Backahast

10 0 0
                                    

Kultúra: északi

Viselkedés: halálos

Élőhely: folyók, tavak

Tulajdonság: hátas állatnak alkalmazható

Faj: vízi lovak

Egy alattomos vízi lény a skandináv mitológiában, párhuzamra hozható a kelpiével. Az angolok "Brook Horse"-nak hívják.

A legenda szerint egy kisebb csónakká tud átváltozni vagy a fejét a vízben tartva képes úszni, így úgy tűnhet, mintha egy átlagos farönk lenne-vagy egy vízbe fulladt ló.
Aki megközelíti tragikus végre számíthat, ugyanis a hajó hirtelen elsüllyed utasával együtt, a ló utána hirtelen megelevenedik és belehúzza a vízbe és felfalja.
Más leírások szerint ez a ló egy pompás teremtmény, aki ködös időkben jelenik meg tavak és folyók partján. Aki felül a hátára soha nem fog tudni leszállni. A ló vízbe ugrik lovasával együtt és ott tartja, amíg meg nem fullad.
Néhány embert, akik tudtak a legendájáról, nem tudott becsapni, más történetek szerint magát, a lovat csapták be. Erős, gyors lény, kiválóan tudták volna használni földművelésben az erejét.
Létezik egy mese egy lányról, aki be tudta csapni a lovat és munkára fogni.

  Réges-régen élt egy leány, aki nem csak szép, de nagy és erős is volt. Szolgálóként dolgozott egy farmon, a Hjärtasjön tóhoz közel, dél Nerike-ben. Gyakran szántott a farm egyik lovával a tóparthoz közeli földeken. Az egyik gyönyörű tavaszi napon sem volt ez másképp. Miközben a földön szántottak, a madárkák csiripeltek mögöttük, s ahogy az eke után megmozgatott földből kifordultak a giliszták és férgek, egyből felcsipegették őket. Hirtelen egy ló tűnt föl a tóból. Nagy volt, gyönyörű, fényes volt a szőre, s nagy foltok voltak az oldalán. Csillogó sörényét meg-meglibbentette a szellő és hosszú farkát uszályként húzta maga után. A ló felágaskodott, hogy a lány teljes pompájában láthassa az ő szépségét. A lány azonban figyelmen kívül hagyta, mert tudta, hogy a páratlan lény egy pataki ló. A ló azonban ezt nem hagyta annyiban, egyre közelebb és közelebb merészkedett, mígnem olyan közel ért hozzájuk, hogy akár meg is tudta volna harapni a farm lovának a nyakát.
  A lány ekkor a kantárral ütni kezdte a pataki lovat, s ezt mondta: „Tűnj el, te semmirekellő, vagy különben az eke elé foglak, úgy, hogy azt soha el nem felejted!” Amint ezeket a szavakat kimondta, a pataki ló hirtelen helyet cserélt a farm lovával, s megindult a szántáson olyan sebességgel, hogy a föld és a kövek csak úgy kifordultak utána, a lány pedig mintha csak röpült volna az eke szarvát markolva. Mire a kakas hetedszer kukorékolt, a szántás már régen kész volt, s a pataki ló immár a tó felé húzta az ekét, és vele együtt a leányt is, aki nem tudta elengedni az eke szarvát. Azonban a leány zsebében volt egy fém kereszt, s mikor imádkozni kezdett, hirtelen lecsúszott a keze az ekéről, s a földre esett. Még látta ahogy a ló eltűnik a tóban az ekével együtt.
  Hallott egy dühös, zaklatott nyerítést. A pataki ló rádöbbent, hogy nem tudta szépségével becsapni az embert, sőt, még őt szedték rá a munkára.  "

Igaz, hogy ebben a történetben nem egy esős, ködös napon jelent meg, de olvasni lehet, hogy milyen trükkel lehet befogni. Nem nagyon bírja, ha sértegetik.
Vigyázni kell, mert minden lehetőséget kihasznál, hogy minél előbb berántson minket a vízbe.

 Vigyázni kell, mert minden lehetőséget kihasznál, hogy minél előbb berántson minket a vízbe

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 16, 2023 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Természetfeletti lények 🧛‍♂️ Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu