Aler ile mahaleye girerken tatlı bir ifade ile bana gülümseyen Aler'e " Kurban olurum senin kaşına gözüne " Dedim. Aler tatlı bir ifade ile " Ya arabanı sürsene sen " Dedi. Bir kahkaha atıp " Canını yediğim "dedim. Aler gülerken" Seni seviyorum " Dedim. " Seni her şeyden çok seviyorum Aler. " Aler kızarırken " Seni bütün dünyadan çok seviyorum " Dedim. Aler bana sarılırken saçını okşadım. " Sende beni sev. Benim seni sevdiğim kadar sev" Dedim.
Dışarıya çıkarken bizim evin de Aler'in de evinin ışığı yanmıyordu. Bir yere gitmişlerdi galiba. Apartmandan içeriye girerken " Bugün sende mi kalsam acaba? " Dedim. Aler " Olur tabi kal" Dedi. Merdivenleri çıkıp Aler'in kapısını açıp içeriye girdik. Onu kapıya yaslayıp sıkıca sarıldım ve öpmeye başladım. Alt dudağını ağzımın içine alırken bir anda ışıklar yandı. Anında Aler'den ayrılırken babam, annem, kardeşim, Aler'in babası ve annesi salonu süslemiş bir şekilde duruyordu. Aler elini göğsüme atıp titreyerek iterken babam ile göz göze geldim gözlerinden ateş çıkıyordu.
Bir adım geriye çıkarken babam birkaç adımda yanıma gelip yüzüme okkalı bir yumruk attı. Ben yere savrulurken " Oruspu çocuğu " Diyerek yakamdan tutup kaldırdı ve bir yumruk daha attı. " İbne mi oldun lan! " Dedi. Bir yumruk daha atıp yere düşerken dudağım kanıyordu bundan eminim. " Kalk lan" Dedi. Annemin ağzından bir hıçkırık kaçtı. Saçımdan tutup beni kapıya doğru sertçe yitti. Karın boşluğum kapının koluna denk gelirken ağzımdan bir inilti kaçtı. Yere yığılırken karnımı tuttum. Sırtıma sert bir tekme attı. Kanlı bir sıvı ağzımdan parkeye doğru yayıldı.
Aler'in babası babamın kolundan tutup " Lütfen sakin olun. Aler oğlum burada ne oluyor? " Dedi. Aler korkmuş bir şekilde bana bakarken " Anlık bir şeydi baba. Yemin ederim. Biraz içki içtik bu yüzden olmalı " Dedi. Elimi yere koyarken annesi " Ülkü bu nasıl bir rezalet Allâh aşkına bana söyle. Biz size çocuğumuzu emanet ettik. Burada güvende olacak dedin. Başlarda kavga etseler bile oğlum ile çok iyi anlaşıyor dedin. Anlaşmaktan kastın bu muydu? " Dedi. Annem burnunu çekip " Bende senin gibi şoktayım selma. Aklımızın ucuna dahi gelir miydi böyle bir şey olacağı " Dedi.
" Neden, neden böyle bir tepki veriyorsunuz? Birini öldürmüş gibi " Dedim. Babam hışımla bana dönerken " Ne dedin sen? " Dedi. " Bunun neresi bu kadar yanlış? Dünyanın en büyük suçunu işlemişim gibi tepki veriyorsunuz. Ona tecavüz felan etmedim, ona rızası dışında dokunmadım yemin ederim anne. Anlamıyorum neden öldüresiye dövülüyorum babam tarafından ve hiçbiriniz bir şey yapmıyorsunuz? " Dedim. Babam üstüme yürürken annem " Ne demek istiyorsun sen bir de birlikte mi oldunuz! " Dedi. Aler " Hayır tabi ki! " Dedi. Aler'in annesi " Sapık pislik. Oğluma mı dokundun " Dedi. Aler annesine " Saçmalama anne " Dedi. Babam saçımı tutup " Ben ne günah işledimde senin gibi bir oğlum oldu " Dedi. Yüzüme vuracakken durdu " Oğlunuzu alıp götürün güvenini boşa çıkardığım için özür dilerim kardeşim " Dedi. Adam derin bir nefes verirken " Hayır, saçmalamayı kesin artık. Aler! " Dedim. Aler ağlarken " Bırak saçımı " Dedim babama. Gözlerinden ateş çıkarken yüzüme arka arkaya vurmaya başladı. Birkaç vuruştan sonra kafam sertçe zemine düştü . İnler bir ses tonuyla " Aler " Dedim.
Annem masaya doğru ilerliyip ağlarken " Onu seviyorum. Aler seni seviyorum. Lütfen, hata ettim. Anne hata ettim ne olur gitmesin " Dedim. Babam koltuğa oturmuş bana bakıyordu. Aler'in annesi bir valiz ile odaya çıktı. Aler'in kolundan hafifçe tutup "hadi Aler" Dedi. " Onu seviyorum. " Dedim. " Aler'in böyle bir sevgiden haberi var mı? " Dedi. " O seni seviyor mu? Onu bu şekilde taciz ediyorsun? " Dedi. " Anne ne tacizi ne aşkı? Öyle bir şey yok diyorum. İçki içti ve ne dediğini bilmiyor sadece. Biz arkadaşız. " Dedi.
Yanıma gelip doğrulamama yardım etti. Fısıldayarak " Lütfen Cüneyt. Zarar göreceksin " Dedi. Omzunu tutup ağlayarak " Gitme Aler lütfen. Seni seviyorum bunu biliyorsun. Sende seviyorsun o yüzden benden vazgeçme " Dedim. Yüzüme baktı " Ben seni sevmiyorum Cüneyt. O yüzden artık sus. Ailenden olacaksın " Dedi. Hayatım boyunca bir kelimenin bu kadar canımı yapacağını tahmin etmezdim. Bu kadar kolay söylemesi benim canımı ne denli yakmıştı öyle. " Cüneyt'in üstüne çok gitmeyin kötü bir dönemden geçiyordu size çok fazla yansıtmasa da. Böyle şeyler olabilir. Ailem ile gideceğim bu yüzden böyle bir şey bir daha asla tekrarlanmayacak. Size temenni ediyorum. Özür diliyorum sizden de. " Dedi. Boş bakışlarımla yere bakarken babası kapıyı açtı. " Hadi"dedi. Gözümden bir damla yaş düşerken Annesi ardından da Aler arkasından çıkıp gitti. Bir kere bile bana bakmadan çekip gitmişti.
Babam sinirle homurdanırken Bunu seninle konuşacağız " Dedi. Boş bakışlar ile yere bakarken " Yemedik yedirdik içmedik içirdik. Sen ve kardeşin rahat olacak diye elimizden ne geliyorsa yaptık. Bir gün cebinde parasız seni sokağa saldım mı lan! 13 yaşımdan beri it gibi onun bunun işinde perişan oldum. Bir gün seni para kazanman için zorladım mı? Tek derdim güzel bir yaşamın olmasaydı. Kimseye muhtaç olmadan yaşa istedim. Ama ne yaptıysam dikine dikine gittin. Şimdi ise sana yüz verdim diye kuduruyorsun. Bir daha sözümden çıkarsan o zaman olacaklardan ben sorumlu değilim " Dedi. Babam dışarıya çıkarken kız kardeşim de ağlayarak peşinden gitti. Annem yanıma yaklaşırken. " Git anne " Dedim. Annem derin bir nefes verip " Tamam Cüneyt bunu seninle yarın konuşacağız " Dedi. Evde kimse kalmazken kafamı dizlerime gömdüm ve ağlamaya başladım. Hıçkırarak ağlarken telefonuma bir bildirim geldi Aler'dendi.
Aler: Yanlış zamanın yanlış insanlarıyız. Eğer bugün elini tutup dışarda aşkımı yaşamaya çalışsak bile toplum yüzünden bir türlü mutlu olmayacaktık. Benden önce de birçok kız arkadaşın oldu. Yani ilerde bir aile kurup mutlu olabilirsin Cüneyt. Benim yüzümden ailen ve hayatından vazgeçmeni gönlüm asla el vermezdi. Ama şunu da demek isterim ki şu ömrümde geçirip geçirebileceğim en mutlu anları seninle geçirdim ben. Kendine her zaman iyi bak ve mutlu yaşa. Bir daha seni o halde görmek istemiyorum. Tekrar karşılaşacağız. Bunu biliyorum. O gün geldiğinde yüzünde eksik olmayan gülümsemen ile sana sıkıca sarılıp " İyi olmana sevindim " Diyeceğim. Sağlıcakla kal.
Nefesim daralırken ayağa kalktım ve odasına gittim. Yatağına uzanırken gözlerim daha önce yattığı yere kilitlendi. Belki başka bir zamanda ya da farklı bir yerde ölene kadar mutlu yaşamayı diledim o gün...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gece mavisi bxb ( texting)
Ficción Generalülkücü, geleneklerine bağlı bir genç ile, modern , entelektüel bir gencin hikayesi...