E20

101 2 0
                                    

Dihospital
Fikri dan yang lain pun duduk di dalam ward aisha.. "aku kena call mak dan ayah aisha untuk bagitahu keadaan Aisha"kata Atika.. "Okay"kata Husna.. Atika pun keluar dari ward aisha untuk call mak dan ayah aisha..

Diclub malam
"Babe, kau okay"tanya natasha.. "aku okay"kata syahirah.. "babe, alang2 kita dah kat club ni, kita enjoy, dah tak payah masam2 muka, jom kita dance"kata sofea.. sofea pun membawa syahirah ke tengah2 untuk menari.. waktu syahirah tengah menari tiba2 seseorang memegang pinggang syahirah.. syahirah pun terkejut.. syahirah pun menoleh.. "U"kata syahirah kepada khairul.. "U, buat apa dekat sini, bukan I cakap suruh, cari hospital mana aisha dibawa"kata syahirah.. "relax, sayang, dah malam, lagi pun, I dah suruh orang suruhan I yang cari"kata khairul.. "I pun nak enjoy"kata khairul.. syahirah pun hanya diam.. "why not, U enjoy je dengan I"kata khairul.. syahirah pun malas nak fikir panjang dan terus je menari bersama2 khairul..

Dihospital
"assalamualaikum makcik, ni atika"atika memberi salam.. "waalaikumusalam atika, ada apa call makcik tengah2 malam ni"kata mak aisha.. "atika harap mak cik sabar tau"kata atika.. "kenapa ni atika"tanya mak aisha.. "aisha kemalangan makcik sekarang dia coma"jawab atika.. "allahakbar, anak aku"kata mak aisha.. mak aisha pun terduduk.. waktu itu ayah aisha pun datang.. "kenapa ni"tanya ayah aisha.. "anak kita bang, anak kita kemalangan"kata mak aisha.. "allahakbar"kata ayah aisha.. "makcik dengan pakcik jangan risau, aisha dah tak apa2 cuma dia coma, makcik dengan pakcik jangan tergesa2 saya dengan yang lain ada jaga aisha, makcik dengan pakcik boleh datang besok"kata atika.. "okay, pakcik dengan makcik akan datang KL besok"kata ayah aisha.. mereka pun menamatkan panggilan.. "kita kena datang sekarang abang"kata mak aisha.. "tak boleh, sekarang ni dah malam, kita berangkat besok selepas subuh okay, awak jangan risau anak kita ada yang jaga"kata ayah aisha.. ayah aisha pun menolong mak aisha bangun...

Diclub malam
syahirah pun mabuk teruk.. sofea dan aira pun menolong pegang syahirah yang tengah mabuk.. waktu itu khairul pun datang.. "kenapa ni"tanya khairul.. "syahirah mabuk pula ni"kata aira.. "banyak sangat minum"kata Natasha.. "kitaorang bawa dia balik"kata natasha.. waktu itu natasha pun mendapat panggilan dari orang tuanya.. "kenapa"tanya aira.. "mummy aku suruh balik, nenek aku sakit"kata natasha.. "habis tu syahirah ni macam mana, aku naik kereta dengan kau, aku punya lesen kena tarik"kata aira.. "aku tak ada lesen"kata sofea.. khairul pun tersenyum.. "apa kata syahirah biar I yang hantar"kata khairul.. "serius lah"tanya natasha.. "yup"kata khairul. "okay"kata natasha.. natasha pun bagi syahirah kebawa khairul.. "ni alamat rumah syahirah"kata natasha.. "okay"kata khairul.. khairul pun membawa syahirah ke dalam keretanya.. khairul pun terus pergi dari situ..

Dirumah syahirah
khairul pun mengangkat syahirah.. khairul pun menglihat sekeliling tak ada orang.. khairul pun mengambil kunci rumah syahirah dalam begnya.. khairul pun membuka pintu rumah syahirah lalu bawa syahirah ke bilik syahirah.. "fikri sayang, I miss you so much"kata syahirah yang tak mabuk.. "kenapa U pilih perempuan kampung tu dari I"kata syahirah.. khairul pun menglihat syahirah atas bawah.. khairul pun tersenyum nakal.. khairul pun menutup lampu bilik syahirah..

skip

keesokkan paginya
syahirah pun bangun dari tempat tidur.. "aduhh, sakitnya kepala kau"kata syahirah.. syahirah pun terkejut menglihat dirinya yang tanpa pakaian.. syahirah pun menglihat khairul yang berada disebelahnya.. syahirah pun terkejut dengan apa yang dah berlaku.. "khai, apa yang U dah buat"marah syahirah.. khairul pun bangun.. "what have you done"kata marah syahirah.. "alah, jangan marah"kata khairul.. "U dah sentuh I"marah syahirah.. "U know what, I dah lama geram dengan U, dah ada depan mata, I tak akan lepaskannya"kata khairul.. khairul pun tersenyum..

Dihospital
Atika pun bangunkan fikri yang tertidur diluar ward aisha.. "fikri, ni keluarga aisha"kata Atika.. fikri pun bangun.. "uncle, aunty"panggil Fikri.. "panggil makcik dengan pakcik je"kata ayah aisha.. "aisha macam mana, apa yang doctor katakan"tanya mak aisha.. "aisha kemalangan, langgar lari, kepala dia terkena satu hentakkan yang kuat, itu yang buat dia coma"kata fikri.. "dah report polis"tanya ayah aisha.. "hari ni saya baru nak buat"jawab fikri.. "makcik dengan pakcik boleh lah masuk dulu tengok aisha"kata fikri.. mak dan ayah aisha pun masuk ke dalam ward aisha.. "aku pergi cuci muka dulu"kata fikri.. fikri pun cuci muka.. selesai sahaja cuci muka fikri pun menunggu di luar..

"allah, anak mak"kata mak aisha sambil menangis.. "sabar, abang yakin anak kita kuat"kata ayah aisha cuma tenangkan mak aisha yang menangis menglihat kondisi aisha yang coma.. "siapa yang buat anak kita macam ni abang"kata mak aisha.. "awak, kita doakan je semoga pelaku yang buat anak kita kena tangkap"kata ayah aisha.. ayah aisha pun cuma tenangkan mak aisha..

Diluar ward
Fikri dan Atika pun menunggu di luar.. "Nur dengan Husna mana"tanya Fikri.. "mereka ada kelas, nanti habis kelas diorang datang sini"jawab Atika.. waktu itu Syafiq, Amirul, Rashid, Razif, Ashraf, Izzat dan Adam pun datang.. "macam mana aisha boleh kemalangan"tanya Syafiq.. "aku, Husna dengan Nur yang call diorang cakap pasal aisha kemalangan"kata Atika.. "Macam mana aisha boleh kemalangan"tanya syafiq sekali lagi.. "waktu tu aku ajak aisha jumpa, tapi tiba2 tak tahu mana datangnya kereta"kata fikri.. "kes langgar lari"kata adam.. fikri pun mengangguk.. mereka pun nak masuk jumpa aisha tapi dilarang oleh fikri.. "mak dengan ayah aisha ada kat malam better korang tunggu dulu dekat sini"kata fikri... Mereka pun hanya diam sahaja..

Dirumah Syahirah
"Better U, cepat pergi dari rumah I, sebelum jiran I nampak U, keluar dari rumah I"kata syahirah.. "okay"kata khairul.. "thanks for yesterday"kata khairul.. syahirah pun hanya jeling sahaja.. khairul pun pergi dari situ.. "kalau bukan disebabkan aku perlukan dia untuk musnahkan aisha, dah lama aku buat polis report"kata syahirah dalam hati.. syahirah pun menjerit kerana kesuciannya sudah diragut... "aisha perlu mati, dia perlu mati"kata syahirah dalam hati..

Bersambung

Village Girl Love & City BoyWhere stories live. Discover now