Po cholerę nam wiedzieć o różnych rodzajach atrakcji? A po to, bo wtedy łatwiej skumać czy może jest się aromantycznym aseksualistą albo gdzieś na tym spektrum. Bo ja sama się łapałam na tym, że myliłam atrakcję innych rodzajów i sądziłam, że w kimś się romantycznie podkochuję.
A więccccc mamy:
atrakcję seksualną - czyli taka atrakcja, gdy chcecie robić coś seksualnego z jakąś osobą.
atrakcję romantyczną - gdy chcecie wejść w romantyczną relacje z jakąś osobą. No wiecie, chcecie być z kimś w związku, całować się, trzymać za ręce czy co tam się robi w romantycznych relacjach. Gdzie - chcąc relacji romantycznej - nie koniecznie musicie odczuwać atrakcję seksualną.
aesthetic attraction - gdy ktoś podoba wam się estetycznie. Po prostu ktoś podoba wam się fizycznie i możecie uznać, że ta osoba jest piękna, ale to nie znaczy, że chcecie być z tą osobą w romantycznej i/lub seksualnej relacji. To takie bardziej podziwianie czyjegoś wyglądu.
sensual attraction - atrakcja, która opiera się na tym, że chcecie kogoś dotknąć. Gdzie znowu - nie oznacza to, że chcecie ich całować lub uprawiać z nimi seks. Po prostu możecie chcieć przytulać jakąś osobę gdy odczuwacie sensual attraction.
Możemy sobie tu też napisać o:
crush'owaniu - czyli powiedzmy, że mniej poważnej formie niż atrakcja romantyczna, gdzie chcecie wejść z kimś w związek. W końcu crush to często wyłącznie krótkie zauroczenia, które często nie przeradzają się w związki. Są raczej takim zauroczeniem kimś, które jeśli nie rozwinie się miłość po prostu przemija.
squishes - aromantyczny crush, czyli gdy chcecie być z kimś w silnej relacji platonicznej.
I dlaczego warto o tym pogadać? Bo często aroace osoby myślą, że są alloromantyczne* i alloseksualne** tylko, dlatego że mylą inne rodzaje atrakcji z atrakcją romantyczną i seksualną.
A wiem to na własnym przykładzie, bo cały czas myślałam, że jestem w kimś zakochana, gdy tak naprawdę ktoś tylko bardzo podobał mi się z wyglądu. Ale ta osoba podobała mi się z wyglądu właśnie w taki aesthetic sposób. Jakby to wytłumaczyć... Ludzie podobają mi się jak piękny zachód słońca - a ja nie chce całować ani pieprzyć zachodu słońca xD
~
I jeśli ciężko wam zrozumieć, czy to co czujecie do kogoś to coś romantycznego i seksualnego - odpowiedzcie sobie na te pytania:
Czy rzeczywiście chcesz pocałować tą osobę? ▢
Czy chcesz tą osobę trzymać za rękę? ▢
Czy chcesz z tą osobą chodzić na randki? ▢
Czy chcesz przytulać tą osobę w ten bardziej intymny "związkowy" sposób? ▢
Czy chcesz naprawdę uprawiać z tą osobą seks? ▢
~
I sobie możecie pomyśleć o tym szczerze i możliwe, że nieco wam to pomoże w zrozumieniu czy jesteście gdzieś na aromantycznym i aseksualnym spektrum. Chociaż oczywiście odkrywanie swojej orientacji nie jest takie łatwe i raczej będziecie nad tym myśleć nieco dłużej. Ale w pewnym momencie każdy zaczyna nieco bardziej rozumieć siebie więc nie bójcie się szukać tego kim jesteście <3
alloromantyczność* - osoby, które odczuwają pociąg romantyczny do innych.
alloseksualność** - osoby, które odczuwają pociąg seksualny do innych.
CZYTASZ
| Aroace | - informacje o tych bezdusznych ludziach bez emocji ♡
RandomKsiążka, która powstaje aby popisać o aroace. Czyli o "A" w LGBTQIA+ ♡ Zauważyłam, że na Wattpadzie nie ma nic zbytnio na temat bycia aroace i stwierdziłam, że musimy to tutaj nieco zmienić. Książka nie tylko oczywiście dla osób aroace i wszystkich...