E8

100 2 0
                                    

cafe

Syahirah pun menunggu Khairul datang.. waktu itu Syahirah pun menglihat Khairul yang berpakaian jaket hitam serta bertopi dan cermin mata.. "yang U pakai macam ni dah kenapa"tanya Syahirah.. "untuk pengetahuan U, I terakam dalam CCTV dekat cafe"kata Khairul.. Syahirah pun terkejut.. "Macam mana U boleh terakam, cakap profesional"kata Syahirah.. "So now, I ada plan lain"kata Syahirah.. "plan apa"tanya Khairul.. "I nak, U terror Aisha, supaya dia takut dan balik ke tempat asal dia"jawab Syahirah.. "okay, but I perlukan duit lebih untuk kerja ni"kata Khairul.. "duit yang I bagi tak cukup ke"tanya Syahirah.. "I perlukan seseorang untuk menyamar jadi I"kata Khairul.. Syahirah pun terdiam.. "Okay I akan bagi double"kata Syahirah.. "lagi satu I nak U pantau cafe Adam"kata Syahirah.. "okay"kata Khairul.. "I heran dengan U, benci sangat dengan perempuan ni"kata Khairul... "apa yang perempuan ni buat sampai U dendam dengan dia"tanya Khairul.. "perempuan tu rampas boyfriend I"kata Syahirah.. "U cari jelah boyfriend lain, I kan ada"kata Khairul.. "U jalan kan kerja U"kata Syahirah.. Syahirah pun pergi dari situ.. Diikuti sahabat2nya yang lain.. Khairul pun memandang Syahirah dengan senyuman nakal.. 

dirumah

Aisha yang lagi menonton tv pun tiba2 mendapat panggilan.. Aisha pun mengangkat panggilan itu.. "assalamualakum adam, ada apa call saya"tanya Aisha.. "saya saja nak dengar suara awak"jawab Adam.. Aisha pun hanya diam.. "awak okay"tanya Adam.. "saya okay alhamdulliah"jawab Aisha.. "awak betul2 okay"tanya Adam sekali lagi.. "saya okay"jawab Aisha.. "Adam"panggil Aisha.. "iya saya"kata Adam.. "terima kasih sebab tolong saya"kata Aisha.. "kalau tak ada awak, saya tak tahu apa akan jadi dengan saya"kata Aisha.. "Aisha berapa kali saya cakap, itu tanggungjawab saya sebagai bos dan juga lelaki"kata Adam.. "Saya akan buat apa sahaja untuk menjaga pekerja saya"kata Adam.. Aisha pun tersenyum..  waktu itu Aisha pun terdengar bunyi loceng.. "Adam, ada orang dekat luar, saya minta diri dulu"kata Aisha.. "Assalamualaikum"kata Aisha.. "waalaikumusalam"kata Adam.. Aisha pun menglihat celah tingkap.. Aisha pun terkejut siapa yang datang.. Aisha pun membuka pintu lalu keluar dari rumah menuju ke pagar.. "Fikri, awak buat apa dekat sini, macam mana awak tahu rumah saya"tanya Aisha.. "saya tanya Nur"kata Fikri.. "awak okay, saya dengar awak tak sihat, muka awak pun pucat"kata Fikri.. "saya okay"kata Aisha.. Fikri pun ternampak lebam dibibir aisha.. "bibir awak kenapa"tanya Fikri.. "tak ada apa"jawab Aisha.. "saya rasa awak balik dulu, saya nak rehat"kata Aisha.. "Awak betul2 okay"tanya Fikri sekali lagi.. "saya okay"kata Aisha.. "saya minta diri dulu"kata Aisha.. Aisha pun masuk ke dalam rumah.. Aisha pun sempat mengintai Fikri dicelah tingkap.. dalam beberapa minit Fikri pun balik.. Aisha pun duduk disofa sambil termenung..

skip

Di studio fadli

Fadli pun check setiap CCTV dicafe Adam.. Fadli pun menglihat satu CCTV seorang lelaki yang berlari menuju ke lorong.. Fadli pun mencuba mendekat wajah lelaki yang ada dalam CCTV.. tapi muka tidak kelihatan melainkan tangannya yang pakai jam.. Fadli pun mengeluh.. Fadli pun berfikir.. dalam beberapa jam memerhatikan CCTV fadli pun call Adam.. 

on call

"datang ke studio aku"kata Fadli..

Fadli pun menamatkan panggilan.. sejam kemudian Adam pun muncul.. "So macam mana"tanya Adam.. "payah, dia terakam dalam CCTV tapi wajah dia tak jelas"kata Fadli.. "tapi jam tangan dia ni  limited edition jarang orang pakai"kata Fadli.. "so kita boleh detect dia"tanya Adam.. "tak boleh, kalau kita nak kesan dia melalui jam agak payah, kita perlukan lagi klu"jawab Fadli.. Adam pun mengeluh.. "siapa mamat ni"kata adam seorang diri.. "kau fotostat gambar ni, aku nak pasang dekat cafe aku"kata Adam.. "untuk apa"tanya Fadli.. "saja"kata Adam.. Fadli pun fotostat gambar CCTV itu. Adam pun menampal gambar itu ke dinding cafenya..

Cafe

"Encik Adam, siapa lelaki dalam gambar ni"tanya Qila.. "lelaki yang serang Aisha"jawab Adam.. "apa!, Aisha kena serang"kata Syafiq, Ashraf dan Izzat serentak apabila mereka terdengar apa yang Adam cakap.. Adam dan Qila pun terkejut apabila mereka bertiga tiba2 muncul.. "korang siapanya Aisha"tanya Adam.. "kitaorang classmate Aisha"jawab Syafiq.. "boleh aku tengok korang punya jam"tanya Adam.. mereka pun menunjukkan jam mereka.. jam mereka bertiga tak sama dengan yang dipakai lelaki yang ada dalam gambar.. "Adam kan"tanya Izzat.. "boleh bagi alamat rumah Aisha tak"tanya Izzat.. "untuk apa"tanya Adam.. "kitaorang nak melawat Aisha"kata ashraf.. Adam pun berfikir.. dalam beberapa minit Adam pun percaya yang mereka bukan orang jahat.. Adam pun bagi alamat ke rumah Aisha.. mereka pun terus menunjuk ke rumah Aisha.. 

dirumah Aisha

Aisha yang lagi menonton tv tiba2 terdengar bunyi loceng.. Aisha pun menglihat diluar tingkap Aisha pun sedikit mengeluh.. Aisha pun buka pintu lalu keluar ke pagar.. "korang buat apa dekat sini"tanya Aisha.. "kitaorang dengar awak kena serang"tanya Syafiq.. "saya okay"kata Aisha.. "betul ke awak okay"kata izzat.. "saya okay"kata Aisha.. "awak seorang je ke dekat rumah"tanya Syafiq.. "Husna ada"jawab Aisha.. waktu itu Husna pun keluar.. "korang ni siapa"tanya Husna.. "Kitaorang classmate Aisha"jawab Syafiq.. "classmate"kata Husna.. "nama siapa"tanya Husna sekali lagi.. "Saya, Syafiq, ni Izzat dan yang ni Ashraf"jawab Syafiq.. "okay dengar ni Syafiq, Izzat dan Ashraf, Aisha semalam baru je ditimpa masalah, saya tahu awak semua risaukan Aisha, tapi Aisha sekarang perlukan rehat"kata Husna.. "biarkan dia rehat, dan satu lagi lepas ni jangan tanya apa2 pun pasal kejadian semalam, walaupun awak semua nak tahu pun jangan tanya, saya tak nak sahabat saya ni trauma"kata Husna.. "okay"kata mereka bertiga.. "saya rasa awak semua boleh balik, bagi Aisha rehat"kata Husna.. "okay, sorry ganggu"kata Syafiq.. Aisha dan Husna pun masuk ke dalam rumah.. Syafiq, Izzat dan Ashraf pun balik..

Dalam waktu yang sama ternyata Khairul sudah mengetahui tempat tinggal Aisha.. Ternyata waktu dicafe Khairul datang lagi dan menyamar sebagai pelangan.. Khairul pun nampak gambarnya yang terakam CCTV.. Khairul pun sedikit lega kerana wajahnya tidak kelihatan.. waktu itu Khairul pun terdengar apa yang mereka cakap lalu memutuskan untuk mengekori mereka.. Khairul pun mengekori kereta Syafiq hingga ke rumah Aisha.. Khairul pun sedikit tersenyum.. Khairul pun mengeluarkan handphonenya lalu mesej Syahirah

I dah jumpa rumah Aisha : Khairul

bagus jalankan plan yang kita dah rancang : Syahirah 

Khairul pun tersenyum..




bersambung

Village Girl Love & City BoyWhere stories live. Discover now