Di pesta makan
Di meja makan Aisha dan sahabat²nya, "wei aisha kau tengok semua laki pandang kau"kata nur.. "betullah kata nur semua orang pandang kau lagi² crush² yang kat kau" kata atikah.. "mana tak pandang sahabat kita kan cantik" kata husna.. "apa korang mengarut aku mana ada cantik aku biasa²lah, korang bertiga lagi cantik, tu kat meja sana tu lagi cantik macam princess tau"kata Aisha... nur atikah dan huana pandang meja yang di kata aisha "tu kau kata cantik kau tengok pakaiannya seksi² tu sakit mata aku pandang"kata nur sambil buat muka 🙄.. husna dan atikah pun setuju apa yang di kata nur.. aisha hanya geleng kepala sebab mulut nur tak ada insurance..tiba² "ladies and gentlemen tibalah waktu untuk menari semua carilah pasangan"kata juru cakap.. semua pon cari pasangan "U jom menari dengn I" kata syahirah "malas U pergi menari dengn laki lain I tak nak dah tepi"kata fikri.. "wei korang fikri datang lah"kata mereka.. diorang pun pandang tapi aisha tak pandang pun.. "ye, ada apa datang kat meja kita orang ni"kata husna.. "ehmm boleh saya pinjam aisha tak"kata fikr "boleh apa salahnya tapi nanti pulang balik"kata husna.. "kalau saya tak pulangkan balik"kata fikri "nanti muka kau aku tumbuk"kata nur sambil makan.. "So aisha sudi tak awak menari dengn saya"kata Fikri sambil hulur tangan aisha pon pandang sahabatnya diorang angguk tanda setuju, aisha sambut tangan fikri diorang berdua menari bersama semua terpegun melihat fikri dan aisha menari..
"wei korang romantic gila si fikri tu" kata nur.. "betullah tak sangka aku si fikri ni romantic" kata atikah "hmm mana tak romantic fikri jejaka idaman kolej kita"kata husna "OMG korang tengok tu"kata nur husna dan atikah pon pandang apa yang di kata nur diorang terkejut.. aisha dn fikri bertentangan mata
Aisha dan Fikri pun tersenyum.. Amirul, Razif, Syafiq,Rashid, ashraf, Izzat dan Adam pun cemburu menglihat kemesraan mereka berdua.. Syahirah pun tidak puas hati dengan apa yang dilihatnya.. Aisha dan Fikri pun selesai menari.. Aisha pun kembali tempat duduk.. Fikri pun tersenyum.. waktu itu Adam pun mendekati Aisha.. "awak nampak cantik hari ni"kata Adam.. Aisha pun tersenyum.. "ni makanannya, sila jamu selera"kata Adam.. Adam pun pergi dari situ sambil curi2 pandang Aisha.. waktu itu Amirul pun datang.. "Smile"kata Amirul.. "kau tangkap gambar kita semua ke atau tangkap gambar Aisha"kata Nur.. "mestilah semua"kata Amirul.. "Smile"kata Amirul.. mereka berempat pun senyum.. Amirul pun tangkap gambar banyak kali dalam diam Amirul pun tangkap gambar Aisha.. Amirul pun tersenyum menglihat gambar Aisha yang begitu cantik.. "tu kan betul apa aku kata, kau tangkap gambar Aisha"kata Nur.. "mana ada"kata Amirul.. Amirul pun memandang Aisha dan tersenyum.. Aisha pun memandang Amirul.. Amirul pun pergi dari situ.. "aku pergi ambil air kejap"kata Aisha.. Aisha pun berjalan lalu ditegur oleh Rashid.. "awak nampak cantik"kata Rashid.. "thanks"kata Aisha.. "nak pergi mana"tanya Rashid.. "ambil air"kata Aisha.. "kejap"kata Rashid.. Rashid pun mengambil air untuk Aisha.. "air untuk tuan puteri"kata Rashid.. "saya bukan tuan puteri"kata Aisha.. "bagi saya awak tuan puteri"kata Rashid.. Aisha pun tersenyum.. "saya pergi dulu"kata Aisha.. Aisha pun pergi dari situ.. Aisha yang nak pergi dekat sahabatnya pun didekati Razif.. "hai"kata Razif.. "hai"kata Aisha.. "awak nampak cantik malam ni, saya ingat nak ajak awak menari tapi dah ada yang mendahului saya"kata Razif.. "banyak je gadis yang cantik yang sudi awak ajak menari"kata Aisha.. "tak sama dengan awak Aisha"kata Razif.. Aisha pun hanya terdiam.. "tak apa lah saya nak pergi dekat kawan saya"kata Aisha.. Aisha pun pergi dari situ.. Aisha pun duduk.. waktu itu Syafiq pun datang.. "hai, ladies"kata Syafiq.. "hai Aisha, awak nampak cantiklah malam ni"kata Syafiq.. "terima kasih"kata Aisha.. "yang lain pun cantik"kata Syafiq bila dipandang oleh sahabat2 Aisha.. "saya pergi dulu"kata Syafiq.. "bye Aisha"kata Syafiq.. "bye Aisha"kata Nur yang ulang cakap Syafiq.. "sah mamat tu syok kat kau"kata Nur.. "ada2 je kau ni"kata Aisha.. tiba2 Izzat pun datang.. "apa ni"tanya Husna.. "desert"kata Izzat.. Izzat pun memandang Aisha.. "Awak nampak lain lah malam ni"kata Izzat.. "makin cantik"kata Izzat.. Aisha pun tersenyum.. "makan lah saya pergi dulu"kata Izzat.. waktu itu juga..
"ladies and gentlemen selepas sahaja menari kita akan nyanyian berdua disini kami ada nama2 yang akan dipilih saya akan ambil kertas, dalam ni ada nama semua belajar yang hadir dalam majlis ni"kata juru cakap.. juru cakap pun mengambil dua kertas dalam satu kotak.. "okay kita tengok siapa yang dipilih"kata juru cakap.. juru cakap pun membukanya.. "Aisha dan Ashraf ada dipilih untuk bernyanyi bersama.. Aisha pun terkejut.. Nur, Husna dan Atika pun terkejut.. "pergi lah"kata Nur.. "tapi suara aku tak sedap"kata Aisha.. waktu itu tiba2 Ashraf pun menghulurkan tangan.. "jangan risau, saya ada"kata Ashraf.. Aisha pun terdiam.. Nur, Husna dan Atika pun menyuruhnya pergi menyanyi.. Aisha pun mencuba beranikan diri.. Aisha dan Ashraf pun naik keatas pentas.. Ashraf pun mula pilih lagu..
Mereka pun selesai bernyanyi.. Aisha dan Ashraf pun saling memandang dan tersenyum satu sama lain...
Bersambung
YOU ARE READING
Village Girl Love & City Boy
Romansbila budak bandar jatuh cinta dengan budak kampung