Harini hari pertama Azalea start belajar dekat University Ophelia. Dia mengambil course Artist Designer. Yup memang Azalea minat design baju and makeup kan artist. Cita-citanya mahu menjadi stylist model yang terkenal. Dia ingin membuka company sendiri satu hari nanti.
Azalea bangun dari tido dan bersiap untuk turun breakfast dengan mama papanya.
"Harini hari pertama kamu kan ? Macam mana rasa nak sambung study ni ?" Kata mama kepada Azalea.
"Macam biasa agak nervous tapi yelah ni kan cita-cita Ayra dari kecik" jawab Azalea.
"Dah dah makan dulu nanti dalam kereta sambung sembang" kata papa.
Mereka bertiga pun makan breakfast yang telah disediakan oleh Akak Diana yaitu house keeping rumah itu. Azalea adalah anak tunggal mama dan papanya jadi memang sunyi la sebab rumah itu hanga ade mereka berempat sahaja termasuk Akak Diana.
Selepas makan, mama dan papa Azalea menghantarnya ke kolej. Selepas itu, mereka terus bergerak pergi ke kerja. Banyak jugak la mereka berborak di dalam kereta sementara menunggu sampai ke kolej Azalea. Mama Azalea pun tak sampai hati nak tinggalkannya begitu sahaja di kolej. Tetapi tidak mengapa kerana dia lebih suka berdikari dari menyusahkan mama dan papanya.
Azalea menuju ke pondok jaga yang ade didepan pagar kolejnya dan bertanya kepada pakcik guard yang sedang bertugas.
"Pakcik saya pelajar baru, saya nak tanya pejabat di mana ye ?" tanya Azalea kepada pakcik guard tersebut.
"Boleh aku tolong kau ? Aku terdengar kau tanya pakcik ni kau nak pegi pejabat, alang-alang aku pun nak pegi sana jugak" kata seorang lelaki yang tiba-tiba sahaja berdiri di belakang Azalea.
Azalea pusing belakang dengan muka yang penuh tanda tanya.
"Oh sorry aku Khairul Daffa, kau boleh panggil aku Khai" kata lelaki tersebut sambil menghulurkan tangan untuk berjabat tangan dengan Azalea.
Azalea buat taktau dan terus berjalan masuk kedalan kolej tanpa berjabat tangan dengannya.
"Kau nak tolong aku ke tak ? Yang kau duduk kat situ terhegeh-hegeh buat apa ? Cepatlah !" Jerit Azalea.
Kami pun bergegas ke pejabat bersama-sama. Azalea berjumpa dengan pengetua untuk selesaikan failnya dan borang yang ade. Selepas selesai urusan Azalea dengan pengetua, dia pun keluar dari pejabat.
Tiba-tiba dia ternampak seorang lelaki yang sedang menunggu seseorang.
"Kau asal tak blah lagi ? Kau tunggu sape ?" kata Azalea.
"Aku tunggu kau lah tanya lagi dah kenapa ?" katanya.
"What ? Untuk apa ?? Eh dahla aku malas nak layan perangai gatal kau, aku nak pegi masuk kelas bye !" kata Azalea sambil jeling kepada Khairul.
"Oi oi kau tak payah nak berlagak pandai sangat, kampus sini banyak kau lagi cepat aku tolong kau cari kelas kau, kau amik course apa meh aku tengok jadual kau" kata Khairul.
Azalea malas nak bergaduh dengan Khai. Khai pun kata nak tolong Azalea sangat kan. Dia menghulurkan sekeping kertas yang ada jadual kelas kepada Khai.
Khai melihat kertas tersebut lalu menghulurkan kembali kertas tersebut kepada Azalea.
"Ouh kau amik course Artist Designer, sekarang kau kelas Digital Media so kau sekarang kene pergi kampus seni reka kreatif, jom aku tunjuk kat kau." kata Khairul.
"Kau amik course apa? Kau pulak nak pergi mana? Tak jauh ke daripada kampus aku ? Kang nanti mintak aku belanja itu lah ini lah. Ingat kau yang gedik nak tolong aku so jangan mintak apa-apa kat aku." kata Azalea.
YOU ARE READING
[OG] Here We Meet Here We Love
Roman d'amourkenapa aku kena kawin dengan kau eh ? - Azalea Zuhayra - kau jangan banyak bunyi lah, kau ingat aku nak sangat ke dengan kau - Aydar Busyairi - kalau kau tak reti jaga dia baik bagi dia kat aku jelah - Khairul Daffa - memang semua yang aku punya dal...