Türkiye' de Ílk Gün

2.3K 54 4
                                    

Ben Bade Vural. 17 yaşındayım.Aslında babamın iş durumu yüzünden Ísviçre'den Türkiye'ye taşınmak zorunda kaldık. Pek istemesemde oralara alışmak zorundayım. Ísviçre ve Türkiye arasında çok fark var bence. Arkadaşlarımın olacağını da zannetmiyorum...

Uçaktan indiğimde çok da şaşırdığım söylenemez. Ísviçre'ye çok benziyordu Ístanbul. Pek de övünülecek bir yanı yoktu. Babam iş için buralara gidip geliyordu. Ama annem ilk defa gördüğü için çok şaşırmıştı. Anneme hayretle bakıyordum. Şaşırılacak ne yanı vardı ki sanki?
Havaalanından sonra eve eşyalar yerleşirken biz de otele gittik. Otele girdiğimizde, elindeki telefonla uğraşan meteor bir çocuk vardı. Meteor ne mi? Ne yani siz de ergen olmadınız mı? Annem resepsiyonda odamızı ayarlarken ben de, çocuğu göz hapsine almış onu kesiyordum.
Çocuk gözünü telefondan ayırınca, göz göze geldik ve o an yerin dibine geçmek istedim. Utançtan kıpkırmızı olurken gözlerimi kaçırdım. Çaktırmadan tekrar çocuğa baktığımda kafasını telefona eğmişti ama suratında sinsi bir gülümseme vardı. Kendini beğenmiş ukala.
Annem odanın anahtarını aldıktan sonra bana verdi ve alışverişe gideceğini söyledi. Annemi onaylayıp odaya doğru gitmeye başladım. Arkamdan ayak seslerinin geldiğini duydum.
Arkama döndüğümde o meteor çocuğu gördüm. Ve bana "ne oldu?" der gibi baktı. Doğrusu çok sinirlenmiştim:
- " Sen beni mi takip ediyorsun?"
- " Seni takip edeceğime oteldeki, şişman oda serviscisi kadını takip etmeyi yeğlerim. Ayrıca odama gidiyorum." dedi. Benim ağzımdan "Ha?" lafı çıkınca kahkaha atarak odasına gitti.
Arkasından donmuş bir şekilde bakakaldım.
Direkt odama girip kapıya yaslandım ve kahkahasını düşünmemeye çalıştım. Şimdi o meteor ego kralı bizim odanın karşısında mı uyuyacaktı? Onu unutmak için bir müzik açıp kulaklığımı taktıktan sonra yatağın içine girdim. Tam uykuya dalacakken kapının sesine uyandım. Íçimden bildiğim her küfürü ederken kapıyı;
-"Efendim anne?"diyerek açtım.
-"Anne olmak için biraz tuhaf durmuyor muyum?"dedi meteor ego kralı.Bir kez daha rezil olmuştum bu çocuğa.
-"Ne var!" dedim çocuğa.
-"Cık cık cık çok ayıp ama.Sana yere düşürdüğün tokanı getirdim.Teşekkür etmen gerekirken"ne var?!" mı diyorsun?
-"Benim tokam olduğunu nereden anladın?"
-"Otelin girişinde senin kafanda görmüştüm."
-"Sen benim kafamı mı inceliyordun?!"
-"Sana iyilik edende kabahat zaten." dedi ve odasına girip hızlıca kapıyı çarptı.
Söylediklerime bin pişman olmuştum. Tam o sırada kapının önünde annem beliriverdi:
-"Neden kapının önünde duruyorsun kızım?" dedi. Kendimi toparlayıp:
-"Dışarıdan bir ses geldi ona bakmak için çıktım. Sen beni boşver de yine alışveriş merkezini getirmişsin?"
-"Alışveriş merkezini mi? Şurada 3-5 parça şey var onun da hesabını yapmayalım lütfen... Hem bunlar yarın için."
-"Ne yarını?"
-"Otel sahibinin oğlu, bizi yarın rehber olarak gezdirecek de."
-"Hmm.. Adı neymiş anne??"
-"Alp."
-"Güzel isim." dedim ve poşetleri alıp içeri geçtik.

Sabah alarmın sesiyle uyandım ve saatin alarmına bildiğim herşeyi saydırıp duvara fırlattım. Yastığa gömüldüm. Annem yorganımı çekip:
-"Hadi uykucu uyanma vakti!! Saat 06.51! Kalkk!! Alp kapının önündee!"
-"Nee?!!" dedim ve hemen lavaboya yüzümü yıkamaya gittim. Kıyafetlerden elime geçirdiğimi giydim. Ve annemin ne söylediğini duymadan hızlıca kapıyı açtım. Kapıyı açmamla kafamı taşa vurdum. Ama bildiğimiz taşlardan değil, meteor taşı bu. Bir dakika bu o ego kralıçocuk değil mi? Ona dün çok sert çıkışmıştım. Çok utanmıştım. Özür dilemeliydim:
-"Ee dün gece olanlar için üzgünüm. Sana çok sert davrandım.."
-"Önemli değil tatlı kız." dedi gülümseyerek. Gamzesi vardı.
-"Ee senin kapının önünde ne işin var?"
-"E size rehberlik edeceğim..?" dediği anda şok oldum.
-"Bir dakika bir dakika.. Sen ve bize rehberlik etmek? Sen..?" dedim ve kahkaha attım.
O da gülerek baktı ve :
-"Bu otelin sahibinin oğlu olarak size burayı tanıtmam tuhaf mı?"dedi.Yavaş yavaş gülmem dururken elimi uzatarak kendimi tanıttım.-"Ben Bade,sen de Alp'sin sanırım."dedim.
-"Aynen." diye kısaca kestirip attı.

Çilek KokusuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin