Günlerden öyle bir gündü;
Üstüne tarih düştüğüm.
Gözümün önüne geldi birden
Balkıyan güzel yüzün.Ve yüreğim yandı söndü,
Ter bastı avuçlarımı.
Bir işlek kovan uğultusu
Kapladı kulaklarımı.Uzandım usulca cigarama;
Yavan ömrüme katık.
Ben o gün öldüm gülüm,
Bir daha ölmem artık...-
Türkiye eve girdi. Etrafı inceleme gereği duydu nedensizce. Hiç bir şey değişmemişti. Değişemezdi zaten evde bekleyeni yoktu.
İçeri girip onu sıkan kıyafetlerinden kurtuldu. O sırada vücuduna baktı.
"Ne kadar da kilo almışım!" dedi üzgün bir ses tonu ile. Aslında kilo almamıştı vermişti, Almanya gittiğinden beri hiç kilo almamıştı.
Sanırım kusmaya devam etmeliyim diye düşündü. "Bugün çok yedim zaten!" sadece çorba içmişti.
Bozuk bir ruh hali ile yatağa doğru ilerledi.
Düşündü sadece düşündü, eskiden nasıl bu kadar mutluydu? Cevap basitti bir ailesi, bir çevresi ve bir sevdiği vardı. Artık 5 ayda bir olan buluşmalardan başka sosyal bir çevresi yoktu.
Rutini belliydi. Sabah kalkar, işlerini halleder, işe gider, işten gelir, kitap okur ve yatardı.
Hayatında hiç beklenmedik bir şey olmazdı.
Bazen - nadiren- yürüyüşte genç çiftler görürdü. İçinden "Bir zamanlar ben bu kızdım" diye geçirmeden edemezdi.
Yaşı gençti, görünüşü ise daha genç gösterirdi yirmilerinde olmasına rağmen on sekiz yaşında bir kız gibiydi. Ama ruhu çöküktü.
Tavana baktı ve uykuya teslim olmayı bekledi.
Bekledi, bekledi ve uyudu.
-Sabahın ilk ışıkları ile kalktı. "Eskiden olsa yanımda biri olurdu" diye düşünmeden edemedi.
Bu aralar eskiye takmıştı.
Lacivert pantolonunun üstüne, beyaz kazağını giydi. Uzun zamandır giydiği renkler belliydi.
Kahvesini yaptı ve evden çıktı. Arabasına bindi ve binaya doğru sürdü. Asansörden içeri girdi ve ofisine doğru ilerledi.
"İş saatinden 2 saat 37 dakika erken gelmemenize sebebi olan neydi Bayan Türkiye?" dedi kokusu tanıdık adam.
"Odama girmek için kimden izin aldınız?"
"Soruya soru ile cevap vermek?"
"Eğer sorarsanız öğrenebilirsiniz ki hep erken gelirim. Hem kim oluyorsunuz da size bir açıklama yapıyorum?"
"Bir iş arkadaşınız olarak?"
Almanya bıraktığı hayata neden geri dönüyordu? Neden eli ile ittiklerinde tekrar sahip olmak için uğraşıyordu?