gedachtes

186 13 3
                                    

Hij redt het, jij redt het ook-

Pov Robbie:
Ik ben net wakker. De dagen vliegen voorbij 1 week geleden dat Matthy weg was en dat we hem nu nog niet hebben gevonden, hoe dan? vraag ik aan mezelf. ik voel de tranen al komen misschien moet ik er maar niet aan denken maar aan iets anders? Ik draai me om en kijk meteen hoe laat het is 8:30, ik wil nog even blijven liggen. ik blijf naar het plafond staren, zachtjes hoor ik de wind, de tijd vliegt ook zo snel voorbij. uiteindelijk draai ik me om, het voelt alsof het nu 9:00 is, ik kijk naar mijn klok, het is al 1 uur later. dus i heb 1 uur lopen te staren naar het plafond en geluisterd naar de wind, toch wil ik nog zo graag blijven liggen in mijn bed, nee oke ik moet toch ooit wel een keer uit bed komen bed komen. ik besluit om uit m'n bed te stappen en ik zoek m'n kleding uit voor vandaag, ik pak een joggings broek met een bankzitters trui en dat trek ik aan, met snelle passen loop ik naar beneden waar ik meteen de geur van een geroosterd broodje ruik. dat moet vast Raoul zijn die is altijd vroeg wakker en hij is de enige die eigenlijk kan koken. ik loop de trap af en ik kijk om het hoekje, ja het is Raoul "goedemorgen Rob" zegt Raoul tegen mij "goedemorgen Raoul" zeg ik met een ochtend stem en ik ga aan tafel zitten. ik weet dat Raoul een broodje voor mij maakt, want hij maakt een worstenbroodje voor mij, zelf eet hij nooit een worstenbroodje. of is er iets veranderd aan wat hij lekker vind en niet, het zal toch niet? toch sta ik op en wil ik kijken wat er is voor mijn ontbijt maar dan zegt Raoul ''ga zitten, je eten is klaar'' dus het was toch voor mij, ''wat ga jij eten dan'' vraag ik maar, ''een broodje met kaas ofzo denk ik'' zegt Raoul nadat Raoul zijn zin af heeft gemaakt hoor ik iemand de trap af lopen en dat kan er maar 1 iemand zijn, Koen. ''jaja, hier ben ik akae de luilak van de bende'' zegt Koen vrolijk, luilak is hij zeker.

-

het is zo rustig nu, iedereen is aan het eten, elke hap hoor ik. Koen met zijn cracker met worst, en Raoul met zijn broodje kaas. Iedereen eet iets anders. Het voelt ook zo leeg nu, we zijn nog met z'n 3en hier. Het voelt naar dat het zo rustig is hier. Er is verder nog niks bekend van Matthy, leeft hij überhaupt nog? Ik zie voor mijn neus Raoul staan te zwaaien "aarde aan Robbie" zegt Raoul en ik kijk hem aan. Ik was in m'n gedachtes verdronken "gaat het wel" vraagt Raoul weer, ik knik. Ik weet niet, ik kan eigenlijk gewoon niet zeggen dat het goed, maar toch heb ik het gedaan het gaat ook  verre van goed, ik voel een traan over mijn wangen rollen. Ik zeg tegen mezelf "nee Robbie niet nu, stop" ik zie Raoul mij raar aan kijken "wat zei je?" Vraagt hij dan, waarom heeft hij alles door. Ik kan nu gewoon niet zachtjes tegen mezelf praten "ik zei helemaal niks" lieg ik in de hoop dat hij het geloofd, ik denk dat het geloven ervan makkelijk was want hij loopt weg.
Pov Koen:

Ik zit nog lekker aan tafel, met mijn ontbijt nog 1 hapje en dan is het op, ik hoor mijn buik knorren. Heb ik dan te weinig gegeten? Nee ik heb gewoon een cracker met worst zoals gewoonlijk. Het geeft mij niet een goed gevoel dat m'n buik knort, moet ik dan meer eten? Maar kom ik dan niet veel aan?, ik neem de laatste hap van mijn cracker. En ik sta op, ik heb eigenlijk wel een beetje zin in een cracker, maar nee ik stop m'n bord in de vaatwasser. Ik draai met mijn hoofd naar Robbie, hij zit voor zich uit te staren. Ik weet niet wat er met hem is, het voelt raar. Ik weet niet waarom het raar voelt, is het gewoon dat ik me er niet goed bij voelt hoe Robbie doet, hij is een stuk rustiger, eet weinig, drinkt geen bier meer en is ook amper aanwezig in de video's. Het gaat zeker niet goed met hem dat voel ik en dat weet ik zeker. Ik ga het er wel is n keer met Raoul over hebben, wat we willen gaan doen. Het is zo sinds Matthy weg is, Matthy ons maatje, van Robbie zijn vriend. Ik weet dat het ooit wel goed komt met hem, misschien niet nu maar zeker ooit. Ik had nooit verwacht dat dit bij hem zou overkomen, ik heb een ding waar ik zeker van ben dat hij dat gaat doen, selfharm dat gaat ie doen. Ik weet niet of hij dat al gedaan heeft, ik denk van wel maar dat weet ik niet zeker. Ik wil hem echt helpen en dat wilt Raoul ook wel.

Ik kijk een keer Robbie nog goed aan, en ik zwaai naar hem. Gelukkig zwaait hij terug. Dat vind ik fijn, ik draai m'n hoofd om en ik loop richting de gang, ik maak de deur open en ik doe m weer dicht, ik loop de trap op. De trap richting mijn kamer. Als ik in mijn kamer ben besluit ik op m'n game stoel te zitten, wat voor een video zal ik maken. Een game video een video over het nieuwe nummer van Nick op heij. Of iets anders, ik weet het ik ga reageren op de nieuwe nummer van Nick op heij. Klinkt goed,

ik wil het niet meer //ft: bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu