Di Stasiun TAPOPS.Boboiboy dan teman-temannya sedang berjalan menuju kantin. Mereka baru saja selesai latihan dan ingin mengisi perut.
"Penatnye....... " Gopal baru saja mengeluh karna latihan mereka tadi.
"Is kau ni. Belum ape-ape lagi tapi kau dah penat. " Jawab Yaya. Dia menanggapi keluhan temannya itu dengan wajah datar.
Mereka sudah tiba di kantin.
"Oke korang nak makan ape? Tanya Boboiboy pada teman-temannya.
" Aku nak makan donat lobak merah. " Ucap Fang. Ia langsung mengatakan makanan kesukaannya.
"Aku nak kari ayam. " Gopal juga mengatakan makanan yang ingin di santapnya.
"Aku nak Nasi goreng. " Ucap Ying.
"Aku sama ngan Ying." Ucap Yaya.
"Boboiboy kau nak makan ape? Biar aku yang pesan kan. " Ucap Ying.
"Same jekan dengan punye kau dan Yaya. " Boboiboy menanggapi.
(Aku gak tau di TAPOPS mereka makan apa jadi aku ngasal aja....)
Mereka pun makan. Dan tentunya di selingi dengan candaan mereka. Di situ juga ada Ochobot, Cattus dan bellbot yang menemani mereka makan.
Namun tiba-tiba alarm berebunyi dan mengejutkan mereka semua. Para alien mop yang juga sedang di kantin juga berhamburan meninggalkan makanan mereka.
"A-ape dah jadi? " Boboiboy bertanya dengan panik. Siapa juga yang gak panik setelah dengar alarm tanda ada penyusup berbunyi.
"Ade penyusup. Diorang kini ade kat.... "
Fang berucap dan terhenti karna data yang dia dapat belum lengkap."Kat mane Fang. Kite kene cepat pegi kat situ. " Boboiboy mendesak Fang agar segera memberi tahu lokasi para penyusup itu.
"Ha dah dapat. Diorang ade kat tempat landasan pesawat. " Fang langsung memberi tahu koordinat yang di terimanya.
Mendengar hal itu, Boboiboy langsung berlari menuju tempat landasan pesawat, dan diikuti oleh yang lain.
Setibanya mereka di tempat tujuan, mereka di kejutkan karna disana sudah porak-poranda bak kapal pecah.
"Hah apekah." Boboiboy berucap kaget karna melihat keadaan di sekitarnya.
Dan tiba-tiba saja, ada sebuah suara yang mengejutkan mereka semua.
"Oh jadi ni budak-budak bumi yang di katekan hebat tu. " Ucap seseorang yang baru saja muncul ntah dari mana.
"Siape kau ha, kenape kau kemari Dan serang Stasiun TAPOPS. " Fang langsung mengiterogasi penjahat tersebut.
''Kau tanye siape aku? Heh, korang tak perlu tau. Yang jelas aku kemari hanye untuk melaksanekan arahan. " Penjahat itu menjawab sambil berkacak pinggang. Karna yang dia pikirkan adalah bocah-bocah ini tidak akan bisa menghindar darinya.
"Melaksanekan arahan? Arahan siape? Siape yang bagi kau arahan? " Kali ini Ying dan Yaya yang bertanya bersamaan.
"Is korang ni. Aku je tak nak bagi tau siape aku, itu artinye aku juge tak kan bagi tau siape bos aku. " Jawab penjahat itu dengan nada seakan-akan ia adalah seorang sahabat yang kesal karna terlalu banyak di berikan pertanyaan.
"Dah sebab kau dah serang tempat ni itu artinye kau kene bertanggung jawab. KUASE ELEMENTAL. BOBOIBOY KUASE LIME.....!!!!! " Boboiboy langsung bergerak dan menyerang orang tersebut. Ia menggunakan Pecahan nya dengan elemental Taufan, Duri, Gempa, Blaze, Dan Ais.
KAMU SEDANG MEMBACA
Masuk Ke Dunia Lain?! (BOBOIBOY X EJEN ALI) [Hiatus]
AdventureAwalnya boboiboy dan teman-temannya sedang berada di TAPOPS. Lalu tiba-tiba ada yang menyerbu. Mereka pun bertarung, namun musuh tiba-tiba membuka portal dan menarik mereka ke dunia lain. Di sana ada sebuah organisasi rahasia yang bertugas melindung...