.

10 1 0
                                    

  Bir insanı insan yapan nedir? Onlara âdeta bir zorunlulukmuşçasına verdiğimiz kelimeler, adlar mı? Herkesin tek bir rengi olması gerekliymiş gibi yapıştırdığımız o tek renk mi? Herkesin tek bir duygusu olmalıymışçasına, en çok gösterdiği duygusu mu insanı insan yapardı? Neden her insan farklı olmak zorundaymış gibi davranılıyor, ya da farklı olmak mümkünmüş gibi, sıradanlıktan korkuluyor? Dünyadaki milyarlarca baş, ölmüş milyarlarca beden ve daha henüz doğmamış olan milyarlarca ruh arasında gerçekten farklı olmak mümkün müdür ki? Farklı diye adlandırılan insanlar peki, ötekileştirilmek zorunda mı? Birisine içinde doğduğu beden yüzünden ya da görünen veya görünmeyen saçından, bedeninden; sevebildiği insan yüzünden; inandığı veya inanmadığı; gördüğü ya da görmediği yüzünden; bildiği veya bilmediği; veyahut konuştuğu için, dile getirebildiği için kalbindekileri; nefret etmek, nefret edebilmek birinden sırf kendisi olduğu için, kendisi olduğu için birine bir kelime, bir renk yapıştırmak, sanki herkes sadece bir kelimeyle anlatılabilrmişçesine; doğru mu bunları yapmak? Kadın, erkek, normal, farklı, kapalı, açık, güzel, çirkin, eşcinsel, Türk, Ermeni veyahut Kürt, Müslüman, Ateist ya da Budist, siyah veya beyaz, neden bu kelimeler bu kadar önemli, sadece insan olabilmek varken, bu koca dünyanın vatandaşı olabilmek varken hep birlikte, neden hepimiz sadece bir ırka, bir cinsiyete, bir tanıma, tek bir renge uymaya çalışıyoruz, neden bu tanımlar uğruna öldürüyoruz birbirimizi? Bu tanımlar uğruna neden düşmanlaşıyoruz, neden kutuplaşıyoruz bu denli? Neden herkes "açık" birinin, "kapalı" birine düşman olmasını bekliyor, neden bir "Türk",  bir "Yunan"la dost olamaz gibi algılanıyor, hepimiz insan değil miyiz oysa, neden bir "kadın", "erkek"le eşit olamıyor veyahut bir "siyah"la, bir "beyaz"... Çocuklar geleceğimiz derken, onlara bu tanımları öğretmek, bu tanımlar uğruna savaşmalarının en doğru şey olduğunu öğretmek; yarınlarımıza, geleceğimize savaş bırakmak, yıkım bırakmak, kendi oluşturduğumuz tanımlara körü körüne bağlanarak, yakmak bu yaşanası dünyayı, bu tanımları daha henüz algılayamayan yaştakileri, daha doğmayanları öldürmek, bu tanımlar için insan bile olmayanlara zarar vermek, bu tanımlar uğruna insanları daha da kutuplaştırmak, bu tanımlar uğruna doğayı bile yakıp yıkabilmek, her şeyi bu tanımlar uğruna kurmak, dünyada bile düzeni bu tanımlarla kurmaya çalışmak, çocukların çocuk, insanların insan kalmasına izin vermemek, tüm bunlar ne kadar doğrudur sizlere göre?

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 28, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Yitip Gitmiş YazılarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin