3:

14 2 0
                                    

- Kajiel

There was a silence after the song ended, Everyone knew na naging kami ni Ran. 14 years din kaming magkaibigan, We promised each other na we will be healed. Ayaw naming nasasaktan kami ng parehas.

As expected, Ran already moved on. Matagal na, While ako?, I moved on na rin pero there's some relapses i saw whenever magkasama kami ni Rindou. Yes, i lik— No. I love Rindou. No one knows, ayokong masayang din ang pagkakaibigan namin noh.

Ran and I, ended in good terms. Opo, We ended our relationship in good terms. I don't know what was the reason why ran asked me na maghiwalay na kami. I want answers.

Okay naman kami ni Ran. The problem is, Bakit ayaw n'yang magsabi ng reason?, Bakit ayaw n'yang sabihin kung bakit umayaw s'ya.

Mommy and Daddy knew, also Ran & Rindou's Parents din. They know na Naging kami. They supported us kahit sobrang bata pa kami. My parents and HIS parents put a trust on us.

Hindi naman masyadong masakit Yung nararamdaman ko Everytime na nagkakasalubong or nag uusap kami. We still acted like as if Wala kaming past. That's what our Friendship really is.
Sounds weird eh no?, Mag-ex Na naguusap?.

"WOOOOHHHH, MGA PRE NAKAMOVEON NA YAN, SABIHIN MO NA KASI KUNG ANO YUNG REAS-" eto na nga ba ang kadaldalan na walang prenong bibig ni Hakkai. Tinakpan ko nalang bibig nya.

"putanginamo hakkai." Binulong ko sa Tenga n'ya at itinanggal ang aking kamay na nakalagay sa kanyang bibig.

" hi miss, pansinin mo naman ako. Nangungulila na'ko oh." Rindou spoked, Which made everyone look at us, Including HIM. He has a girlfriend na kaya he doesn't bother na close kami ni Rindou, y'know yung iba ksing ex eh halos patayin na sa titig. I know Rindou likes me, Sinabi sa'kin ni Ran.

" what, ano ba tayo?. Wala naman diba?" I answered him. "Sakit mo naman idol" He faked cry.
"Oa mo naman Rindou." Ran said.

"Halatang bad mood ka Ran ah?, nag away kayo ng girlfriend mo?" I asked him. Normal na samin yung mga ganyang Conversations, kahit sila emma nagtataka bat daw parang okay lang samin mga ganon.

"Yah, tangena kasalanan ko nanamn. Nambababae daw ako." He Clicked his tongue.

" Ganyan talaga mga Babae, Laging tama diba Kajiel" Rindou teased me. "Tanginamo"

We decided na mag inuman nalang HAHAHAHAHA, Syempre sa bar hindi sa school.

"Uwi nyo na si Kajiel Guys!!, Nang gigigil  na kay Rindou oh." Mikey Ranted. Plus, pag lasing talaga si kajiel Sobrang likot, kung saan saan napapadpad/pumupunta.

" Kami na ni Rindou mag uuw-, Si Rindou nalang pala bahala jan. Hindi pa naman masyadong lasing yan." Ran said and Walked out with Rindou since uwian na'rin naman, While si Rindou eh buhat buhat si Kajiel.

- Rindou

"Hi pogi" she blurted out of her mouth, haha cute. Even if she's not drunk, gumaganyan sya, she always compliment people. She loves Complimenting people. Sometimes, Hindi talaga namin s'ya ginagalit, kasi once na nagagalit s'ya masyadong maraming lumalabas na masasakit na salita sa bibig nya na hindi n'ya sinasadya.

I love her. Tanggap ko naman na naging sila ni kuya noon eh. Pero ngayon?, They both moved on from eachother. The reason why kuya break up with her?, Kuya felt sorry for me. I assured kuya noon naman
na Okay lang, Tanggap ko na sila na, But kuya Didn't listen. He knows me too well.

Alam ko naman na okay lang kay kajiel yon, But There was a thing that keep bothering her, Her Question why Kuya Did that. She loves kuya very much, pero wala s'yang choice kundi bumitaw din.

"Rindou." Kuya called me.  "Ano?" I asked him, kuya don't randomly put a conversation seriously.

"Why don't you tell her, the ano thing?."   I know what he's been thinking.  "What if ayaw n'ya.?"
" If you want to, you would do it. If you're afraid to lose the friendship we've had/ you've had with her, treat her better. Y'know na ayaw ni tito na gawin ng kahit sino sakanya yung paiyakin s'ya. Like what i did." He lectured me.

"I know, bukas aamin ako once she sobered up."
"That's good, don't waste our 14 years of Friendship with her." Kuya hates seeing her cry, i am too. Ayokong nakikita ko rin si Kajiel na umiiyak.

"Tita, we're home napo." I looked around to find tita sleeping in the couch, for sure she's been waiting for her. "Hi kuya!!" A 14 years old boy said.
"Joaquin, how are you?" Kuya asked him.
"Okay naman pooo!!, how's ate?. I'm really sorry, she's really careless po kasi sometimes." As his brother Joaquin, bowed and bowed.

I entered her room and gently put her into her bed.
"Rindoi, hi!" cute.  She surprised me when she suddenly pull me into her chest. She mostly wanted to cuddle with us both kay kuya pero this is different. She always ask if pwede bang tumabi si kuya or ako sakanya, sometimes panga parehas n'ya kaming gusto katabi, to make her feel safe.

"Rindou, please don't. Ate, i'm sorry please!" I heared her. Nananaginip, but who's ate?? She never said something ting na may " Ate " s'ya.

"Rindou, Ran please don't leave me.." She pleased. I saw tears running down from her closed eyes, She is really Scared.

"Opo, we won't leave you." I caressed her hair to her cheeks And got up to serve her some food kasi hindi pa s'ya kumakain.

"You really love her, don't you?" Kuya surprised me, He was at the Door, Kanina pa. "Yeah, i guess she made me fall really hard on her." I answered him and walked passed him.

"Make sure you treated her right, Tita and tito don't want to see their daughter struggling and Crying over someone. They put they're trust on us, remember?" Kuya walked thru the kitchen and open the Refrigerator If Tita left some food for her.
" Gladly, please eat this Ran, Rindou, Kajiel. Hope you like it!" I guess tita left something for us huh?.

" kajiel, sit down na. You need to eat, It's already 2am na oh, you didn't eat dinner." I tapped her shoulder which made her woke up and sit down.

" If it is 2am why won't you guys sleep na, i could just Wake up by myself and eat. You guys should eat earlier na eh" She said that worriedly.

" I'm sorry Kajiel, but you should eat na rin kasi, We Understand naman na you're worried. Okay lang kami" Kuya assured her.

" Btw, Sila Mikey, nakauwi na silang lahat?" She wanna know their safety, kahit na sobrang maldita yan, she still cares for others.

"Opo, Boss Madam." She laughed at the expression i made.

"I'll wash the dishes na" Kuya insisted To kajiel since she wants to wash the dishes.

" Sleep nalang Muna kayo ni rindou." Kuya said.

"Rindou. " i turned my eyes to her, Her eyes is really beautiful. Hazel eyes with green fleeks?, See that Eye color Before?. "Yeah?"  I curiously said to her.
" I l- , aish  nevermind."
" Continue, ano ba kasi yun" i asked her why she didn't finish her sentence.

After that, we slept nalang, she insisted na Ran and I will sleep beside her. That's normal for us tho.

( SHORT UPDATE, I DON'T WANT YOU GUYS TO KEEP WAITING EH, HEHEHEHE. )

Bugambilya - Rindou H.Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon