Prašina

10 3 0
                                    

Autor - Vojtěch Matocha

Ilustrátor - Karel Osoha

Literární žánr - dobrodružný, v originále napsáno Fikce

1. Prašina  260

2. Prašina černý merkurit 260

3. Prašina bílá komnata 260


Prašina je třídílná série knih z prostředí Prahy. Tři kamarádi zachraňují část Prahy, kde nejde elektřina, musí zjistit proč a chránit toto záhadné místo. 

Upřímně, když jsem knihy dostala, první díl mě ze začátku absolutně nebavil, skončila jsem asi u čtvrté kapitoly. Pak jsem dostala další dva díly k narozkám a v duchu si říkala ,, Díky babi, ale co s tím mám teď kruci dělat?"

No, měsíc všechny tři díly ležely jen tak na poličce, až jsem si řekla, že to přece nemůžu babičce udělat a znova jsem se pustila do čtení prvního dílu. Tentokrát mě to hodně chytlo, nechápala jsem, jak mě to předtím mohlo nudit. 

Najednou to bylo docela napínavé a samá záhada. Objevili starý příběh Hanuše Nápravníka a jeho stroj. Musí se rozhodnout, jestli vše zničit nebo chránit. 

Opět je příběh vázán na přátelství, na to, že kamarádi mezi sebou nesmí mít tajemství . Musí být odvážní a dokonale promyslet každý svůj krok nebezpečným světem. Musí si umět odpouštět a spolupracovat. 

Přijde mi, že je to spíše pro mladší čtenáře. Asi tak jedenáct let. 

Knihy mají spíš ponurou atmosféru, jeden díl se kamarádí všichni tři, v další knize jenom tamti dva, ve třetí zas tamti dva. Není tam nic moc veselého, pořád je někdo pronásleduje a chce je zabít. V průběhu je odhalována spousta tajemství, které by nás snad ani nenapadli. 

Já sama jsem ráda, že jsem si knihy přečetla, bavilo mě to, ale asi bych si je nepřečetla znova. V popisku knihy na internetu  dokonce zmiňují, že je pro chlapce, ale já bych řekla, že je to jedno. 

KnihomolKde žijí příběhy. Začni objevovat