E11

100 2 0
                                    

beberapa bulan kemudian

Aisha kini mulai rapat dengan Fikri, Syafiq, Amirul, Rashid, Razif, Ashraf, Izzat dan Adam.. Syahirah pula selalu menjatuhkan Aisha dengan cara lain dan selalu gagal karna Aisha selalu dilindungi sahabat2nya dan jejaka2 tampan.. 

dikolej

Aisha yang tengah study tiba2 didatangi Fikri.. "buat apa tu"tanya Fikri.. Aisha pun tersenyum.. "lagi study"jawab Aisha.. "rajin awak belajar"kata Fikri.. "mestilah kena rajin, kalau tak susah nak jawab exam nanti"kata Aisha.. Fikri pun ketawa.. "Aisha"panggil Fikri waktu itu handphone Aisha pun berbunyi.. "saya jawab call dulu"kata Aisha.. Aisha pun sedikit menjauh dari Fikri dan terus mengangkat panggilan itu.. "ada apa call saya ni Ashraf"tanya Aisha.. "petang ni awak ada kerja tak"tanya Ashraf.. "petang ni saya tak ada kerja sebab adam outstation so cafe Adam tutup 3 hari, ada apa nya"tanya Aisha.. "kalau macam tu besok awak ada kelas"tanya Ashraf.. "pagi ada dalam pukul 10 kenapa"tanya Ashraf.. "3 jam kan kelas awak"tanya Ashraf.. "iya 3 jam, kenapa"tanya Aisha sekali lagi.. "3 jam, start pukul 10, maknanya habis dalam pukul 1, dalam pukul 2:30 saya nak ajak awak ke satu tempat ni"jawab Ashraf.. "tempat apa"tanya Aisha.. "adalah, kalau besok awak tak ada aktiviti"kata Ashraf.. "besok lepas kelas saya free"kata Aisha.. Ashraf pun tersenyum.. "okay besok dalam pukul 2:30 saya ambil awak"kata Ashraf.. Aisha pun tak sempat nak cakap apabila Ashraf menamatkan panggilannya.. Aisha pun terdiam.. "siapa call"tanya Fikri.. Aisha yang nak jawab tiba2 Husna datang.. "Aisha"panggil Husna...  "kat sini kau, puas aku cari kau"kata Husna.. "korang dah habis kelas"tanya Aisha.. "kitaorang dah habis kelas, kenapa call tak diangkat"tanya Husna.. "tadi aku oncall"jawab Aisha.. "ouhh, dah jom kita pergi makan"kata Husna.. "Fikri saya pergi dulu"kata Aisha.. "okay"kata Fikri..

Fikri yang lagi berjalan pun didatangi Syahirah.. Fikri pun sedikit tidak selesa dengan kehadiran Syahirah.. "U nak apa lagi"tanya Fikri.. "I nak U"jawab Syahirah.. "stoplah Syahirah, berapa kali I cakap dengan U yang I tak suka U, hubungan kita dah lama berakhir, kenapa U susah sangat nak terima, I suka dekat orang lain"kata Fikri.. Syahirah pun sedikit tidak puas hati... "siapa minah kampung tu"kata Syahirah.. "U kena ingat satu hal Fikri, kalau I tak dapat U, dia pun tak akan dapat U"kata Syahirah.. "I akan pastikan hidup dia menderita"kata Syahirah.. "cuba lah kalau U berani"kata Fikri.. "I akan buat apa sahaja untuk lindungi Aisha"kata Fikri.. Fikri pun pergi dari situ... Syahirah pun bengang dengan apa yang dikatakan Fikri

Sementara itu
Ashraf pun membuat persiapan untuk besok.. "aku harap Aisha suka lah dengan apa yang aku buat"kata Ashraf.. Ashraf pun tersenyum...

Skip

Keesokkan hari
Aisha yang beru sahaja selesai kelas terus solat.. selesai sahaja solat Aisha pun duduk di kerusi taman.. waktu itu Ashraf pun mesej Aisha.. Aisha pun bangun lalu pergi jumpa Ashraf.. "awak nak bawa saya pergi mana"tanya Aisha.. "adalah"jawab Ashraf.. Aisha pun terdiam..

Direstaurant

Aisha pun turun.. Ashraf pun mendekati aisha.. ashraf pon mengeluarkan sehelai kain, baru saja nak menutup mata aisha tetapi dihalang oleh aisha.. "untuk apa tutup mata"tanya Aisha.. "saya ada surprise untuk awak"jawab Ashraf.. "surprise"tanya Aisha yang sedikit pelik.. "surprise"jawab Ashraf.. Aisha pun diam dan menutup matanya.. Ashraf pun membawa Aisha masuk ke dalam.. "saya buka ikatan tapi dalam kiraan 3 awak buka mata perlahan2"kata Ashraf.. "okay"kata Aisha.. Ashraf pun membuka tutup mata Aisha dalam kiraan 3 Aisha pun membuka matanya.. Aisha pun terkejut menglihat apa yang dilihatnya..

 Aisha pun terkejut menglihat apa yang dilihatnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Village Girl Love & City BoyWhere stories live. Discover now