Keesokkan harinya, Di Incheon International Airport.
Mr.kim, Mr.Byun, Pn.Byun berada di Airport untuk menghantar anak kesayangan mereka, Baekhyun dan Hyoeun untuk ke Paris berbulan madu walaupun Baekhyun dan Hyoeun sendiri tak menyukai rancangan parents mereka itu.
Tidak lama setelah itu, kawan baiknya Hyoeun iaitu Minyoung datang juga ke Airport untuk berjumpa dengan Hyoeun kerana dia telah berjanji untuk datang. kebetulan harini balik awal dari sekolah so dia dan Chanyeol terus bergegas ke Airport.
Minyoung terus mendapatkan Hyoeun manakala Chanyeol pula mendapatkan Baekhyun lalu mereka berempat saling berpelukan. Kalau Chanyeol berpeluk dengan Hyoeun habis kene gigit dengan minyoung lah lepas ni.
"asal lambat?" hyoeun mencebik merajuk.
"ala.. Si Chanyeol ni ha yang ada hal. sakit perut terberak lah konon" kata minyoung sambil memucungkan mulut ke arah chanyeol yang sedang berborak dengan Baekhyun. Mujurlah Chanyeol tidakk dengar.
"pukul berapa flight kau?" tanya Minyoung,
"pukul 12.00 nanti" jawap Hyoeun sambil melirik ke jam tangannya yang menunjukkan pada pukul 11.15 petang.
"aku datang ni nak bagi kau ni. tak baikkan kalau kawan tak bagi apa-apa hadiah untuk perkhawinan kawan sendiri?" kata minyoung sambil menghulurkan satu beg yang berwarna hitam ada logo kedai tersebut.
"apa ni?" tanya minyoung sambil melihat logo tersebut.
"hehe adalah. kau bukak nanti kat sana okey? bukak tu biar malam! jangan siang!" minta kawan baiknya.
"eeehh.. apa ni...bagitaulahh..." hyoeun mencebik lagi.
"aku bagi clue,.." minyoung mendekatkan telinganya hyoeun dan berbisik, "for first night at there" sambung minyoung sambil tersenyum gatal
hyoeun menjauhi dari minyoung. "eeeii.. kau ni! ambik balik ah!" hyoeun menyerahkan bali hadiah itu pada minyoung. Mendengar sahaja ayat First Night dia sudah tahu apa muslihat kawan byuntaenya itu. merinding bulu romanya mendengar.
"ala aku dah beli mahal-2ni. ambik jelah ok?" pujuk minyoung. mata dia bersinar-sinar memujuk hyoeun.
"yela...thankyou minyoungie" akhirnya hyoeun dapat menerima hadiah dari minyoung walaupun dia sendiri tidak menyukainya. kawan baik itu berpelukan antara satu sama lain. yela, mereka berdua sangat akrab sekali kerana sudah berteman sejak kecil lagi.
"yo bro, nanti apa-apa call aku ok? aku nak gak pengalaman honeymoon dari kau sebab nanti senang aku nak lamar Minyoung aku tu. ok?" tidak jauh dari minyoung dan hyoeun, disini juga ada si kawan baik yang tersangat rapat, Chanyeol dan Baekhyun. Bahu baekhyun ditepuk lembut oleh Chanyeol.
"yela-yela. rasanya aku takkan sweet-sweet kot dengan dia. kalau aku balik kan, mesti ada luka kat muka dengan badan aku nanti." ramal baekhyun dengan pastinya, sempat lagi baekhyun menjeling ke hyoeun sebentar yang sedang ketawa bersama minyoung itu
Chanyeol hanya mencebik. "love bite lah tu" usik chanyeol. langsung kepala chanyeol ditampar
"hyoeun! baekhyun! appa dah siapkan passport ni beg apa ni dh appa dah bagi kat diorang" kata mr.byun yang baru balik dari kaunter untuk pemeriksaan passport. lalu passport itu diberikan pada baekhyun dan hyoeun.
"to all passangers Air-Boing 10080 Korea to Paris, the gate is opened. Please go to the entrance now for departune to Paris. thank you"
Satu pengumunan telah diumumkan di Airport itu.
"ok... eomma will miss you baekkie, hyoeunie" kata pn.byun pada baekhyun dan hyoeun lalu dua orang anaknya itu dipeluk erat dalam pelukkan seorang ibu.
YOU ARE READING
BAEKHYUN, SUAMIKU SEPARUH MASA
Romance"Baekhyun, suami separuh masa ku. Pagi - pagi depan parents , aku dan baekhyun mesti kene acting like real suami-isteri , tetapi... Belakang parents, makan lah tapak kasut hangit taik lembu aku! Siap kau!" - HyoEun "HyoEun dan aku cuba acting je dep...