6.

31 3 0
                                    

Twee belgische boeren hebben allebei een koe maar ze kunnen ze niet uit elkaar houden. De ene boer haalt de staart van zijn koe eraf.
"Zo, nu weten we dat dat mijn koe is."
De volgende dag is opeens de staart van de andere koe er ook af. Dan haalt de andere boer de hoorns van zijn koe eraf.
"Zo, nu weten we dat dat mijn koe is."
Maar de volgende dag zijn de hoorns van de andere koe er ook af. Nu weten de boeren het niet meer. Totdat de ene boer een goed idee krijgt.
"Weet je wat, als jij de zwarte neemt dan neem ik de bruine."

------

Als je verkering krijgt zegt ze: "Ik vind je een toffe!"
Na de eerste keer vrijen zegt ze: "Ik hou van je."
Tijdens de verloving zegt ze: "Ik hou heel veel van je."
Op je trouwdag zegt ze: "Ik hou nog meer van je."
Met de scheiding zegt ze: "Ik hou alles van je."

------

Jantje: "Hee pap, ik heb een hele leuk raadsel."
Jantje's vader: "Nou vertel."
Jantje: "De electriciteit is uitgevallen, je hebt vijf lichtgevende deuren, een gele, groene, rode, blauwe, roze en een paarse, welke neem je?"
Jantje's vader: "Uhm de paarse."
Jantje: "Je komt bij 4 nieuwe deuren, een rode, groene, blauwe en een gele, welke neem je?"
Jantje's vader: "De rode"
Jantje: "Nu kom je bij 3 deuren, een rode, blauwe en een gele, welke neem je?"
Jantje's vader: "De rode maar weer."
Jantje: "Goed nu kom je bij twee openstaande deuren, bij de blauwe word je zonder veel pijn neergeschoten en bij de gele ga je dood door zware electriciteitsschokken, welke neem je?"
Jantje's vader: "Doe mij de blauwe deur met de snelle dood."
Jantje zegt: "Goh, ik had de gele deur genomen, want de electriciteit was uitgevallen!"

Moppen en raadselsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu