Hallo ik ben Guus.
Ik ben 12 jaar en ik voetbal bij KAA Gent. We zitten in de kleedkamer. Vandaag spelen we de belangrijke wedstrijd tegen Anderlecht. Iedereen zit gespannen te luisteren naar de trainer zijn uitleg. Die is altijd hetzelfde, ondertussen ken ik hem al vanbuiten. We gaan naar buiten en de scheidsrechter fluit de wedstrijd op gang. We starten goed. Mooie passing, van rechts naar links. Plots geeft Bart een diepsteekpass richting Glenn. Glenn is de snelste speler van onze ploeg dus ook de verdedigers van Anderlecht konden hem niet tegen houden. 1-0! Meer dan juichen om ons doelpunt heb ik in deze wedstrijd wel nog niet gedaan, mijn medespelers lijken me gewoon te negeren. De tweede helft begint. De spelers van Anderlecht beginnen goed. De spits krijgt een mooie pass hij draait en dribbelt onze verdediging op een hoopje. Door het mooie lobje is ook onze doelman geklopt. 1-1! KAA Gent heeft nu weer het balbezit ik krijg voor de eerste keer deze wedstrijd een pass. Er komt druk van de tegenstander dus ik besluit hem maar terug te spelen naar onze doelman. Oei,oei die pass is te kort. De snelle spits van Anderlecht onderschept die pass waardoor ook onze keeper niks meer kan doen en Anderlecht opnieuw scoort. De trainer schreeuwt en vloekt in mijn richting, ik zie hem direct een speler op de bank roepen en ik wordt gewisseld. De ouders van mijn medespelers ontvagen die wissel met luid boe-geroep, dat vergeef ik hen nooit.
Dit was de inleiding. Ik hoop dat je er van genoten hebt. En ik zie je in het tweede deel.
JE LEEST
Never Give Up
Fiksi RemajaHallo, dit verhaal gaat over Guus een jongen die nogal wat talent had om te voetballen. Maar hij komt serieus wat hindernissen tegen. Wil je zien hoe hij daar mee omgaat? Lees dan dit boek! Veel leesplezier!