Di rumah Baekhyun.
"Haish eommaaaaa!!! Apppppaaa!!! Zaman sekarang ada lagi ke kawin paksa?? Baekkie tak nak lah.! Siapa anak kawan appa pun baekkie tak tau. Mana mungkin baekki berkhawin dengan seseorang stranger yang baekkie langsung tak kenal!" Bantah baekhyun dengan panjang sambil meraup mukanya.
Lantas, pn.Byun pun menarik telinga baekhyun dengan kuat. Baekhyun merintih kesakitan. "Ish baekkie ni! Dulu kata nak berbini sangat. Now, bila eomma dan appa suruh khawin tak nak pulak" marah pn.Byun sambil menarik telinga baekhyun dengan lebih kuat.
"Aduh aduh eomma!! Sakitt!! Panjanglah telinga baekkie nanti!" Ronta baekhyun. Langsung pn.Baek melepaskan telinga anaknya. Kalau tidak, panjang sebelahlah telinga baekhyun. Baekhyun pun mengosok telinganya.
"Appa pasti anak perempuan kawan appa itu cantik,body mantap, baik hati dapat melayan baekkie dengan baik dan pandai memasak." Pujuk Mr.Byun
"Tengok lah muka appa baekkie, muka pun dah berkedut. Maknanya dah tua. Kami pun nak rasa bagaimana timbang cucu" celah pn.byun dengan segera menunjuk ke arah muka mr.byun yang sudah berkedut di dahi.
"Apa kene mengena tua dengan khawin? Haish baekkie masih muda lah eomma! Baru 16 tahun! Lagipun boleh kecoh sekolah kalau mereka tahu baekkie akan khawin" bantah baekhyun.
"Terserah baeklah nak khawin ke tidak. Tapi duit,baju,semua barang, akan appa sita. Dan juga duit dalam akaun bank baek juga appa akan bekukan." Kata mr.byun dengan tegas. Baekhyun langsung membulatkan matanya yang sepet seperti melihat hantu kak limah.
"B..biar betul appa nak buat baekkie macam ni?" Pilu hati baek.
"Khawin or hidup sengsara" kata pn.byun memberikan pilihan pada baekhyun.
"Haishh eomma dan appa kejam!!" Jerit baekhyun lalu naik ke tinggal 2 dimana bilik baekhyun berada. Langsung baekhyun menghempas pintu biliknya sehingga bergegar satu rumah.
"Anak awak lah tu" kata pn.byun
"Saya pulak? Awak lah. Tula manjakan sangat si baekhyun tu" balas mr.byun pula
______________________________
(HYOEUN POV)
"Haish kau ni kenapa? Dari tadi aku dengar stress, stress, stress, stress and stress" kata minyoung pada ku dalam panggilan telefon.
"Aku kena kawin dengan orang yang aku tak kenal dan cinta. Can you feel me hah!?" Jerit ku
Bengang teling minyoung mendengar jeritan tarzan dari aku. Langsung minyoung menjauhi telefon dari telinganya untuk mengelakkan kecedaraan audio.
"Ya ya! Tak payah menjerit kalliii!! Aku bukannya pekak badak!" marah minyoung.
"So, kau setuju lah ni?" Tanya minyoung dengan tenang
Aku mengangguk "nae, aku terpaksa. Lagipun aku kene kawin sebab nak bayar ganti rugi tilam yang aku langgar tu" jawap ku lagi.
"Tilam je pun" ujar minyoung
Tiba-tiba ada sorang mengetuk bilik ku menyebabkan perbualan diantara aku dan minyoung terganggu. "Aku off dulu k? Jumpa esok kat sekolah" kata aku lalu menekan icon merah di screen dan memutuskan panggilan.
Pantas, aku pun berganjak dari katil busu tercintaku dan pergi melulu ke arah pintu dan membukanya
"Nae appa?" Tanya ku selepas melihat muka yang amat dikenali, appa!
"Hyo sibuk ke?" Tanya appa
"Sibuk, sibuk sangat" perli ku
"Sorrylah kalau appa ganggu hyo tengah belajar matapelajaran sains. Oh ya, sebelum appa terlupa, esok kita pergi jumpa bakal suami hyo ye?" Kata appa.
YOU ARE READING
BAEKHYUN, SUAMIKU SEPARUH MASA
Romance"Baekhyun, suami separuh masa ku. Pagi - pagi depan parents , aku dan baekhyun mesti kene acting like real suami-isteri , tetapi... Belakang parents, makan lah tapak kasut hangit taik lembu aku! Siap kau!" - HyoEun "HyoEun dan aku cuba acting je dep...