BAB 1

874 34 4
                                    

THIS CHAPTER IS COLLABRATION WITH lyciaalnd YOU MAY READ HER STORY.

MY PRECIOUS LOVE BY lyciaalnd
CHARACTER YANG TERLIBAT ADALAH

- EVAN HARISSON
- FELIX
- LEONATHAN
-RENDY

HAPPY READING!!

-

-

-

ALRIGHT lipstik pula...Iyina mengambil gincu yang bewarna seakan - akan bibirnya.

"Okay siap!" Iyina berjalan ke cermin biliknya yang besar.

"Gurl you look gorgeous and stunning! I am in love!" jerit Iyina dalam biliknya.

"Dah cantik - cantik...why don't we take a beautiful pic for ourself!" Iyina mengambil gambar lalu upload gambar itu ke dalam Instagram.

Tidak sampai 5 minit, like sudah mencecah 10K. Macam mana tak 10K kalau followers pun setengah juta?

Iyina menutup telefon pintarnya dan turun ke bawah untuk membuat kopi.

"Assalamualaikum Mak Yah!" Jerit Iyina. Sengaja ingin mengejutkan.

" Eh Waalaikumussalam. Aku terbang, aku kurus" melatah terus orang tua tu. Nasib tak bersilat.

Aku yang melihat terbahak - bahak ketawa.

"Amboi Mak Yah, ada planning nak kurus ke? Ajak la kitew shekalii." Kaki aku bergerak ke dapur.

"Haish..Cik Iyina ni. Terkejut saya tahu tak!" Mak Yah marah - marah manja.

Aku yang mendengarnya hanya sengih.

"Cik Iyina nak sarapan ke?" Mak Cik Yah betanya kepadaku.

Aku geleng. "Tak apalah. Iyina nak minum kopi aje" jawabku

Mak cik Yah angguk. Aku meletakkan tas tangan aku di atas meja marble yang bewarna hitam. Aku mula masukkan biji kopi ke dalam mesin. Memang aku lebih suka kopi kisar. Seterusnya, aku meletakkan air dan gula ke dalam cawan dan gaul sehingga sebati.

"Mama mana Mak Yah?" Aku bertanya sambil menghirup kopi yang berada di tangan ku.

"Cik Puan? Macam biasalah, kerja"

Aku menggangguk. Aku mengambil tas tangan aku lalu bergerak ke garaj. Terdapat satu buah motor bewarna hitam dan kereta. Dua - duanya milikku. Aku menekan butang kunci dan kereta Tesla itu berbunyi.

Aku memakai cermin mata hitam untuk nampak lebih... cool? Haha. Setelah selesai, aku bergerak ke pejabatku.

Salam kenal, Saya Iyina. CEO of Iyna Legacy. Kami juga nembuka resort di seluruh Malaysia. Buka di Malaysia sahaja, di luar negara juga sama.

Kring... kring... kring...

Bunyi sesuatu dari telefon pintarku. Ariasya telefon rupanya...

"IYINA!" Aku menjauhkan telefon dari telinga aku. Ish pagi - pagi dah membingit. Geram aku!

"Iya intan paying terbang kanan kiri atas bawah... Nak apa?!" Tegasku.

"Hehe. Aku dah sampai dekat dalam office kau. Cepat lahh! Aku rindu!"

"Dasar doraemon warna hijau tuyul" Ariasya ketawa.

Aku memecut ke pejabat untuk berjumpa dengan Ariasya.

.

GOL! Yes! Akhirnya! Setelah 10 minit, kami mendapat satu markah. Mantap sekali!

Issac berlari dan menepuk bahu kawannya. Kawannya pula ketawa menghadap mukanya. Ada sesuatu ke?

𝐙𝐀𝐂𝐊 : 𝐎𝐁𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐕𝐄 𝐎𝐅 𝐇𝐄𝐑 || [ ᴏɴ ɢᴏɪɴɢ ]Where stories live. Discover now