Çeşitli teorilerle popüler edilen bu sayı, birçok yerde İnsanoğlunun karşısına çıkınca bu sayıda bir gizem olduğu düşünülmüş. Ne dersiniz?
"23 Enigma" olarak adlandırılan 23 takıntısı, tüm olayların doğrudan 23 sayısıyla ya da 23'le ilgili olan bir sayıyla bağlantılı olduğu inancıdır. Bu fenomen ilk olarak Yazar William S. Burroughs tarafından kaleme alındı. 1960'larda yayınlanan kitabında anlattığına göre yazar, Fas'ın Tanca şehrindeyken İspanya'ya giden bir geminin kaptanı olan Clark'la tanıştı.
Clark, Burroughs'a 23 yıldır kazasız gidip geldiğini anlattı ve o sohbetin gecesinde de bindiği gemi battı. Aynı gece Burroughs radyoda New York'tan Miami'ye giden 23 sefer sayılı uçağın düştüğünü de duydu. Pilotun adı da geminin kaptanı gibi Clark'tır. ( Yapılan araştırmalarda böyle bir uçağın düştüğüne rastlanmamıştır.)
Evrenin kendisine bir mesaj verdiğine inanmaya başlayan Clark, o günden itibaren 23 sayısını içeren olayları takip etmeye başladı ve yıllar sonra: " 23 Skidoo" başlıklı kısa bir hikâye yayınladı. O zamandan sonra 23 sayısına olan takıntıyı besleme işi Robert Anton Wilson'a geçti. Bunun neticesinde de "The adlı kitap yayınlandı. Sayıya duyulan ilgi 1998 tarihli Alman filmi 23, ve Jim Carrey'in başrol oynadığı, adlı filmlerle giderek artar hale gelir. Her iki filmde bu sayıya takıntılı ana bir karaktere sahip idi.
Ve sonuç olarak namı iyice yayılan yirmi üç sayısı, anlayacağınız üzere birtakım öznel inançlar yüklendiği ve insanların bundan etkilenmesiyle popüler olmuştur. Aslına bakılırsa bu sayıda beklenilen gibi bir gizem bulunmamaktadır. Ama yine de, yirmi üç sayısına nerelerde rastlandığını inceleyebilirsiniz:
◆Kuran'ın Hz. Muhammed (S.A.V.)'e indirilmesi yirmi üç yıl sürdü.
◆ Hiroşima'ya atom bombası saat 8.15'te (8 + 15 = 23) düştü.
◆11 Eylül 2001'de yaşanan Amerika'daki terörist saldırıların tarihine ne demeli? ( 9 + 11 + 2 + 0 + 0 + 1=23)
◆Sezar suikasta uğradığında yirmi üç kez bıçaklandı.
◆Ortalama insanın fiziksel biyoritmi yirmi üç gündür.
◆İnsanlarda yirmi üç çift kromozom bulunmaktadır.
◆Pi sayısının (3,14159) ilk altı basamağının toplamı yirmi üçtür.
◆Eğer bir sayısı dikkate alınmazsa tam sayılar iki ve üç toplama yoluyla başka bir tam sayı oluşturmak için yeterli en küçük sayılardır. (örn: 13= 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 3)
◆Antik Çin'de insanlar sayıların cinsiyetleri sembolize ettiğine inanırdı. Çift rakamlar kadınları, tek rakamlar da erkekleri temsil ederdi, asal sayı yirmi üç ise en erkeksi sayıydı.
◆Bir felaket filmi Airport'ta bombacının koltuk numarası yirmi üçtü. Lost dizisinde yirmi üç, dünyanın sonunun gelmesini engellemek için bilgisayara girilen altı sayıdan birisiydi.
◆Her ebevyn, çocuğunun DNA'sına yirmi üç kromozom verir.
◆Kanın tüm vücutta dolaşımını tamamlaması yirmi üç saniye sürer.
◆İnsanlarda cinsiyeti belirleyen 23. kromozomdur.
◆Latin alfabesinde yirmi üç harf bulunur.
◆Dünyanın ekseni 23.5 derece eğridir.
◆Eski Mısır kavimleri 23 Temmuz'da başlar.
◆Charles Darvin'in 1859 da yayınladığı kitabı "Türlerin Kökeni" de yaynlandığı yıl olan 1859 yani 1+8+5+9=23'e denk gelir.
◆Konuyu 23 ile ilgili son bir iddia ile kapatalım. 2/3 =0, 66666... ( Anlayabildiniz mi? :)
Gördüğünüz üzere yirmi üç ile ilgili birçok rastlantı bulunuyor. Rastlantı diyoruz ama, kim bilir, belki gerçekten de bir anlamı vardır. Nihayetinde bu dünya, bu kainat gizemlerle ve şaşırtıcı bilgilerle dolu bir şekilde yaratılmış öyle değil mi? Bize de bu gizemleri çözmek ve o bilgileri öğrenerek Allah'ın ne kadar güzel yarattığını farkedebilmek kalıyor. :)
Yirmi üç sayısını bilmem ama, yedi sayısı da oldukça dikkat çekiyor. Belki bir sonraki bölümde yedi sayısı hakkında konuşuruz, ne dersiniz?
KAYNAKÇA
https://www.matematiksel.org/gizemli-bir-sayi-23/
https://www.sozcu.com.tr/hayatim/yasam-haberleri/23-sayisinin-inanilmaz-sirri/
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bilgi Sandığı
Non-FictionDünya çok acayip yapılarla, canlılarla dolu. Öyle çok gizem var ki bir gezegenin içinde, hepsini keşfetmeye bir ömür verseniz yine yetmez. Öyle muazzam, öyle harika yaratılmış ve içine de öylesine şaşırtıcı bilgiler konulmuş ki, gel de bilme! Hadi...