Autor - Lynette Noniová
Ilustrátor - nemá ilustrace, ale cover by Jim Tierney
Literární žánr - fantasy
Překladatel - Pavla Kubešová
1. Ranhojička královna rebelů 413
2. Ranhojička zlatá klec 439
3. Ranhojička zrádci krve 460
Ranhojička je třídílná série, u které si nejsem jistá, jestli se dočká pokračování nebo nějakého dodatkového dílu. Tak skončilo to smysluplně, tajemství všechna odhalena, ale námět na další knihu by se tam asi našel. Ti, co četli, asi vědí. Nebo to tak připadá jenom mně.
Každopádně. Je to fantasy ze smyšleného světa, kde královstvím vládne magie. Je to napínavé, zábavné. Je tam určitě lepší romantická dějová linka než v předešlých knihách, o kterých jsem tu psala. Je tam dokonce i vymyšlená šifra, kterou jsem se btw naučila psát (já vím, jsem divná). Ale stále nemůžu pochopit jednu věc. A to. Proč je tam kruci napsaný 15+. Já sama jsem to zjistila, až když jsem si přečetla první díl (jo a bylo mi 12). Ale kruci, tam nic 15+ není, jako , co to je.
Můžu čtenáře na 99% ujistit, že autorka za to 15+ asi považuje nepříliš podrobný popis mrtvoly. Nebo idk. Takže i když vám je třeba dvanáct, prostě si to přečtěte, jestli vás to zaujme. Nepohorší vás to.
No vrátíme se zpět k ději. Příběh je vymyšlený hezky. Má zápletky, tajemství. Jako nemám proti tomu námitky, super nápad. Líbilo se mi to. Ovšem z mé strany je tu jedno velké ALE.
Před touto sérii jsem četla sérii Skleněný trůn od Sarah J. Maas (taky se tu objeví). Skleněný trůn vyšel o několik let dřív než tohle. Upřímně, zrádce krve jsem si koupila první den, co byl v českém vydání...
Nechci tuhle sérii nijak pohoršovat, je to super příběh, ale už jakmile jsem si přečetla věnování první knihy, a to věnování Sarah. J. Maasové, bylo mi to divné. Pak se to ukázalo i v průběhu knih, nejvíce v královně rebelů.
Ten příběh je tomu Skleněnému trůnu tak podobný. Jako jo, ve spoustě faktech se liší, ale prostě. Přijde mi, že Noniová vytrhla některé věci právě ze Skleněného trůnu. Například, jestli někdo četl obojí tak, nepřijde vám podobné Wendlyn a Wenderall? Nebo třeba, že Caldon má ashryverské oči? Už ten začátek ve vězení a pak jen tak to velké odhalení, že patří ke královskému rodu?
Asi jsem divná, ale prostě mi to přijde hrozně stejný. Skleněný trůn namačkaný do tří dílů.
Takže se dostávám k tomuto. Pokud jste četli Skleněný trůn, nejspíš nebudete tak nadšení. Ale pokud ne, příběh vás bude pravděpodobně bavit.
A ještě abych si rejpla. Pokud jste perfekcionisti, nekupujte si to. Mě osobně to docela vytočilo. Mám to tak hezky vystavený na poličce ty dva díly, s očekáváním radosti si koupím i ten třetí a našteluju ho vedle prvních dvou. A pak se na to podívám. A ten třetí díl má o dva milimetry vyšší vazbu, než ty dva. :-P. PLS NO KOMENT!
ČTEŠ
Knihomol
Ngẫu nhiênTakže.... Ehm ehm.... Tohle bude něco jako - okomentování knih, které jsem přečetla, hodnocení z mého hlediska, nějaké třeba zajímavosti o tom a tak. + jestli mě někdy něco napadne, k některým knihám si vymyslím nějaký příběh nebo tak. No to je ode...