Budoucnost ve snu

25 1 0
                                    

Přidušený výkřik se ozve nočním tichem. Sára Hempstocková se zase budí s ledovým potem na čele. Sedne si na postel a nepravidelně a sípavě lapá po dechu. Rozsvítí si všechna světla v bytě a uvaří si kafe. Její dech se stále nezklidnil.

Sára bere konvici a zalévá si kávu. Projede si rukou vlasy a v noční košili si sedá k televizi.. už je všechno v pohodě - opakuje si spíše sama pro sebe. Televizi ani moc nevnímá, stále si v hlavě dokola přehrává svůj sen.

Mlha, tma, ticho. Jen noční zvuky ozývající se večerním hřbitovem. Kolem lidi, všichni v černém. Ženy v dlouhých šatech a s černými kapesníčky, kterými si utírají slzy. Muži v oblecích, klopící svůj zrak k zemi.

Sem ta, se ozve žalostný vzlyk plný neštěstí a bolesti. Vnitřní bolesti.

Sára se na sebe podívá, má na sobě legíny a tričko s křiklavým nápisem LIFE IS CRAZY. V tomhle nemam co dělat na pohřbu - proletí jí hlavou. Chvilku uvažuje, zda nemá odejít.. Nakonec přistoupí trochu blíž. Poznává lidi kolem sebe. Je tu její matka, její milovaná maminka.. Nikdy tolik netoužila jít a pevně ji obejmout, tak jako teď.

"Mami! Kde to 'jsme, co se děje?" ptá se Sára trochu v panice. Mamka se na ní však ani nepodívá.

"Mami.." zkouší to Sára znovu "Mami, slyšíš mě?" zase nic. Sára jde dál. Jde kolem své tety, když na ní promluví, teta se taky ani neotočí.

Vedle ní stojí její nejlepší kamarádka. Brečí.. Sára se cítí čím dál divněji. Co je to za pohřeb? Někdo z rodiny? to by vysvětlovalo, proč jsou tu všichni, co zná ..Sára se vyděsí. Snad to není její táta!

Počkat, ten tu ale taky stojí ..vedle Sářina dědy. . Přistoupí blíž a slyší hlas starého muže, který si odříkává poslední motlitbu; "Byla jsi vyjímečný člověk. Všem zde budeš chybět. Vzpomínáme na tebe jen v dobrém. Vzpomínáme na tebe, na tvou vstřícnost, dobrotu a lásku ke všemu živému. Sbohem Sáro.."


Najednou Sára u televize usne. Její ruka sklouzne na ovladač a přidá zvuk na plno. Televize se rozeřve a Sára Hempstocková ..dostane infarkt. Poslední, co jí proběhne hlavou, jsou ta slova starého muže; "Sbohem, Sáro Hempstocková..."

Short stories ;)Kde žijí příběhy. Začni objevovat