Nyt tulee kyl paljo Oleksia, mut ei se varmaa haittaa.
Mut tosiaa sain tän idean tähä shottii siitä, että oon kattonu ny aivan liikaa 911 ja muitaki palomies-sarjoja, joten sain nyt idean, että bc:n jäsenet ois palomiehii ja ensihoitajii... että niin. Tosiaa täs stooris Aleksi ja Tommi on ensihoitajii ja loput palomiehiä. Myös esim. Santeri on tässä shotissa mukana :)
TW! Kiroilua, veri, vammojen tarkka kuvaileminen
----
Aleksi (POV)
Voi jumalauta nyt!
Olin pyytänyt Ollia pesemään pyykkiä sillä välin, kun tein meille päivällistä. Olin tosiaan toivonut, että pääsisin tänä iltana helpolla kotitöistä edes kerrankin sillä tiesin, että seuraava työvuoroni olisi 24 tuntinen toisinkuin Ollin ainoastaan 12 tuntinen. Luulin, että Olli tosissaan tekisi edes yhden asian puolestani, mutta tuossa tuo nyt makoili sohvalla puhelin kourassaan.
Katsoin tuota tuimasti samalla kun keräilin likaisia vaatteita olohuoneesta pyykkikoriin, joka lepäsi kylkeäni vasten. Olli katsoi minua kysyvä ilme kasvoillaan, mutta minä vain mulkaisin tuota ärtyneenä.
''Onko kaikki hyvin?'' Olli kysyi ja kohotti toista kulmakarvaansa samalla laskien puhelimen vatsansa päälle.
''Onko kaikki hyvin? Toiko on ainoo mitä sä tässä tilanteessa ajattelit sanoo?'' tiuskaisin tuolle ja lähdin viemään pyykkikoria vessaa kohti, jossa laskin sen lattialle. Aloin runnoa vaatteita koneeseen samalla kiroten päässäni sitä kuinka laiska Olli osasi joskus olla.
''Aleksi, mikä nyt on hätänä?'' Olli kysyi kun käveli vessan ovensuulle. ''Miten sä ny yhtäkkiä oot noin kärttynen?''.
''En mä ole kärttynen'', mumisin tuolle samalla kun mittasin pesuainetta.
''Eikun sulla on nyt joku hätänä. Mikä on?'', Olli sanoi ja käveli taakseni kietoen kätensä vyötäröni ympärille. Riuhtaisin itseni tuon otteesta ja käännyin katsomaan Ollin kysyvää ilmettä.
''Mikä on? Vittu yhtä asiaa sulta pyysin etkä sitäkään osannu tehdä!'' huusin päin tuon naamaa. Olli otti askeleen taaksepäin ja risti kätensä rinnalleen. ''Sä tiiät et mulla on tänään pitkä päivä ja mä olisin vaan halunnu et sä peset pyykkiä, mutta aina mun on ne tehtävä koska sä oot niin vitun laiska!''.
''Mä olisin kyl tehny ne'', Olli sanoi ja katsoi alas jalkoihinsa.
''No mikset vittu sitten tehnyt?'' kysyin ja lähdin pois vessasta heti kun olin saanut pesukoneen päälle.
Kävelin keittiöön ja otin kaapista itselleni eväsrasian johon aloin kauhomaan kanapastaa. Suljin rasian ja lähetin Tommille nopeasti viestin, että voisiko tuo napata minut mukaansa matkalla töihin. Sain nopeasti vastauksen, että totta kai, jonka jälkeen otin eväsrasiani ja kävelin eteiseen, jossa sen laitoin olkalaukkuuni.
Olli käveli eteiseen ja nojasi ovenkarmiin. Hänen kasvonsa olivat ilmeettömät ja tuo vain katseli minua kun solmin kengän nauhojani. Nostin vielä olkalaukkuni olalleni ja käännyin katsomaan Olliin päin.
''Nähdään töissä. Tommi tulee hakeen mut. Aja varovasti'', sanoin ja katselin Ollia silmiin.
''Ajan ajan. Rakastan sua'', Olli sanoi tiukka ilme kasvoillaan.
''Mäki sua'', huokaisin ja astuin ulos ovesta laittaen sen kiinni perässäni. Tämä oli minun ja Ollin suhteessa hieman outoa. Vaikka kuinka riitelimme, koskaan ei lähdetty ulos ovesta ennen kuin on sanottu että rakastaa toista, koska tässä ammatissa näkee liikaa niitä surullisia loppuja, jolloin on lähdetty riidoissa eikä enää koskaan nähty.
KAMU SEDANG MEMBACA
Jiko & Oleksi (One-Shots)
Fiksi PenggemarNo siis. Mulla on nii paljo ideoita mitä en saa sisäistettyä mun meneillä olevaan tarinaan, niin päätin nyt sit väsätä tälläsen one-shot kirjan. Katotaa mitä tästä tulee. Homman ideahan oli mulla se, että joka ns. tarina perustuu johonkin biisiin. T...