Suatu Kalimat - Chapter 31

3.8K 440 23
                                    

Setelah beberapa pekan bercuti di bumi, akhirnya Boboiboy dan kawan kawan di perintahkan untuk bertugas kembali ke station TAPOPS.

Mereka semua berangkat ke sana menggunakan kapal terbang milik komandan Kokoci, melewati portal teleporter yang telah disediakan oleh Ochobot untuk berteleportasi ke galaxy.

'Gak sabar ketemu Auntie!!' girang (Name) di dalam batinnya.















.

.

Di station angkasa TAPOPS.

(Name) sedang berjalan di lorong menuju bilik nya. Dan di perjalanan itu, tanpa disengaja (Name) bertemu dengan Boboiboy dan Gopal yang sedang berjalan di lorong.

(Name) menatap mereka berdua. Lalu mereka berdua membalas tatapan (Name).

"Malam Boboiboy! Malam Gopal!," sapa (Name).

"Malam (Name)!," sahut Boboiboy dan Gopal.

"Kau nak pergi kat mana (Name)?," tanya Boboiboy.

"Ke..bilik," sahut (Name).

"Kalo kalian?," tanya (Name).

"Oh! Kitaorang nak pergi kat library, (Name)," sahut Boboiboy.

"Library?," gumam (Name).

"Ha'ah! Nak cari maklumat pasal kuasa elemental cahaya Boboiboy tu!," kata Gopal.

"Oke..," kata (Name), lalu terdiam sejenak.

------------------------------------------------------

Sekedar Info, di timeline ini Boboiboy ada 1 kuasa baru yaitu air.

Jadi total kuasa yang Boboiboy punya saat ini, baru ada 6 kuasa.

------------------------------------------------------

Back to the story!

"Hmmmm...Boleh aku tolong?," tanya (Name).

"Eh tak payah (Name)-," kata Boboiboy.

"Boleh!," kata Gopal.

Boboiboy yang mendengar kalimat barusan, langsung menatap heran Gopal.

"Wuih! Tadi kan dia kata nak pergi kat bilik nya..kau tak dengar ke tadi?!," tanya Boboiboy.

"Oh ye ke? Aku tak dengar pun," kata Gopal.

(Name) tertawa kecil. "Gapapa Boboiboy, gausah difikirin tentang itu," kata (Name).

Boboiboy terdiam sembari berfikir.

"Ha'ah! Terima je lah Boboiboy! Lagipun tadi kan kau kata library disini lumayan besar, mesti susah kalau dua orang je yang cari, butuh tambahan orang lagi Boboiboy!," kata Gopal.

"Hm...," ucap Boboiboy.

"Tapi tak pe ke sita waktu rehat kau?," tanya Boboiboy kepada (Name).

Boboiboy Galaxy X Reader || Boboiboy GalaxyTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang