broken piece

10 0 0
                                    

xy

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


xy.eon00 finally home~🤍

Likes by g.eunh04 , soo_11 and 150,000 others

---

"Hi, Seoul~" ujar Siyeon , sebaik sahaja keluar dari badan kapal terbang yang ditumpanginya itu. Dia kemudian cuba menghubungi rakan-rakannya , namun hanya Hani yang menyahut.

HN: Siyeon!! Weh lama kau tak balik, apa khabar?!
SY: HAHA aku okey je , kau tak busy ke?? Kau je yang angkat call aku sekarang. Yang lain mana?
HN: Uh... Kau nak jalan-jalan tak?? Lama tak jumpa kau tho
SY: Sure² aku tengah tunggu taxi ni
HN: Takpe² aku ambik , kau tunggu situ je .
SY: Okay²

Siyeon kemudian memadamkan panggilan . Namun dia merasakan sesuatu pelik, kenapa Hani cuba alihkan topik berkenaan rakan-rakannya yang lain?

---

Mereka berdua duduk di sebuah cafe dan bersembang. Sudah 5 tahun mereka tidak berjumpa sejak Siyeon menyambung pelajaran di London.

"It's been 5 years , kau still single?? I thought kau datang tadi dengan boyfriend ke apa, mana tau boleh kenal-kenal" usik Siyeon. Hani menggeleng kepalanya. "Nah , I'm too busy for that." Kata Hani. Siyeon tiba- tiba teringat seseorang . "Kau ada jumpa Seonghwa tak?" Soalan itu membuatkan Hani berhenti menyedut air minumannya.

"Hani?"

"Oh. Uh, actually Siyeon-ah. Seonghwa dengan Gaeun dah bertunang... It's been 2 years since they're in relationship. Aku dah cakap dengan dia yang benda ni salah, tapi dia tetap degil. Lepas aku cakap aku tak setuju dengan hubungan diorang , Gaeun dengan yang lain terus lupakan aku. " ujar Hani. Siyeon bungkam.

"Ah... That's why Seonghwa tak reply semua mesej aku. Dah bertunang rupanya." Tipu lah kalau dia kata dia tak sedih , boyfriend sendiri tak respon semua mesej dia tup tup dah bertunang dengan orang lain.

"Sorry tho , aku lupa bagitahu kau. Aku sebenarnya rasa bersalah sebab diorang buat kau macam ni." Ujar Hani . Siyeon mengusap bahunya. "It's okay Hani , nanti pandai-pandai lah diorang datang balik kalau mereka nak . Aku terkilan , member sendiri rampas boyfriend aku..."

"So , kau nak buat apa?" Soal Hani.

"I don't know , time will heals everything"

---

---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

xy.eon00 my fav girl <3 @hn.ee12

Likes by hn.ee12, soo_11 , ga__eul.ee and 10,000 others

hn.ee12 aww lopyu ~
soo_11 you're back already?

Soobin

soo_11
Kau dah balik? Bila? Asal Hani dengan kau?

Guess who didn't pick my call
😬

yeah, I'm back already
Hani yang ambik aku so
We decided to go to walk together

Ah...

Oh! Since you chatted me already
How about we meet tomorrow?
Ajaklah Gaeun dengan Eunji sekali.
It's been 5 years and i kinda miss you
let's meet at the usual cafe we went to
last time.

See ya!
Seen just now

Siyeon menutup telefonnya. Dia rasa kecewa kawan-kawan dia melakukan dirinya dan Hani sebegini.

to be continued...

Love? Where stories live. Discover now