Jak Hermiona zjistila, přednášky některých studentů začali probíhat již dnes. Protože ale nebylo potřeba aby na oněch přednáškách byli, stačilo, aby se dostavili až na takový slavnostní, úvodní večírek. Pomalu si tedy začala ve svých komnatách vybalovat a připravovat se na večer. Chtěla vypadat co nejvíce reprezentativně, a samozřejmě, jako snad každá žena, chtěla okouzlit.
**********
Blížilo se sedmé hodině, tedy započínajícímu večírku, a Hermiona, která byla již připravená, se ještě naposled shlédla v zrcadle. Vlasy měla sčesané do pevného drdolu zdobeného sponou s černým kamínkem, za šaty si zvolila tmavě modré pouzdrové šaty, které jí dělaly poněkud větší poprsí, než chtěla, a přes ně si ještě přehodila černé bolerko doplněné tmavě modrou kabelkou. A ačkoli make-up nepoužívala, použila pouze kouzlo na upravení oboční a zakrytí pár vad její pleti. A přestože si to nechtěla připouštět, chtěla udělat dojem. Chtěla udělat dojem na svého profesora lektvarů, ať už to bylo úmyslně či ne.
Jakmile za sebou zavřela Hermiona dveře komnat a otočila se, spatřila v protějších dveřích profesora Snapea. Ten byl oblečen do společenského hábitu s bílou košilí. Hermiona si musela přiznat s lehkým, téměř patrným ruměncem, že mu to opravdu sluší a že vlastně vypadá dost sexy. Snape, který ji okamžitě sjel také pohledem, se nemohl ubránit svým předchozím představám, a ve výsledku vyhodnotil, že jeho otravná studentka "Všechno-vím-všechno-znám" je vlastně již dospělou ženou. Velmi přitažlivě vypadající dospělou ženou. A tak se s těmito myšlenkami v tichosti vydali bok po boku do sálu, kde se onen zahajující večírek konal.
Sál byl již přeplněn lidmi ve společenských hábitech bavíc se v různých skupinkách. Hermiona měla možnost zahlédnout několik mužů, jenž párkrát zahlédla v odborném časopisu pro lektvaristy, a jak usoudila, několik z nich bylo právě členy poroty. Kromě toho byla ale velmi překvapená, když zjistila, že soutěžících studentů jsou převážná většina chlapci. Vlastně to vypadalo, že soutěžící dívka je tu pouze ona a pak jedna černovlasá zavalitější dívka v rohu místnosti. Jak se tak rozhlížela po sálu, ani nezaznamenala, jak se Snape vydal k jednomu barovému stolu, kde se sklenkami vína v rukou postávali asi tři další muži, se kterými se očividně znal. Hermiona se tedy po nějaké době rozmýšlení rozhodla, že se pokusí navázat nějakou konverzaci s onou černovlasou dívkou, protože pohled na vrstevníky opačného pohlaví ji pouze potvrdil domněnky ohledně jejich pubertálního chování vůči ní. Snažila se je ignorovat a vydala se za černovláskou. O té zjistila, že se jmenuje Laura, a že je to vlastně velmi milá dívka, která propadla kouzlu lektvarů. Konečně někdo, s kým mohla vést vědeckou konverzaci na úrovni. Po chvíli si i ony vzali každá jednu sklenku bílého vína a posadily se zpět k jednomu odlehlejšímu stolu.
**********
Následné úvodní slovo ředitele univerzity bylo doprovázeno slovy děkana a pak se přešlo k zahájení prvního tance. Hermiona měla tanec v celku ráda, ale absolutně se jí příčila představa tančit s kterýmkoli chlapcem, které zde zahlédla. Jistě, možná to přece jen trošku přehání, ale i tak tušila, že ty pohledy, kterými se na ní zadívali, rozhodně znamenaly jediné. Protože však společenská pravidla nedovolují odmítnutí, ať chtěla nebo ne, ruku vysokého hnědovlasého mladíka přijmout musela. Byl vcelku pohledný, ale uměle vlídná flirtovní slova ji jen odpuzovala. Snažila se vše pouze zdvořile přecházet a ponechat si svůj kamenný, nic neříkající úsměv.
Severus si hned po tom co do sálu vešli, jasně všiml pohledů, jenž chlapci Hermioně věnovali. Byl z toho lehce znechucen, ačkoli do jisté míry chápal jejich pohnutky, toto chování se mu k tak inteligentní mladé dámě hnusilo. Rozhodl se radši nad tím déle nepřemýšlet a vydal se za svými známými kolegy z oboru, jenž na sebe mávnutím upozornili.
ČTEŠ
Yes, professor? | Snamione | CZ |
FanfictionKouzelnická válka již skončila, a proto se Hermiona spolu se svými přáteli rozhodla, že je na čase si dokončit studium posledního ročníku. Tou dobou je stále ve vztahu s Ronem, nicméně si pomalu ale jistě začíná uvědomovat jistou propast mezi nimi...