06 • het is met welke kleur je schetst

356 9 2
                                    

- een aantal weken later

*
Robbie;

Ik zet onze lang leve de liefde aflevering klaar op mijn beeldscherm. Gisteravond is mijn telefoon echt óntploft, niet normaal. Noor zit op mijn bureaustoel in de kleermakerszit. Ik heb een extra stoel gepakt en zit naast Noor. "Klaar voor?" vraag ik voordat ik mijn opname start. Noor knikt.

"Ik denk dat het jullie allemaal wel is opgevallen, ik zat gisteravond in lang leve de liefde! Dus vandaag gaan we er op reageren zo als gewoonlijk maar dan met Noor!" open ik de video. Ik start de video op en scroll naar Noor's introductie filmpje.

"Ik ben Noor de vries, en ik ben 21 jaar oud. Ik ben best een druk typ, maar ik kan ook heel rustig zijn. Ik teken veel, en ik speel af en toe piano. Ik ben opzoek naar iemand die net zo hard als mij kan lachen, maar ook iemand die begrijpelijk is en me helpt met wat dan ook. Ik vind het echt fantastisch, als hij gewoon vrouwen met respect behandelt, want die vind ik de laatste tijd echt niet meer. Als hij dat doet, kijk dan boeit het uiterlijk voor mij al veel minder."

Naast mij hoor ik Noor grinniken. "Was dit bij jou ook zo ongemakkelijk?" vraagt ze. "Ik heb in mijn leven nog nooit zó iets ongemakkelijk meegemaakt," knik ik. Ik zie hoe Noor binnenkomt, gaat zitten en haar telefoon pakt.

Ik schiet in de lach als ik de appjes tussen Julia en Noor zie. "Ik was zo tering zenuwachtig o mijn god niet normaal," zegt Noor.

Dan kom ik binnen. Noor staat op om mij een knuffel te geven.

*
Noor;

We komen aan bij het stuk dat ik en Robbie en een tijdje op de bank zitten met een biertje en een glas wijn. Robbie staat op om naar de wc te gaan, en ik pak mijn telefoon. "Oh nee ik hoopte echt dat ze dit er niet in zouden doen," zeg ik als ik mijn handen over mijn ogen sla.

"Hallo bitches," hoor ik mezelf zeggen en ik onderdruk mijn lach. "Is t een pedo," sist Julia. Ik schiet in de lach. "Juul please, nee, sterker nog, jullie kennen hem," lach ik verder. "Is t Tajoela?" vraagt Stefan. "Waarom de fuck zou hij meedoen met lang leve de liefde," lach ik. "Sean?" ik schud nee. "Daniel?" weer schud ik nee. "Is het het vosje?" vraagt Juul. "Wat, waarom zou hi-? Nee," lach ik. "Ik weet het! Is het Burak?" vraagt Stefan. "Nee, ik zeg het wel. Robbie. Van de bankzitters," zeg ik. "O mijn god een hond," hoor ik Juul zeggen. Stefan begint ook met lachen. "Juul, i-" lach ik. "Ja sorry, ik zag gewoon echt een schattige hond," zegt ze op de Julia manier. "Laten we even terugspoelen. Noor, wat?! Robbie? En wat vind je van hem?" vraagt Stefan.

De camera switch naar de gang van de woonkamer naar de badkamer en slaapkamer, en daar staat Robbie op de hoek. Mijn mond schiet open en ik ben in schok. "Robbie van de graaf, luister jij me nou af?" zeg ik terwijl ik mijn wenkbrauwen omhoog trek. Robbie schiet ook in de lach.

Ik hoor mezelf een beetje verlegen lachen. "Oohoo," zegt Julia. "Juuhuul," jammer ik. "Hij is echt heel aardig. En rustig. Maar ik denk dat als hij een beetje los durft te komen dat ie heel grappig-druk is zegmaar. Enopzichisiebestwelmooi," zeg ik het laatste stukje snel.

De camera switch weer en ik zie dat Robbie bloost. "Aww is meneer een beetje verliefd?" ik lach hem uit. "Jij begon met dat ik mooi was!" roept hij verdedigend.

"En hoe erg grappig-druk hebben we het over? Ik bedoel, ons niveau, sean's niveau, of gewoon niet?" vraagt Julia. "Ik zit te denken aan Sean. Hij wordt waarschijnlijk echt gek als hij merkt dat ik los kom, en hoe druk ik dan ben," zeg ik op een klagende toon. "Noor, we gaan het feit dat jij hem mooi vindt niet negeren," zegt Stefan. "Ja sorry! Maar het is wel echt zo. Maar schatjes ik ga ophangen ik denk dat hij er zo aan komt. Love you." "Doegg, love you," zegt Juul. "Succes, hou van jou," zegt Stefan.

Na even komt Robbie langs het muurtje en ik heb gewoon totaal niks door.

*
Hoe de aflevering verder ging

"Ben ik weer," ik plof op de bank. Misschien is het inderdaad een goed idee om wat los te komen, dan gaat Noor dat misschien ook doen. "Wil je wat kijken," Noor gebaart naar de tv. "Mij maakt het echt niet uit, ik wil wel iets van jou zien," lach ik, terwijl ik steeds iets meer naar mijn eigen persoonlijkheid kruip. "Oh god, bereid je voor, ik ben zelf eigenlijk echt fucking druk," lacht ze beschaamd. Ze zet een video van Stefan op.

Rijden tot de benzine op is en overnachten waar we eindigen zonder geld

- highlights uit de video

"Nee maar kijk, dit bedoel ik, je moet Juul en ik niet naast elkaar zetten, dan weet je gewoon dat je terminale oortyfus gaat krijgen," zegt Noor. Iedereen schiet in de lach. "Ik ga wel rijden," Noor klimt van achteren naar voren en Stefan gaat via de buitenkant aan de auto achterin zitten, terwijl hij zich vasthoudt aan de rand van de auto. Noor begint met rijden. "Een hond!" zegt Julia enthousiast. "Waar?" zegt Noor. "Ja mooi hoor Noor, maar let maar even op de weg," zegt Sean. "Is dat nie-" Noor wordt afgekapt. "Let maar op de weg noor," zegt Sean snel.

"Nu we toch zoveel tijd hebben, zullen we alvast beginnen met, ik ga op reis en neem mee?" vraagt Stefan. "Ik ga op reis en neem mee, griep," begint Noor. "Ik ga op reis en neem mee, griep, een sjaal," gaat Sean verder. "Ik ga op reis en neem mee, griep, een sjaal, een vaatwasser," zegt Stefan. Noor maakt verwarde uitdrukkingen op haar gezicht. "Ik ga op reis, en neem mee, griep, een sjaal, een vaatwasser, en siebe," zegt Julia. "Oké, ik ga op reis, en ik neem mee, griep, een sjaal, vaatwasser, siebe, en een tekenschrift," gaat Noor door.

"Juul je kan dit," zegt Noor. "Ik ga op reis, en neem mee, griep, een sjaal, vaatwasser, siebe, tekenschrift, zwembadwater, een wasmachine, een hond, een piano, kipnuggets, zonnebril, bram, icefles, ijshoortjes, hockeystick, uh," Juul begint goed. "Komop," zegt Noor. "Oh! Een oplader, een telefoon, een roos, haarspray, en dan nog een snickers," juicht Juul. Iedereen juicht. "Eten!" schreeuwt Sean.

-

"Ik vind juist dat je hele leuke humor hebt," zeg ik met een zekere glimlach vindt. Ze glimlacht flauwtjes. "Uhm, hoe wil je het eigenlijk doen met slapen?" vraag ik. "Ik vind het prima om op de bank te gaan," zeg ik. "Ik zou het ook niet erg vinden om samen te gaan, maar dat is aan jou," zegt ze. "Nou dan wil ik dat ook wel," glimlach ik. Ze steekt haar haar achter haar oor. Verliefd kijk ik naar dr. Ze heeft sproetjes die over haar neus zitten, haar ogen leken op regendruppels. Haar wenkbrauwen waren precies de goede kleur. Haar neus was compact en pastte goed bij de rest van haar gezicht. Haar lippen zien er zacht uit, en hebben een donkerroze kleur. Ondertussen ligt ze al helemaal tegen me aan. Er is een stilte. Een comfortabele stilte. Ik draai mijn hoofd naar haar toe, en zij merkt het op en kijkt me aan. Ik kijk haar diep in haar ogen aan, en de wereld draait alleen nog maar om ons. Mijn lippen komen tegen die van haar. Het is een fijne kus. Rustig, liefdevol en voor ons allebij betekent het veel. Oh god, val ik nu serieus voor iemand bij lang leve de liefde..? Onze lippen verlaten elkaar en we kijken elkaar aan. Meteen vergeet ik alles wat ik dacht. Ja, zij is het. Verder wordt er niet veel meer gepraat, maar liggen we tegen elkaar aan onder een dekentje, en vallen er langzaam in slaap.

*
Noor;

Robbie sluit de video af en ik kijk glimlachend naar hem. "Als het goed is komt hij morgen al online," glimlacht Rob als hij klaar is. Ik knik.

 Ik knik

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
regendruppels - robbie van de graafWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu