Alpha, Luna, Beta, Gamma, Omega... ini ialah gelaran yang merujuk kepada hierarki serigala jadian. Mereka amat mementingkan status.
Dalam sesebuah komuniti hanya akan mempunyai seorang Alpha, ketua serigala. Pasangan alpha (mate) digelar sebagai Luna. Semua Luna ialah she-wolf dari keturunan alpha atau beta kecuali jika ditakdirkan bersama manusia. Contoh ketua serigala ialah Alpha Levi Johnson dan pasangannya ialah Luna Maya Lewis (manusia).
Pembantu kanan tertinggi alpha ialah Beta. Beta boleh jadi dua atau tiga orang dalam satu masa, bergantung kepada keluasan komuniti serigala tersebut.
Serigala hidup dalam satu komuniti yang besar, yang diketuai oleh seorang alpha. Dalam komuniti yang tertutup itu ia adalah umpama sebuah bandar yang lengkap dengan segalanya termasuk hospital dan sekolah.
Kebiasaannya komuniti serigala terletak di tengah hutan, jauh daripada manusia kerana mereka mahu mengekalkan kerahsiaan kewujudan serigala jadian. Mereka bekerja seperti manusia biasa dan bila-bila masa sahaja boleh menukar badan kepada serigala tanpa perlu menunggu bulan purnama.
Akan terdapat sebuah rumah besar yang menempatkan kumpulan serigala ini iaitu Pack House.
Ada juga serigala jadian yang tidak tinggal dalam komuniti sebaliknya tinggal bersama manusia di bandar. Namun, kebanyakannya ialah mereka yang dibuang dari komuniti atau memilih untuk meninggalkan komuniti atas sebab-sebab tersendiri. Serigala jadian yang hidup di bandar lebih lemah berbanding serigala jadian yang hidup semulajadi di hutan.
Ini dapat dilihat dalam bab yang lepas dari siri satu apabila Levi bertarung dengan Jason, dengan mudah Levi menewaskan Jason kerana Jason menghabiskan seluruh hidupnya di New York sebelum kembali ke komuniti untuk menjadi alpha.
KELEBIHAN SERIGALA JADIAN
1. Kuat (lebih baik lari daripada berlawan dengan mereka atau panjat pokok)
2. Berkomunikasi melalui telepati
3. Setia dengan pasangan (ritual mating dengan menggigit leher pasangan sebagai tanda)
4. Mempunyai deria bau dan pendengaran yang sangat tinggi
dan paling utama?
5. Insanely drop-dead gorgeous and good-looking men and women with perfectly sculpture faces hehehe
Ada soalan? Atau kalau nak bagi pendapat atau extra info pun boleh. hehehe. Hari ni, ala-ala tutorial pulak.
YOU ARE READING
His Enchanted Luna (Werewolf Ongoing)
WerewolfSiri kedua Werewolf. Selepas meninggalkan komuniti, Levi dan Maya memulakan kehidupan baru di tengah kota New York seperti manusia biasa. Bekerja untuk mendapatkan wang. Pada masa yang sama, Levi membuat persiapan terakhir sebelum misinya bermula...