Egy kis kórházi szobában ennyit lehet hallani: két kölyök halk szuszogását, egy anya fáradt sóhaját és egy műszerek között kutakodó orvost. Orvos? Nehezen lehet annak nevezni. Hiszen Sage csak egy gyerek volt aki alíg múlt el tizennyolc, azt hogy a kórházban dolgozhat szimplán a szüleinek köszönheti. Azt hogy most itt lehet, azt pedig a mentorának, Lily-nek köszönheti, aki most éppen a szülőágyon fekszik, két újszülött fiát magához szorítva.
-Akkor elhoztad a kellékeket? - kérdezte Lily. A nő szemében az ilyenkor általában megtalálható öröm és szeretet csillogása helyett valami más lakolt. A félelem mérgező fénye tükröződött fakó kék szemeiben. Lily félt, s ennek oka nem más volt mint egy mocskos titok amit féltve őrzött a világ elől. Bár a férje, Shadow az élete szerelme volt, mindenki tesz olyat amire nem büszke, és ez alól ő sem volt kivétel. A kapcsolata a párjával nem volt zökkenő mentes, és a sokadik értelmetlen veszekedés után a nőstény gyakran talált némi megnyugvást az utcán való céltalan baktatásban, ahonnan a kocsmába került, ahol mindig más macska ajánlotta fel neki, hogy meghívja egy italra. Így Lily-nek több férfival is sikerült "összeakadnia", még azután is hogy Shadow gyűrűt húzott a mancsára. Ezek mellett ott voltak a bulik amelyekben a résztvevők mindent összeittak, és amikor kijózanodtak akkor már valaki olyan ágyában feküdtek akit legszívesebben a föld alá temettek volna, csak hogy soha ne keljen látniuk újra. Összefoglalva, Lily csak biztosítani akarja hogy a gyermekeinek tényleg az-e az apja, akinek Lily örök hűséget esküdt az oltárnál. Erre hasznos lesz a Sage mancsaiban lévő készülék, melyet arra használnak hogy a kiscicák elemét teszteljék.
Sage enyhén szorongva állt meg az ágy mellett. A hím bézs bundáján megcsillant a függönyök közt beszürődő napfény, mely megvilágította a macska arcát. Ahogy szó nélkül, enyhén remegő kezekkel letette a készüléket az ágy mellet lévő kis szekrénykére, Lily megfigyelte hogy a fiú nem tűnt sokkal relaxáltabbnak mint amikor Lily behívta őt ide, és a fiú megtudta hogy ő lesz az egyetlen macska a szülő szobában az anyán kívül. A szürke bundás nőstény végignézte ahogy Sage beindítja az eszözt, néha-néha halkan sóhajtva ahogy mancsával végig futott a gépezet gombjain. Lily agyán persze átfutott hogy a másik gyógyítás elem sejtette hogy mi áll a mögött hogy ő a tanoncán kívül nem akarta hogy bárki más jelen legyen, de arra jutott hogy Sage lesz az utolsó macska aki a férje iránti hűtlenségéről egy szót is merne ejteni. Tudta hogy a fiúnak a munkája a mindene, nem kockáztatná ezt azzal hogy kikotyog valamit amit nem kéne.
Sage egy kis papírszerű csíkot nyomott a mancsába.
- Um, gondolom tudod mit kell csinálni. - dadogta a hím, miközben egy pillanatig sem nézett bele Lily szemébe. A nőstény szótlanul elvette a csíkot, és óvatosan a kisebbik iker szájába dugta. A fekete kiscica mérgesen felhúzta az orrát, ahogy sikertelenül próbálta kinyomni a papírt a szájából. Az elem tesztelése egy átlagos eljárás újszülött macskáknál, de Lily-nek ez tökéletes apasági teszt is lehet. Egy kicsi örökölheti az apja vagy anyja elemét, de lehet hibrid is vagy nagyon ritkán a nagyszülők elemét is megkaphatják, így egy családban eddig nem látott elem egyből kitűnne.Egy kis idő után kihúzta a csíkot kisfia szájából, aki ezután ügyetlenül rágni kezdte a levegőt. Sage átvette a csíkot és bedugta a műszeren található résbe a papírt, hogy a gép fel tudja dolgozni és meg tudja állapítani a gyermek elemét. Amíg a gép dolgozott addig Lily egy másik papír csíkot vett elő, hogy másik kiscicáját is teszteltethesse. Az idősebbik ikernek a másikhoz hasonló fekete bundája volt, de az ő szőrén a fején és hátán végigfutó élénk lila csík hekyezkedett. A melkasán is volt valamiféle az anyjához hasonlító minta, és a most még lekonyuló füle is a lila ugyanolyan árnyalatában pompázott. Ő is bekapta a papírcsíkot, kevesebb ellenállást mutatva a tesvérénél.
ESTÁS LEYENDO
Hazugságok (és egyebek) - Egy 5 cat element történet
Novela Juvenil"Én nem tudom hogy kik a szüleim... Most végre lehetőségem lehet megismerni a családomat. Nem érdekel hogy milyen féle macska szült meg engem ha megtudhatom hogy miért végeztem úgy ahogy." Doku árvaként lett felnevelve, de amikor megtudja anyja nevé...