Part 17

639 41 12
                                    

"Senyap!"

"Kaulah senyap!!

"Kau lah!"

Tiba-tibaaa...

loceng bilik mereka ditekan, mereka berdua pun berhenti bergaduh dan kaku kesetika sambil melihat pintu hotel itu.

"aku pergi tengok!" kata baekhyun sambil berlari ke pintu

"yah! aku dulu!" celah hyoeun sambil menahan baekhyun dari membukak pintu hotel itu

Mereka berdua masing-masing berlari menuju ke pintu dan berebut siapa yang akan membuka pintu.

baekhyun memegang tombol pintu namun tepis oleh hyoeun. lalu hyoeun pun membuka pintu tersebut.

Seorang jejaka memakai suit hitam sambil memegang dulang bulat disebelah tangannya.

"hallo miss" dia menegur.

"oh, hallo." hyoeun membalas.

"there's a food order for mr.Byun.. hmm.. Bekcon?" balas dia.

"oh my food! my food! my food is kat here!" tetiba sahaja baekhyun merempuh keluar dari bilik dan terus memberikan duit pada lelaki itu.

"thankyou sir. Please enjoy your breakfast" lelaki tu tunduk sambil senyum lalu beredar dari situ

baekhyun membalas senyuman dia lalu menutup pintu bila. terus baekhyun menuju ke dapur dan meletakkan makanannya diatas meja. hyoeun juga turut serta pergi ke dapur.

"mwoya....? kau order makanan tak cakap pun?" kata hyoeun dengan kecewa sambil bercekik pinggang

"hm? tu pun perlu bagitau kau ke?" baekhyun menganjing sambil membuka balutan garpu dan sudu untuk makan makananya. baekhyun melihat hyoeun sekilas.

"taklah, ingatkan nak makan sama2 kat cafe hotel ni." jawap hyoeun.

"kau nak ajak aku ke? hahaha kau nak date pagi2 ni dengan aku ke?" usik baekhyun sambil tersengih nakal.

"perasan! mana ada lah just takkanlah aku nak makan sorang-sorang kat cafe bawah tu. jom ah makan sekali~" ajak hyoeun.

"boleh, kiss pipi aku dulu!" baek bangun dari kerusi lalu menuju ke arah hyoeun. baekhyun semakin rapat dan rapat di badan hyoeun.

"apa kau ni?" hyoeun mengerutkan mukannya, baekhyun menunjukkan pipinya ke muka hyoeun sambil tersenyum, "mengatal!! pergi jauh-jauh! baik aku makan sorang-sorang!" balas hyoeun lalu menolak dada baekhyun supaya menjauhnya. baekhyun tertolak sikit kebelakang lalu hyoeun pergi ke ruang katil sambil memeluk badannya.

baekhyun mencebik, "okey lah, aku makan dulu okey!" Baekhyun segera duduk kembali ke dapur. "elok-2 kat bawah nanti tu. bukannya kau tak tahu kita ni kat negara orang. Nanti dia buat apa-2 kat kau pun aku tak tau" usik Baekhyun. Sengaja dia menguatkan suaranya.

"YAH!!" Jerit Hyoeun. "HAJIMA!!, janganlah usik aku!" Balas Hyoeun.

"Ceh tau takut" bisik Baekhyun perlahan.

"Hyoeun, aku makan dulu!!" Jerit Baekhyun dari dapur. Baekhyun membuka salji besi(?) yang menutupi sarapan pagi yang enaknya itu. sarapannya untuk harini adalah, steak and egg sandwich bersama french toast. Memang menyelerakan !

Dia membuka balutan tisu untuk mengambil sudu dan garpu. Baekhyun merasa egg sandwichnya dahulu. "Hm.. Mashigetta" kata Baekhyun sambil mengunyahnya.

"Hmm sedapnya makanan ni~~ orang kat katil tu taknak ke? Yumyum!!" Sengaja Baekhyun membesarkan suaranya. Baekhyun terketawa kecil dapat mengusik Hyoeun yang tengah kelaparan itu. Baekhyun menyuapkan lagi mulutnya dengan egg sangwichnya beberapa kali.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 20, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BAEKHYUN, SUAMIKU SEPARUH MASAWhere stories live. Discover now