BAB 3

419 25 3
                                    


"SAKIT!" Luke menjerit kesakitan apabila alcohol pad itu disapu ke tempat lukanya.

Mereka baru sahaja habis misi tadi. Musuh lawan kuat sangat. Nasib mereka menang juga dengan pertolongan Zack.

"Guane aku nak masuk kerja esok? Sakit. Tak ke boss aku tanya?" Luke memandang ke arah Reid.

"Boss kau tu kawan baik aku. Sah - sah aku kena dengar dia bebel 2 jam." Reid menjulingkan mata.

Zack yang duduk di bucu memandang ke arah mereka berdua.

"Semua salah kau la ni, Luke! Tak pasal - pasal aku kena." Luke cubit lengan Reid.

"Aku pulak?" Jawab Reid.

"Diam boleh tak?Bingit." Arsyah bersuara.

"Eh lembu, kau tak serius okay kena. Kami ni kena lagi teruk." Balas Luke.

"Shut your damn mouth up!" Zack memandang tajam ke arah mereka berdua.

Omo. Bapak dah marah. Luke dan Reid terus pandang ke bawah. Tak boleh tengok mata Zack. Mampus aku nanti.

"GG. Kau dah buat yang terbaik Zack." Hans menepuk bahu Zack. Walau bagaimana pun, mereka tetap menang perlawanan itu.

"Hands off. It's hurt." Bahu Zack telah ditembak oleh musuh tadi. Ditembak sebanyak 2 kali.

Meraung la juga Zack bila doctor nak keluarkan peluru.

FLASHBACK...

"Sakit! Buat slow-slow tak reti ke?!" Tengking Zack ke arah dokter tersebut.

Perlahan - lahan dokter itu mengangguk dan mengeluarkan peluru.

"AGHHH SAKIT SAKIT. SLOW WEH!" Zack memegang lengan Hans dengan kuat.

"SAKIT GILA! MACAM ORANG NAK BERANAK KAU NI. DON'T CENGKAM AKU!" Jerit Hans.

"Inalilah. Semoga kekal hingga ke mamak Bistro." Ucap Luke perlahan.

"Zack. Kau punya jeritan dah boleh kalahkan Aina Abdul dengan Dato' Siti. Mungkin kau bakal pemenang AJL 2025." Reid memegang bahu Luke.

Zack memandang tajam ke arah Luke dan Reid.

"Say it again and I shoot your hand." Tegas Zack walaupun sedang menahan kesakitan.

"Weh Zack. Tengah sakit pun nak tembak kita ke? Bertaubatlah sebelum anda merana." Reid mengambil tasbih dalam poketnya lalu beristighfar.

Pom!

Zack menembek dinding di sebelah Reid.

"Okay! Okay! Sorry!" Reid terus duduk dengan sopan.

"ZACK SAKIT!" Jerit Hans.

"ARGHHHH!" Bergema ruangan itu dengan jeritan Zack dan Hans.

.

"YA ALLAH. Penatnyaaaaa." Terus aku melompat ke atas katil.

"Where's. My. Baby?!" Aku memanggil babyku. Aku mula risau dan turun ke bawah.

"Mummy!! Nampak Floro takk?." Tanyaku kepada ibuku.

"Ituu tengah makan" Allahuakbar. Dekat bawah rupanya.

"Cayanggggg!" Terus aku memeluk dan mengusap kepalanya.

"Kalau manusia, mahu tercekik Iyina." Ujar mummy lalu mengelenggkan kepalanya.

"Floro yang comel sangat lah mummy! Jangan salahkan kitaa." Bulu kucing ni bewarna keemasan gitu. Aku jaga baby ni dari kecil tau. Dah la mata dia cantikk. Sebelah biru. Sebelah hijauu. Macam mana tak comel.

𝐙𝐀𝐂𝐊 : 𝐎𝐁𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐕𝐄 𝐎𝐅 𝐇𝐄𝐑 || [ ᴏɴ ɢᴏɪɴɢ ]Where stories live. Discover now