκτέλεση." Οι λέξεις γύριζαν στο μυαλό της Στέλλας. Κάτι αδιόρατο τριγυρνούσε στο μυαλό της, αλλά δυσκολευόταν να το συγκεκριμενοποίησει.
- Γαμωτο
Είχε νευριάσει με τον εαυτό της. Είχε όλα τα στοιχεία στα χέρια της για να καταλάβει την αιτία του κακού, αλλά παρόλα αυτά δεν τα κατάφερνε. "Νόμιζα ότι τον ήξερα, τελικά τίποτα δεν γνώριζα." Τι ήταν αυτό που δεν ήξερε και το έμαθε εκ των υστέρων; "Δεν θα τον συγχωρήσω ποτέ". Σε αυτή τη φράση της Βασιλικής, η Αργυρώ είχε απαντήσει πώς αν εκείνη είχε συγχωρέσει τον Αστέρη και, μάλιστα, είχε ένα παιδί μαζί του, τότε μπορούσαν να συγχωρεθούν τα πάντα σε έναν άνθρωπο. Στην ερώτηση, όμως, της Βασιλικής στην κουνιάδα της, για το αν θα μπορούσε να συγχωρέσει τον πατέρα του παιδιού της, αν ο φόνος είχε γίνει από πρόθεση, η Αργυρώ δεν απάντησε. Έσκυψε το κεφάλι και είπε μόνο ότι δεν ήξερε τι θα έκανε σε αυτή την περίπτωση.
Τι σχέση είχαν τα φονικά με το Μαθιό και τη Βασιλική; Τι σχέση είχε ο Αστέρης και η Αργυρώ;
Χαμένη στις σκέψεις της, σηκώθηκε και κατευθύνθηκε στην κουζίνα για ένα ποτήρι νερό. Τα χέρια της όμως έτρεμαν τόσο πολύ που η κούπα υποχώρησε από τα δάχτυλά της σπάζοντας με κρότο στο πάτωμα. Αναστέναξε και χαμήλωσε τα γόνατά της για να μαζέψει τα γυαλιά, όταν ένα από αυτά τρύπησε την παλάμη του χεριού της, που άρχισε αμέσως να τρέχει αίμα.
Βλέποντας το κατακόκκινο χέρι της, ο εγκεφαλος της επιτέλους έδωσε σημάδια ανάνηψης. Σαν από ταινία είδε μπροστά της το πρόσωπό της Βασιλικής του Μαθιού, και αίμα, πολύ αίμα. Την είδε να κλαίει τον πρώτο της άντρα, τον Στεφανή, και τα χέρια του Μαθιού γεμάτα αίμα. Στο κεφάλι της αντήχησαν ήχοι από πιστόλι που πυροβολεί. Και μετά η εικόνα του νεκρού ξαδέρφου.
Η συνειδητοποίηση τη χτύπησε ξαφνικά. Άφησε τα σπασμένα κομμάτια στο πάτωμα και υποβασταζομενη στον πάγκο της κουζίνας κατευθύνθηκε στο σαλόνι. Ένιωσε το σώμα της να πέφτει βαρύ στον καναπέ. Ήταν σοκαρισμένη από τη σκέψη που είχε φωλιάσει στο μυαλό της. Την έδιωξε με μανία, αρνούμενη να αποδεχτεί μία τέτοια πιθανότητα. Εκείνη όμως ξαναήρθε. Η Στέλλα μάλωσε τον εαυτό της. "Η διαστροφή του επαγγέλματος δεν έχει όρια...", δικαιολογήθηκε στον εαυτό της. Ο πανικος, όμως, την είχε κυριεύσει, αλλά προσπαθούσε να μην του δώσει περιθώρια να την κατακλύσει. Έπρεπε να σκεφτεί λογικά και ψύχραιμα, αποβάλλοντας την προσωπική εμπλοκή.
Ο Μαθιός λάτρευε τη Βασιλική εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό ήταν δεδομένο. Στην ερώτηση της για απιστία, όχι μόνο είχε απαντήσει αρνητικά, αλλά φάνηκε να θίγεται που κάποιος τόλμησε να υπαινιχθεί ότι εκείνος θα έκανε ποτέ κάτι τέτοιο στη γυναίκα του. "Αποκλείεται", συμφώνησε νοερά κι η Στέλλα. Στη συνέχεια θυμήθηκε ότι ο Μαθιός δεν είχε αρνηθεί ότι εκείνος κάτι είχε κάνει, ώστε εκείνη να του ζητά διαζύγιο. Και από την άλλη η Βασιλική, η τόσο γλυκιά ύπαρξη, βρισκόταν σε τέτοια κατάσταση, αποφασισμένη να διαλύσει το γάμο της και να προχωρήσει σε διακοπή της κύησης στο παιδί της, από έναν άνθρωπο που μέχρι πριν λίγο καιρό λάτρευε, και μάλιστα από μικρό κορίτσι, με έναν έρωτα που κράτησε πάνω από είκοσι ολόκληρα χρόνια. Άρα είχε κάνει κάτι σοβαρό. Πόσο σοβαρό; Τότε έφτασε η στιγμή να σκεφτεί το ενδεχόμενο που προσπαθούσε να αποσύρει στην άκρη του μυαλού της. Αν ο Μαθιός είχε σκοτώσει το Στεφανή και η Βασιλική το έμαθε πριν λίγο διάστημα; Με ταραχή διαπίστωσε ότι αυτό θα εξηγούσε όλη αυτή την μεταστροφή της. Θα εξηγούσε την φρίκη της Βασιλικής, όταν εγκατέλειψε το σπίτι της, την επιμονή της στο διαζύγιο, καθώς και την συγκαταβατικοτητα του Μαθιού, ακόμα και το γεγονός ότι κανείς απ' τους δυο δεν θέλησε να μοιραστεί το λόγο που τους οδήγησε στο χωρισμό. Επίσης αυτή η εξήγηση συνηδε απόλυτα με το χαρακτήρα του Μαθιού και το πόσο πολύ αγαπούσε τη Βασιλική. Μπορούσε να σκοτώσει για κείνη. Αλλά γιατί να τον σκοτώσει, ειδικά μετά από τόσα χρόνια που ήταν παντρεμένοι; Αν ήθελε να τον βγάλει από τη μέση για να έχει τη δική του τη Βασιλική θα το είχε κάνει χρόνια νωρίτερα, δεν θα περίμενε να περάσουν 20 ολόκληρα χρόνια. Κούνησε το κεφάλι της με αποδοκιμασία. Κάτι δεν κόλλαγε. Αν ο Μαθιός ήταν ο φονιάς του Στεφανή, η αιτία δεν μπορεί να ήταν αυτό. Σίγουρα υπήρχε κάτι πολύ πιο σοβαρό στο παρασκήνιο.
Έσφιξε την τραυματισμένη παλάμη της. Δεν ήθελε ούτε να σκέφτεται ένα τέτοιο ενδεχόμενο, παρόλο που πλέον στο μυαλό της ήταν παραπάνω από πιθανό.
- Θεέ μου, βάλε το χέρι σου, μη γίνει πάλι κανένα κακό
Άκουσε έκπληκτη τον εαυτό της να λέει. Αύριο θα πήγαινε στο νοσοκομείο. Έπρεπε να μιλήσει στη Βασιλική. Η επέμβαση ήταν προγραμματισμένη για τις 12:00 το μεσημέρι. Πρώτα όμως έπρεπε να τη δει. Έπρεπε τα πράγματα να ξεκαθαρίσουν...