1967 , 6 Gün Savaşları" 10 Haziran 1967 ;
İsrail'den Arap Yarımadası'na :
Size yazdığım, daha doğrusu yazmak zorunda olmasam asla yazmayacağım bu mektup resmiyetten oldukça uzak olacak. Çünkü beni yenmek üzere çıktığınız bu yolculuk tamamen ters tepmiş gibi görünüyor.
Lübnan ve Suudi'den aldığınız desteğe rağmen verdiğiniz savaşı altı günde kaybettiniz. Orta Doğu'da yaptığınız onca savaş, verdiğiniz onca mücadele, ihanet ettiğiniz onca ülke olsa da bu savaşta beni yenmeyi başaramadınız.
Uzun yıllardır Orta Doğu sizin eviniz oldu. Ama İkinci Dünya Savaşı'nda olan onca şeyden sonra bile evinizde bana bir yer açmadınız, açmak zorunda da değildiniz. Hoş, sizin öyle kişiler olduğunuzu da hiç düşünmemiştim, bu yüzden şaşırmadım. Bana sizin hakkınızda ilginç gelen şey bu değil.
Sizin davranışlarınızın bana asıl ilginç gelen kısmı, kendi halinize bırakıldığınızda nasıl bu kadar düşmanlaştığınız, ve dıştan biri size saldırdığında tüm kalbinizle nefret ettikleriniz ile nasıl birlik olduğunuz. Bunu size yazmam belki de saçmadır, sonuçta buradaki işgalci benim. Ama azminiz takdir
edilesi.Bilirsiniz ki Dünya tarihi boyunca bir ülkeye sahip olmadım ve Avrupa tarafından nefret edildim. Siz de onlar tarafından oldukça nefret edildiniz, belli ki aramızdaki fark sizin sahip olduğunuz devletti. Bu yüzden bir koruma altındaydınız, benim aksime. Bir evim olmasına ne kadar takıntılı olduğuma şaşırmanız da bu yüzden bana oldukça yabancı.
İkinci Büyük Savaş sonuçlandığında artık Avrupa'da nefret edilmiyordum. Ama onlar bana verilecek devleti Orta Doğu'da kurmaya karar verdiler, böylece onlardan uzak olacaktım. İşin sonunda her zamanki gibi sadece çıkarlarını düşündüler. Sizin gibi ve benim gibi, kesinlikle benim gibi.
Bu yüzden artık acımasız olmakta bir sakınca görmüyorum. Halkıma karşı olan nefret Avrupa'da bir gün tekrar yükselecek, çünkü fikirleri öldüremezsiniz, ve o lanet paranoyak herif bu fikri herkesin aklına sonsuza dek kazıdı.
Şimdi ben de bu neslin aklına bir fikir kazıyacağım. Sizden nefret edeceğim, ve size acımayacağım. Sadece kendi halkımın iyiliğini düşünme, ilerleme zamanım geldi. Sadece ordumu ve ülkemi güçlendirme zamanım geldi.
Ve hayır, bu yüzden aldığım topraklardan çekilmeyeceğim ve savaş suçu işlemekten kaçınmayacağım. Bir daha bunu sormayın, benden bir şey talep etmeyin. Bir kurban iken nasıl böyle olduğumu açıklamamı isteyip duruyorsunuz, böylece pes etmemi ve işgale uğramamı istiyorsunuz. İstediğiniz olmayacak. Sevseniz de sevmeseniz de, artık evim burası. "
" 13 Haziran 1967 ;
Filistin'den İsrail'e :
Bu dünyada bir yerin yok. "
" 14 Haziran 1967 ;
İsrail'den Filistin'e :
Senin var mı? "
" 15 Haziran 1967 ;
Filistin'den İsrail'e :
Sen gelmeden önce vardı. "
" 20 Haziran 1967 ;
İsrail'den Filistin'e :
Tarih güçsüzleri yazmaz. "