Boboiboy dan teman-temannya sudah tiba di rumah.
"Tak sangke, kite boleh punye kawan baru kat sini. " Yaya memulai percakapan mereka.
"Ha ah, betul tu! Aku ingatkan kite nanti sorang-sorang je kat sini. " Ying menjawab kalimat Yaya barusan.
"Tapi, sayangnye diorang lagi mude dari kite.. " Sahut Gopal.
"Ala tak pe, yang penting kite ade kawan baru kan? " Fang menanggapi.
"Ha! Betul Kate Fang. " Boboiboy menyetujui rivalnya tersebut.
Mereka terus berbincang, dan setelah itu, mereka memutuskan untuk makan.
Skip keesokan harinya.....
(Maaf udah ku skip aja, soalnya bingung pen lanjutinnya......)
Saat ini, geng Kokotiam dan Cattus tengah sarapan. Mereka semua makan dengan tenang hingga beberapa saat kemudian ponsel milik Boboiboy berdering dan menghentikan kegiatan mereka.
"Panggilan dari Ali... " Gumam Boboiboy. Lalu dia mengangkat panggilan tersebut.
"Assalamu'alaikum." Boboiboy mengucapkan salam.
"Waalaikumsalam... Boboiboy! " Ali menjawab salam Boboiboy dengan semangat.
"Ye Ali, kenape kau telfon aku? " Kini pemuda bertopi dino oren itu bertanya kepada orang di sebarang sana.
"Eh, eee... Itu, kau nak tak jumpe dengan aku dan Alicia nanti? Ajak juga yang lain. Boleh tak? " Ali langsung mengatakan maksud dia menelfon teman barunya itu. Kini dia sedang menantikan jawaban dari pertanyaannya.
"Hm..... Kejap. Aku tanyakan kat yang lain dulu. " Ujar Boboiboy.
"Korang! Ali dan Alicia nak jumpe dengan kite nanti! Korang nak tak? " Boboiboy langsung menanyakan kepada teman-temannya.
"Aku nak je. Lagi pun kite takde kerje jugak kat rumah kan? " Yaya memberikan pendapatnya. Satu orang setuju.
"Ha ah. Kite pun boleh lagi dekat dengan diorang nantikan! " Ying menyetujui kalimat temanya barusan. Sudah dua orang yang setuju.
"Aku ikut! " Gopal juga setuju. Tiga suara!
"Fang, kau pulak macam mane? " Boboiboy kini bertanya kepada temannya itu. Dan mendapatkan anggukan. Empat suara. Dan itu berarti Boboiboy juga menyetujuinya. Lima suara!
"Halo Ali, maaf sebab kau tunggu tadi. Kitorang nak jumpe dengan korang nanti. " Boboiboy langsung memberitahu temannya itu.
"Wah! Iye ke! Baguslah kalau macam tu! Terime kasih sebab dah nak ikut! " Ali bersorak kegirangan karena ajakannya di setujui.
"Hehe he... Same-same! Oh ye! Nanti kite nak jumpe kat mane? Dan jam berape? " Boboiboy langsung bertanya.
"Kat taman **** di jalan ***** kiteorang akan tunggu kat situ. Sekitar jam sembilan. " Ali langsung memberikan alamat tempat dan waktu mereka akan bertemu.
"Oke kalau macam tu. Jumpe nanti kat situ. " Ucap Boboiboy.
"Ok! Bye! " Ali langsung mematikan telfon setelah mengucapkan itu.
"Korang! Baik kite siap-siap sekarang! "
Skip di taman.....
"Alicia! Diorang dah tibe! " Ali memberitahu teman perempuanya itu.
"Hai Ali! Hai Alicia! " Sapa Geng Kokotiam.
"Hai! / Hai...." Ali dam Alicia menjawab sapaan mereka. Satu dengan semangat dan satu dengan datar.
KAMU SEDANG MEMBACA
Masuk Ke Dunia Lain?! (BOBOIBOY X EJEN ALI) [Hiatus]
AdventureAwalnya boboiboy dan teman-temannya sedang berada di TAPOPS. Lalu tiba-tiba ada yang menyerbu. Mereka pun bertarung, namun musuh tiba-tiba membuka portal dan menarik mereka ke dunia lain. Di sana ada sebuah organisasi rahasia yang bertugas melindung...