A Kraken másik neve Leviathán, tengeri mondák szülötte.
A lény hatalmas fejlábú több szemmel.Gyakran 30 lábnyira tornyosul a tengertől. Karjai vastagabbak a legnagyobb hajó legvastagabb árbócánál és annyira erősek, hogy akármelyik 100 ágyús hajót le tudja húzni a víz alá és oly fürgék, mint bármely más polip karjai.
A biblia szerint a Leviathán egy sárkány, ami a vizekben él.
Hatalmas agyarai vannak, tüzet okád, és amerre elúszik, felforr a tenger vize. Farkát fogai között tartja, így veszi körül az óceánt. Nem iszik mást, csak a Jordánnak azt a részét, amely egy földalatti csatornán át ömlik a tengerbe.A bibliai idézet szerint Isten megöli.
"Ama napon meglátogatja az Úr
Kemény, nagy és erős kardjával
Leviatánt, a futó kígyót, a keringő
Kígyót, és megöli a sárkányt, amely
A tengerben van."Mások szerint a teremtéskor pusztult el.
Jahve horoggal felrántotta mélyből, lekötözte nyelvét, orrlikait nádszállal átdöfte, állkapcsát tövissel átszúrta.
Mivel hatalmas volt azok a cuccok sem lehettek közönséges méretűek."A polip majdnem olyan hosszú volt
Mint ellenfele[...] Végtelen
Hosszúnak látszó karjaival
Majdnem tökéletesen körbefonta a
Cetet, mégis az emlősök óriása lett a győztes."A vikingek szerint valahol Izland és Skócia között él a tengerben.
Babonák
-Nem volt szabad zöld színt használni a hajón, úgy tartották, az vonzza a Krakent. Aki megszegte, bedobták a vízbe.
-Ha valaki a Kraken szemébe néz, az irányítása alá kerül. Hiedelem szerint hajókat támad meg. Mivel zöldek a szemei, a hajósok az utazás során irtóztak a zöld színtől.
-Mikor a norvég halászok észreveszik, hogy szokatlanul nagy a halbőség és a tenger mélysége csökken, menekülnek, mert tudják, hogy jön a Kraken.
YOU ARE READING
Természetfeletti lények 🧛♂️
FantasyEbben a könyvben különleges természetfeletti lények lesznek.