PROLOG

23 4 0
                                    

PROLOG I

-Bukit Bintang 12 a.m.

"Bayar hutang boss aku! Laki kau dah pinjam boss aku lima puluh ribu! Selagi tu kau tak bayar. Selagi itulah bunga dia akan menaik... naik dan naik." Ancaman seorang lelaki bersama pisau ditangan.

"Tak! Aku tak ada duit. Aku takkan bayar! Dia bukan laki aku!" Balas seorang wanita dengan rasa berani.

"Kalau taknak bayar guna duit Kau bayarlah guna anak perempuan kau!" Suara lelaki itu sedikit keras.

"Tak! Aku takkan serahkan anak aku pada orang yang macam kau! Bunuh ajelah aku jika itu boleh lunaskan semua hutang kau, yang penting bukan anak aku!" Wanita itu sudah tidak keruan

"Itu yang kau nak kan?" Senyuman misteri terbit di bibirnya

Syuk!

lelaki itu menikam wanita itu dengan cara yang kejam. Apabila pisau itu ditarik keluar dapat dilihat banyak darah yang memancut keluar.

"Bodoh! Kalau kau dah mati sekalipun, boss aku tetap nakkan anak kau!" Senyuman sinis terukir dihujung bibir lelaki saiko itu.

Seseorang melihat dari kejauhan. Kedua-dua tanganya mengepal kuat. "How dare you kill her!" Herdiknya perlahan. Cukup didengari di telinganya sendiri.

"Aku dah terlambat!" Tanganya naik menampar wajahnya sendiri.

PROLOG II

Dari jauh jejaka itu memerhati susuk tubuh seorang lelaki yang sedang menelefon seseorang.

Tanpa teraga-agak lelaki itu terus berjalan mendekati lelaki bertopeng itu dari belakang.

Syuk!

Pedang belati itu berjaya menusuk perut lelaki bertopeng itu sehingga dia terbaring kaku disimen.

Telefon lelaki itu dipandang sekilas. Panggilan itu masih berjalan. Sepantas kilat dia mencapai telefon itu dan melekapkan pada telinganya sendiri.

"Lepas ini, aku nak kau culik anak dia dan hantar pada aku. Tahulah apa yang aku akan buat." Kata seorang lelaki yang separuh umur dihujung talian sana.

Tiada lagi balasan apabila dia dengar suara lelaki separuh umur itu. Dia benci dengan suara itu. Jejaka itu terus menamatkan panggilan tersebut.

"Kurang ajar!" Bisiknya perlahan.

Tiba-tiba dia teringat pesanan daripada wanita malang itu pada beberapa tahun yang berlalu.

"Kalau apa-apa yang terjadi pada makcik pada masa yang akan datang. Tolong jagakan anak makcik baik-baik. Makcik serahkan dia kepada kamu."

"Tapi saya tak ada apa-apa kaitan dengan makcik dan anak makcik. Macam mana makcik boleh percayakan saya?"

"Sebab makcik dapat rasakan kamu adalah lelaki yang terbaik untuk dia. Masa makcik dah tak lama."

Jejaka itu menggeleng kepala kekanan dan kekiri. Dia pandang sekeliling untuk memastikan tiada kuncu-kuncu Zaniel disini. Saya cuba, makcik. katanya dalam hati.

OG| TERCIPTA UNTUKKUWhere stories live. Discover now